Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Matrasmaat Jamet Jametic 1999?  (gelezen 5488 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Talla

  • Gast
Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Gepost op: juni 19, 2011, 09:38:51 pm »

Hallo allemaal,

Mijn eerste berichtje hier op dit forum.

Wij hebben sinds 3 jaar een Jamet Jametic uit 1999. De eerste jaren hebben wij geslapen op een 2 persoonsluchtbed in het gedeelte van de banken, dus de linkerkant. Mijn man vond dit toch niet ideaal en dus hebben we afgelopen vakantie geslapen op de kussens van de banken met daaroverheen het matrasje van de rechter slaapzijde.
Dit was geen succes....
Nu zijn we bezig te bedenken wat er dan wel moet komen? Ik dacht aan een matras van 7 of 8 cm. Bijvoorbeeld van Polyether. Wij zijn beide best zwaar en houden van een stevig matras.
Maar nu, heel heel stom: onze vouwwagen is nu weg voor reparatie, en ik kan het briefje met de matras maat niet meer vinden!!

Wie kan mij helpen? En wie heeft advies voor wat betreft wat voor soort matras?

Dit zijn mijn vragen:
- Wat is de afmeting van het slaapgedeelte van de Jametic 1999 aan de linkerkant (dus het bankengedeelte)
- Hoe hoog kan je matras max zijn om de vouwwagen nog goed dicht te krijgen? Het slaapgedeelte aan de rechter kant gebruiken wij niet.

Oja, binnen 16 juli gaan wij al weg. Ik weet het, beetje laat. Maar wij waren van plan een matras op maat op de markt te laten maken, maar ik heb begrepen dat de kwaliteit vaak te wensen over laat...

Antwoorden, tips en advies zijn meer dan welkom!

Bedankt!

Chantal
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2011, 09:40:44 pm »

De maat weet ik niet, maar we hebben een sponsor  hier op het forum die kwaliteitspul levert...
en als je belt zeer snel indien mogelijk...http://www.matrasvakman.nl/
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2011, 09:52:36 pm »

ik heb een tekening gezocht (en gevonden) van een Jametic.

Wat betreft de bedden, ben ik het helemaal met MrRoadmaster eens. Wij hebben zo'n matras van www.matrasvakman.nl en dat slaapt helemaal super :J
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2011, 10:04:54 pm »

Totale breedte van bank tot bank is 1.60. Maar dan zit je dus wel strak tegen de kant. De dikte zou ik 7 ? 8 cm. aanhouden. Zo dik zijn ook de kussens.
Gelogd

Talla

  • Gast
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2011, 10:07:33 pm »

Helemaal super die tekening, bedankt!

Op die site had ik ook al gekeken.
Hebben jullie nog wat onder dat matras of ligt het direct op de bedbodem? Is een matras van 7 of 8 cm voldoende?
Wij hebben trouwens gewoon houten planken over de bankjes, geen lattenbodem, dat is volgens mij pas iets van de laatste jaren bij de Jametic.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2011, 10:10:36 pm »

Gewoon iedere dag het matras luchten door er iets onder te leggen laars of kist zodat er lucht onder het matras komt en deze vochtige lucht word afgevoerd, anders word het klam in bed...
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2011, 10:12:08 pm »

Onze kinderen lagen aan die kant en op een plank. Ging prima. Onze matras in de HK is ook niet dikker dan 8 cm het gaat erom dat het stevig is. Ik zou wel kiezen voor een koudschuim dit is minder warm. Wij haalde de matras er nooit uit om te luchten en de plank was nooit nat.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2011, 11:33:44 pm »

Wij hebben niets onder de matras liggen, wij hebben 7 cm (org was 5 cm) en dit slaapt echt goed. Op het oude lagen we er doorheen tot op de plank, daar hebben we geen last meer van.
Gelogd

Talla

  • Gast
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2011, 07:38:52 am »

Dank allen voor jullie reacties.

Ik heb de matrasvakman gemaild, gisteravond en direct al antwoord. Waarschijnlijk moet het gaan lukken voor de 16e!

Wij zijn beide best zwaar, ik tegen 90 en mijn man tegen de 100kg. Maakt dat nog wat uit? Is 7 cm voldoende of zijn er mensen die 8 of meer cm hebben genomen?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Matrasmaat Jamet Jametic 1999?
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2011, 07:58:02 am »

Op dit forum staat een Jametic matras te koop. Dezelfde staat ook op Marktplaats te koop voor 75 euro. Het gaat om een originele matras. De maten zijn geloof ik 210x150x7/8 cm. Op Marktplaats staat nog ergens een ongebruikt matras te koop. Een op maat gemaakte echt bedmatras. Ook voor 75 euro. Goed zoeken en succes. Vast goedkoper dan een nieuwe.
De nieuwe Jametics hebben inderdaad een lattenbodem met een ca. 8 cm dik koudschuim matras. Het slaapt bijna net zo goed als het matras thuis. Is de eerste nachten alleen even wennen omdat het iets harder is dan thuis. Maar in ieder geval stukken beter dan op een luchtbed.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal