Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw model Holtkamper: Nano  (gelezen 38085 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #210 Gepost op: februari 16, 2020, 11:13:30 am »


Wat de keuken betreft kan ik je zeker verstaan. Te meer ook omdat ik de keukens die bij veel vouwwagens zijn juist niet praktisch vindt. Het afwasbakje en kraan neemt veel praktische ruimte weg en zijn op zich veel te klein om praktisch te zijn. Zeker niet geschikt om er een afwas van een heel gezin in te doen. Dan is het praktischer om naar de voorzieningen te gaan en daar af te wassen. En heb je nog wat extra beweging gehad voor het korte wandelingetje. Bovendien is het eveneens een ideale plaats om ondertussen eens een babbeltje te slaan met mede campingbewoners en ervaringen over de streek uit te wisselen. Vaak worden de eerste contacten met andere campinggasten die niet in je buurt zitten daar gelegd.


Wij hebben daarom ook een eerder minimalistische keuken. Het is te zeggen een bak waar je materiaal in kan weg steken en 3 pitten er boven op die ruim uit elkaar staan. En dat laatste vindt ik belangrijk. Als ik veel van die keukens zie waar men op een kleine oppervlakte 3 pitjes zet die in een driehoekje bij elkaar staan kan ik me niet voorstellen dat daar ook 3 redelijk grote pannen en potten op kunnen staan. Die ruimte hebben wij wel en vindt ik handig. En is ook heel makkelijk buiten te zetten om met goed weer daar te koken.
Als je dan ook nog prijzen ziet voor die keukens van tussen de 1000 en meer dan 3000 euro voor iets dat wij althans alles behalve praktisch vinden, was bij ons ook rap de keuze gemaakt om geen keuken te nemen.
Wij moeten dan wel niet op de grond koken omdat het op pootjes staat, heel de tijd bukken bij het koken zou onze rug niet overleven.


Uiteraard is dat voor iedereen anders.


Ook ik slaap graag wat comfortabeler dan op de grond, maar heb op camping verder liefst niet te veel luxe om dat het dan juist anders is dan thuis. Dat dit ook wat past bij de charme van het kamperen, althans voor ons. Het minimalistische verplicht je als gezin ook wat meer samen te werken en als je dan al een erg jachtig en druk jaar achter de rug hebt, is dat zeker nuttig om als gezin terug wat dichter bij elkaar te komen en samen tot rust te komen. Noem het een basis versie van wat teambuilding.



Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #211 Gepost op: februari 16, 2020, 12:06:19 pm »

Fijn dat je al je wensen in de Nano terug kan vinden. Veel plezier, maar dat gaat vast lukken met zo'n mooie klapper.

Voor ons was een vaste keuken juist een voorwaarde. Kamperen is wat dat betreft zo persoonlijk. Je kan het net zo gek maken als je zelf wilt en dat maakt het ook weer leuk. Op de camping lekker kijken hoe anderen het doen en daar weer iets van vinden. Een belangrijk onderdeel van het leven op de camping ;-)

Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #212 Gepost op: maart 04, 2020, 02:00:17 pm »

Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Lopen doet me pijn, dus ik ben hartstikke blij dat ik niet voor iedere achter naar het faciliteiten gebouw hoef.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Dat maakt het alleen maar leuker.
Gelogd

lauty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: HK Nano
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #213 Gepost op: maart 11, 2020, 06:30:21 pm »

hoi, we hebben eind vorig jaar de nano gekocht. Met pasen willen we lekker gaan klappen maar we moeten nog een voortent tapijt kopen.
En ik ben vergeten de voortent te meten dus weet niet precies de maten.
Ik twijfel tussen een tapijt van 3x5 of 3x6

Wie helpt me ff uit de brand?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #214 Gepost op: maart 12, 2020, 10:10:33 am »

https://www.holtkamper.nl/nl/vouwwagens/nano

knopje Plattegrond

2 x 2,5mtr is de luifel zoals ik het zie
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #215 Gepost op: maart 12, 2020, 08:24:37 pm »

3x5 is dan voldoende als ik dat plaatje zo zie, 4450x2700 mm
Gelogd

lauty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: HK Nano
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #216 Gepost op: maart 12, 2020, 09:55:22 pm »

Ja dat denk ik ook. Bedankt voor het meedenken.
Gelogd

Marco van der Vinne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Marco
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #217 Gepost op: mei 11, 2020, 02:59:49 pm »

Voor de ge"interesseerde lezers/kijkers, een nieuw en leuk filmpje over de Nano - de opzetinstructie:
https://www.youtube.com/watch?v=HuFtdv0NQOk
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #218 Gepost op: mei 11, 2020, 03:28:10 pm »

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #219 Gepost op: juni 14, 2020, 08:22:42 pm »

Hmm, een sjorband om hem dicht te houden? Niet de meest elegante oplossing al zeg ik het zelf.
Gelogd

lauty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 38
  • Merk Vouwwagen: HK Nano
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #220 Gepost op: juni 16, 2020, 08:23:30 am »

Sjorband is niet om hem dicht te houden maar om het aluminiumframe op zijn plek te houden.
Gelogd

Marco van der Vinne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Marco
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #221 Gepost op: augustus 04, 2020, 09:08:11 pm »

Hoi mensen, voor de geïnteresseerden - hier volgt een korte recensie van de Nano:
Afgelopen dagen ben ik voor het eerst met mijn gloednieuwe Nano wezen kamperen in Duitsland (Harz) samen met mijn 3 kinderen. Ik sliep met mijn jongste op het bed, mijn twee oudste kinderen hadden hun eigen tentje. De Nano was heel snel en makkelijk op te zetten. Natuurlijk was ik bang voor te veel verschil in terrein voor de verhouding voortent <> wagen, omdat het dus een vaste vloer heeft. Maar dit ging uitstekend; ik had maar een paar plankjes nodig. Ook maakte ik me een beetje zorgen om het aluminium frame die de voortent draagt - of er geen verbuigingen o.i.d. kon ontstaan, maar dit was geen issue. We hebben 's nachts wel 'es een buitje gehad, maar geen problemen: alles volstrekt waterdicht. Het bed sliep heerlijk, nog nooit zo goed in een vouwwagen geslapen - het is echt een lekker matras, maar het zal ook wel dankzij de lattenbodem zijn. Verder genoeg ruimte in de voortent, maar dit is meer aan mezelf te danken: ik heb 4 plastic kratten met (waterdicht) deksel, 1 per persoon voor kleding en speelgoed; deze staan buiten en blijven buiten. Ik heb geen keukenblok, maar wel 1 krat met keukeninventaris en 1 krat voor de levensmiddelen; deze gaan 's nachts mee in de voortent. Heel veel vakjes (ook omdat ik zo'n 'vakkenschort' erbij had) om spullen op te bergen. Ook had ik een aanhaaktafel: die was lekker smal dus functioneel  maar nam weinig ruimte in beslag. Ik heb de zijwanden en slikranden niet gebruikt. Het inklappen ging wat moeilijker vanwege gebrek aan ervaring (en slecht geheugen). De ruimte in de bak is enorm, ik hoefde niets in de auto te vervoeren: alles past met groot gemak in de bak. Het rijden ging uitstekend. Ik vond de degelijkheid heel prettig: dikke buizen, onwijs stevige verbindingen in het frame, sterke ritsen e.d. en het stond gewoon superstrak. Al met al: ik ben zeer enthousiast, de Nano is echt een topklapper!
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #222 Gepost op: augustus 05, 2020, 12:22:08 pm »

Fijne review. Kan je ook eens een foto posten van je binnenruimte?

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Marco van der Vinne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Marco
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #223 Gepost op: augustus 06, 2020, 12:07:08 pm »

ga ik doen, vanaf maandag ga ik nog weer een weekje kamperen, zal daarna een foto vd binnenruimte posten.
Gelogd

Martlau

  • Gast
Re: Nieuw model Holtkamper: Nano
« Reactie #224 Gepost op: augustus 06, 2020, 09:54:43 pm »

Fijne review. Kan je ook eens een foto posten van je binnenruimte?

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Binnenruimte is net zo groot als het bed, de hele bodem van het zit gedeelte dekt de bovenkant van de trailer wanneer deze is ingeklapt. 225 cm breed en 165 cm diep volgens de plattegrond. Voor ons, twee volwassenen, groot genoeg om 2 stoelen en tafel in kwijt te kunnen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal