Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afmetingen scharnier klep keuken Jamet Louisiana  (gelezen 1309 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skidak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde 2006
Afmetingen scharnier klep keuken Jamet Louisiana
« Gepost op: mei 31, 2017, 02:06:01 am »

Hoi,
Eén van de drie scharnieren van de klep van mijn bermkeuken van mijn Louisiana uit 1997 is doorgeroest.
Vervangen lijkt me een appelje-eitje (blindklinknagels uitboren, nieuwe scharnier plaatsen, klinken en klaar is Skidak)
Voorbereiding is echter het halve werk en daar ga ik nu de mist mee in.
Zonder de afmetingen van de scharnier te noteren, heb ik de klapper weer naar de stalling gebracht. ::)

Daarom mijn vraag of iemand met een Louisiana voor mij wat zaken zou kunnen nameten.
1. Hoe lang is zo'n scharnier?
2. Hoe breed zijn beide zijden van zo'n scharnier?
3. Hoe ver zitten de bevestigingsgaten van elkaar vandaan?

Maar nog mooier zou zijn als iemand zo'n reparatie al eens heeft uitgevoerd en mij kan zeggen wel merk/type scharnier is gebruikt.  :O
Heb al een topic (http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12088.msg157992#msg157992) gezien over het afneembaar maken van de keukenklep met daarin een scharnier suggestie maar ik betwijfel of dat scharnier stevig genoeg is om de keukenklep aan te laten hangen...
Gelogd
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Afmetingen scharnier klep keuken Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2017, 08:29:49 am »

Het gewicht van de klep wordt zonder problemen door die scharnieren gehouden. De klep is helemaal niet zwaar, zelfs 1 scharnier kan het gewicht aan.
Afmetingen weet ik niet meer precies, maar was iets van 20 mm breed en 60-70 mm lang
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2017, 08:32:20 am door Drikusniet »
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Afmetingen scharnier klep keuken Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2017, 07:53:41 pm »

Ik had hetzelfde en heb gewoon drie nieuwe scharnieren gemonteerd. Ik heb scharnieren genomen die je uit kunt schuiven.  Daardoor kan de klep er makkelijk helemaal afgepakt worden en kun je de ruimte onder het deksel ook gebruiken. ( bijvoorbeeld paar curverboxen,watertanks. Afwasteil..

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal