Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)  (gelezen 5050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Gepost op: juni 23, 2013, 11:03:25 pm »

Heeft er iemand ervaring met het laten zitten van de binnentent/slaapcabines bij het inklappen van de wagentent van de Alpen Kreuzer Parade/Duet/Vario?

De vorige eigenaar haalde volgens mij altijd de binnentent en alle buisclips eraf (toch berkevelda?), in ieder geval zaten ze er niet aan toen wij afgelopen Pinksteren voor het eerst hebben gekampeerd met onze vouwwagen. Bij het inklappen leek mij dat ook het veiligst voor het doek, met name vanwege die buisclips. In de gebruiksaanwijzing staat echter dat je de binnentent kunt laten zitten, maar dat je hem wel moet loshalen van het frame aan de ingangzijde en aan de disselzijde.

Ik vond het een behoorlijke klus, al die buisclips bevestigen. Eraf halen was nog irritanter. Dus ik zou graag zoveel mogelijk laten zitten. Als ik hem laat zitten, en hem aan de voor- en achterkant losmaak van het frame zoals de gebruiksaanwijzing zegt, moeten dan op die plaatsen ook de buisclips verwijderd worden? Dat blijkt namelijk niet uit de tekst.

Ben benieuwd nar jullie ervaring/advies.
Gelogd
In één klap schatrijk!

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2013, 09:51:40 am »

Ik haal de binnententen er altijd uit. De buisclips zouden met name de horren kunnen beschadigen van de slaapcabines als je even niet oplet met inklappen. Komt bij dat ik de slaapcabines dan ook altijd even in een sopje zet een week voor wij vertrekken, ruikt alles ook weer fris voor de vakantie.
Wanneer je de vouwwagen uitklapt en de wagentent opgevouwen nog over het frame hebt hangen vindt ik persoonlijk het werkje nog wel meevallen, dit is gelijk aan het weer inklappen. Maar ik denk dat het een persoonlijke keuze is natuurlijk.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

berkevelda

  • Gast
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2013, 05:45:01 pm »

Wij haalden inderdaad de slaapcabine's eruit mede ivm de stalen buisklemmen en eventuele beschadigingen. Daarnaast waren wij bang dat de boel eventueel zou scheuren als eea klem zou komen tijdens het inklappen van de wagenbak omdt er zoveel stof aanwezig is en je er niet altijd even geode kijk op hebt.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 870
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2013, 05:52:16 pm »

Wij hebben 25 jaar een AK Select gehad, binnentent bleef er bij het inklappen altijd inzitten. Aan het eind van het seizoen haalden we de binnententen eruit om te wasse, in het voorjaar gingen ze er weer in.
Nooit problemen / beschadigingen of wat dan ook gehad.

 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #4 Gepost op: juni 25, 2013, 08:21:29 am »

Dit kan bij de select ook beter als bij de Parade. De Parade heeft de beide slaapcabines aan elkaar zitten middels de wagententhemel. Hierdoor is er veel stof, uiteraard kan het wel, maar ik vind het prettig de zaken zoals de slaapcabines en de gordijnen apart in een tas te bewaren, weet ik zeker dat er niets mee kan gebeuren.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

danield78

  • Gast
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2013, 03:44:51 pm »

Ik zie dat jullie redelijk 'gemakkelijk' de binnentent wassen.
Het is nogal fijn katoen en bij het gebruik van wasmiddel is er een grote kans dat er wasmiddelresten in blijven zitten.
Dit kan gaan rotten. Advies wat ik gekregen heb om alleen te wassen / opfrissen met koud water.

Als het extreem vuil is dan kan ik me voorstellen dat je wat anders kiest.

Wij halen de binnentent er overigens ook uit.. Vanuit de wetenschap dat deze binnentent kwetsbaar is en nergens meer verkrijgbaar zou ik geen enkel risico nemen.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2013, 03:59:34 pm »

Ik wist niet dat wasmiddel het "rotten" van katoen kon veroorzaken (wel dat je de bakjes van de wasmachine schoon moet houden anders.....).
Maar als de cabines na het wasje goed droog zijn, dan kan er toch niets mee gebeuren?
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #7 Gepost op: juli 03, 2013, 05:43:48 pm »

De zeepresten die bij niet heel goed spoelen altijd achterblijven kunnen invloed hebben op de waterdichtheid van de buitentent.

Spoelen, spoelen, daarna nog eens goed spoelen...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2013, 11:54:36 pm »

Bedankt voor alle reacties, helaas wordt ik bevestigd in mijn gevoel dat het niet helemaal veilig lijkt om de clips en binnentent te laten zitten. Als we nou heel veel tijd over hebben bij het inpakken en -klappen (nog nooit gebeurd...), ga ik het misschien toch eens rustig en beheerst proberen.
Gelogd
In één klap schatrijk!

Stevie B

  • Gast
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #9 Gepost op: juni 25, 2014, 01:36:24 pm »

Hallo Renve,

Ik ben even benieuwd of je toch nog besloten hebt om de binnentent te laten zitten en hoe dat bevallen is. Wij zitten er namelijk zelf ook aan te denken om de binnentent er voor vertrek alvast in te zetten. Of heeft iemand anders nog ervaringen opgedaan met het WEL alvast plaatsen van de binnentent?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #10 Gepost op: juni 27, 2014, 08:18:34 pm »

Vorige zomer alles verwijderd, maar na afgelopen pinksterweekend heb ik toch de clips laten zitten en de binnentent verwijderd. Ik vind het aanbrengen en verwijderen van die clips het vervelendste werkje. Aankomende zomervakantie kan ik pas beoordelen of het allemaal goed gegaan is. En dan laat ik wellicht ook de binnentent zitten. Zal het hier laten weten!
Gelogd
In één klap schatrijk!

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2014, 09:19:35 pm »

Wij halen de binnentent er ook altijd uit. Deden we met de duet ook al. Maar met de parade heb je ongeveer een keer zoveel stof. Wij wassen hem ook. Gewoon in de machine op 30 graden met een beetje vloeibaar wasmiddel. Werkt prima en ruikt weer lekker fris!
Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2014, 09:34:31 am »

Dank jullie wel voor jullie reactie en ben benieuwd wat straks de ervaring van Renve zal zijn.

Groeten,

Steven
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Binnentent laten zitten bij inklappen wagentent? (AK Parade '04)
« Reactie #13 Gepost op: juli 01, 2014, 10:09:56 pm »

Een aantal jaar geleden hadden wij een AK Duet die over de dissel open klapte. Wij lieten altijd die klemmen om de buis zitten, tevens ook de haakjes/lussen van de binnentent. Wij haalde alleen de eerste 4 haakjes los om beter op de wagenbak te kunnen. Het was dus een lengteklapper. Tentjes waste wij ook in lauw water met een beetje vloeibaar wasmiddel, altijd goed gegaan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal