Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic  (gelezen 10303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

David L

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Nog geen 1, maar willen er wel graag 1
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #15 Gepost op: januari 30, 2022, 10:13:28 pm »

Dat is zeker luxe. We hebben zelfs een traditoneel kampeerweekend met hemelvaart. Dan komen vrienden van ons ook nog met hun caravan en dan hebben we een heus kampeerweekend thuis.
Afgelopen jaar heb ik zelf een zwembad gebouwd dus met een beetje geluk kunnen we dan ook nog zwemmen en gebruiken we ons huis enkel als toilet gebouw  :# :#

Zie foto's die ik heb toegevoegd, helaas afgelopen jaar niet zien mooi weer gehad. Ook te zien aan de vesten die we allemaal aan hebben. Maar des al niet te min evengoed genoten!
Heerlijk dat dat zo kan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #16 Gepost op: april 18, 2022, 11:04:00 am »

Gisteren voor het eerst de wagen opgezet in de tuin. En vooral het opzetten van de basistent was weer een beetje puzzelen. Het vergt namelijk aardig wat kracht om hem overeind te zetten.

Hierna de voortent eraan gezet en dat ging echt eenvoudig. Vooral de zijwanden en voorwand die allemaal als los deel erin of eruit gehaald kunnen worden vind ik echt een groot voordeel tov onze oude Trigano.

En toen vanmorgen met een klein beetje spanning (gezien de verhalen over lekkages die we allemaal wel gezien hebben) de tent ingewaterd. En er kwam geen water binnen  :> :>. Nu goed laten drogen en vanavond weer inruimen. Ik kan met een gerust hart naar Duinrell in de mei vakantie 👍🏼👍🏼
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #17 Gepost op: april 22, 2022, 08:24:17 pm »

Fijn! Heb je ook het grondzeil erin gemaakt?
Nog er tipje: neem andere, goede haringen mee. Het gaat waaien in de vakantie begreep ik.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 166
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #18 Gepost op: april 23, 2022, 09:01:53 am »

Gelukkig! Veel plezier in Duinrell!

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2022, 01:17:31 pm »

Nee grondzeil hebben we niet geplaatst. Ik verwacht ook niet dat ik dit vaak ga gebruiken. Voortent zal voornamelijk gebruikt worden als luifel dus dan hoeft het grondzeil er sowieso niet in.

Verder zal er ook dus voornamelijk spullen op poten in staan zoals keuken, tafel en stoelen.
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #20 Gepost op: april 30, 2022, 09:29:00 am »

Wij moesten die noodgedwongen gebruiken omdat anders de voortent de wind niet doorstond (flinke storm frontaal op de wagen). Maar de onze past niet goed, en dat heb ik van meerderen terug gehoord. Vandaar mijn vraag. Heb je deze meivakantie de voortent ook alleen als luifel?
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #21 Gepost op: april 30, 2022, 09:33:53 pm »

Gisteren voor het eerst de wagen opgezet in de tuin. En vooral het opzetten van de basistent was weer een beetje puzzelen. Het vergt namelijk aardig wat kracht om hem overeind te zetten.

Je bedoelt om de tent van de wagen af te trekken? Daar is een truukje voor. Ga aan de andere kant van de wagen staan. Pak een stok met een klemgedeelte, duw die tegen een ligger aan en hef van de tegenovergestelde zijde waar je staat eenvoudig de tent omhoog en klap deze naar de opzetzijde om. Je maakt zo met weinig kracht gebruik van de hefboom van die stok.

Truukje bij 0:50

https://youtu.be/j0FYBe6vBgg
« Laatst bewerkt op: april 30, 2022, 09:39:15 pm door carvers »
Gelogd

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #22 Gepost op: mei 01, 2022, 01:43:42 pm »

leuk filmpje. Wij hebben met een storm van windkracht 8 ook een keer gehad dat de haringen uit de grond vlogen en de voortent deels lossloeg. Ik kan me voorstellen dat met een vast gezet grondzeil dit minder snel gebeurt omdat de wind er dan niet goed  onder kan komen als de haringen eruit vliegen. . In ons geval ging het echt alleen om de aangeritste voortent. De ingeklapte wagentent (sommige mensen en fabrikanten noemen dat ook een voortent) stond als een huis.
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #23 Gepost op: mei 02, 2022, 09:23:14 pm »

Je bedoelt om de tent van de wagen af te trekken? Daar is een truukje voor. Ga aan de andere kant van de wagen staan. Pak een stok met een klemgedeelte, duw die tegen een ligger aan en hef van de tegenovergestelde zijde waar je staat eenvoudig de tent omhoog en klap deze naar de opzetzijde om. Je maakt zo met weinig kracht gebruik van de hefboom van die stok.

Truukje bij 0:50

https://youtu.be/j0FYBe6vBgg
Bedankt voor het filmpje. Ik wil hem deze week sowieso nog een keertje opzetten als oefening. Dan ga ik het gelijk proberen.
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

Leeuwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #24 Gepost op: mei 03, 2022, 10:54:55 am »

leuk filmpje. Wij hebben met een storm van windkracht 8 ook een keer gehad dat de haringen uit de grond vlogen en de voortent deels lossloeg. Ik kan me voorstellen dat met een vast gezet grondzeil dit minder snel gebeurt omdat de wind er dan niet goed  onder kan komen als de haringen eruit vliegen. . In ons geval ging het echt alleen om de aangeritste voortent. De ingeklapte wagentent (sommige mensen en fabrikanten noemen dat ook een voortent) stond als een huis.

Ja dit dus. Wij kregen het niet anders opgelost dan door midden in de nacht dat grondzeil er (gedeeltelijk) in vast maken.
De tent aan de wagen zelf stond bij ons ook als een huis, maar doordat het strak zetten een ramp was klapperde de hele boel vreselijk. Wij hadden sowieso vrij veel wind, ik heb uiteindelijk op alle ritsjes duct tape geplakt om dan in ieder geval dat getingel maar even niet te horen.  :H
Achteraf weet ik dat de moeite van strak zetten afhangt van de hoogte van je wagen zelf. Het lukt eigenlijk alleen goed als je je wielen op blokken zet en de poten op plankjes. De tent is gebouwd voor hogere wagens dan waar Ties ze op bouwt. Ik weet dat bij sommige wagens de poten ook doorzakken aan de voorkant, de constructie zou eigenlijk andersom moeten heeft Ties hier zelf over gecommuniceerd (dus de ‘uitschuif poten) bij de achterkant).
Helaas verkoopt ie ze toch nog op de ‘oude’ manier, geloof ik.
Gelogd

leenvanhovedesmet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #25 Gepost op: mei 04, 2022, 12:01:47 pm »

Je bedoelt om de tent van de wagen af te trekken? Daar is een truukje voor. Ga aan de andere kant van de wagen staan. Pak een stok met een klemgedeelte, duw die tegen een ligger aan en hef van de tegenovergestelde zijde waar je staat eenvoudig de tent omhoog en klap deze naar de opzetzijde om. Je maakt zo met weinig kracht gebruik van de hefboom van die stok.

Truukje bij 0:50

https://youtu.be/j0FYBe6vBgg
Werkt dit ook voor de Savanah (?) of Lewe 2?  Die hebben toch nog een extra paar stokken in het midden? 
Is er ook een trukje voor het opplooien, want dat is ook best zwaar om op te tillen...

Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #26 Gepost op: mei 04, 2022, 01:10:19 pm »

Ik ga het vanavond testen bij de Lewe 2, keep you posted  8)
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #27 Gepost op: mei 05, 2022, 07:53:25 am »

Gisteravond dus geprobeerd, maar het lijkt erop dat het vanwege de grotere basistent niet zo fijn werkt als bij de kleinere uitvoeringen. Echter blijkt bij deze tent ook maar weer oefening baart kunst.
Want gisteravond dus in 3 kwartier de volgende handelingen verricht:
  • Vouwwagen uit de garage halen
  • Vouwwagen op de plek zetten
  • Basistent opzetten
  • Haringen slaan
  • Haringen eruit halen
  • Tent opvouwen
  • Vouwwagen terug in de garage zetten

Al met al ben ik tevreden. En ik weet zeker dat we dit nog sneller kunnen met wat meer oefening. Al moet ik zeggen dat het bij mij op vakantie niet direct om opbouwsnelheid draait. Maar als dit vlug gaat is het zeker mooi meegenomen.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2022, 03:05:06 pm door EdwinC »
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

leenvanhovedesmet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #28 Gepost op: mei 05, 2022, 12:22:41 pm »

Bedankt voor de info!
45 min is mooi om op te zetten en af te breken...
Gelogd

Ties

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Buite Lewe 2 aangeschaft + project topic
« Reactie #29 Gepost op: mei 21, 2022, 05:59:32 am »

Zie bijlage.
Foto van vouwwagen met uitdraaibare stelpoten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal