Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: doorloopkeuken Jamets  (gelezen 9341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
doorloopkeuken Jamets
« Gepost op: maart 11, 2012, 07:55:26 pm »

Een doorloopkeuken lijkt me wel erg handig achter onze Jametic. Deze was er helaas nog niet toen we de onze kochten in 2009. Alvorens hier geld in te investeren ben ik wel benieuwd naar eerlijjke ervaringen van gebruikers. Bij de dealers zal ik alleen maar positieve geluiden horen. En ik ben juist op zoek naar negatieve ervaringen met deze keuken. Want het kookgedeelte lijkt me nogal kleiner dan die van de standaard keuken. en mag je op de keuken stappen om in de wagenbak te komen? Kan de constructie dat wel aan?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.348
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2012, 09:10:46 pm »

Wat mij ook een nadeel lijkt is dat je eigenlijk midden in de voortent aan het koken bent.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Angel

  • Gast
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2012, 07:49:51 am »

Afgelopen weekend er ook nog eens naar staan kijken. Maar ons lijkt het ook niet alles. Wat Alez al zegt de keuken heb je dan altijd in de voortent vlak naast het slaap gedeelte. De ruimte die je hebt is volgens mij ook beduidend kleiner dan wanneer je geen doorloop keuken hebt. Of je er op kunt staan durf ik niet te zeggen, maar je moet dan wel telkens je koelkast er af halen of die moet je standaard ergens anders neerzetten. Ik denk overigens niet dat je er met je volle gewicht op kunt staan, want meestal zit er wel maximum aan het laadvermogen van de keuken toch...? Wanneer je er niet op kunt staan dan moet je al een flinke stap nemen om in of uit te stappen. De instap is namelijk nogal hoog en moet je al een hoog opstap hebben om er gewoon uit te kunnen stappen.

Kortom wij vinden het geen meer waarde hebben, omdat we de keuken er toch af willen halen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #3 Gepost op: maart 12, 2012, 09:43:29 am »

Volgens mij kan je de doorloop keuken er ook afhalen.
Je moet alleen de koelkast er tussenuit halen.
Maar voor een overnachting wel handig denk ik dan.
Maar je gaat idd niet midden in de tent koken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #4 Gepost op: maart 12, 2012, 09:50:55 am »

De keuken leek me eigenlijk handig om te laten zitten. Op zich lijkt het koken me niet zo'n groot bezwaar omdat de keuken en met name het kookgedeelte redelijk in de buurt van het ventilatieraam zit waar de keuken normaal staat. Het leek me handig om niet meer met de keuken hoeven te sjorren en deze gewoon laten zitten. Koelkast is voor ons niet erg belangrijk en kan gewoon ergens anders staan wat mij betreft. Maar ik vrees dat de ophanging niet echt bestand is tegen het gewicht van een volwassene om er op te gaan staan en zo in de wagenbak te stappen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #5 Gepost op: maart 12, 2012, 10:08:57 am »

Was het niet zo dat je de keuken net zoals nu eraf moet halen en de koelkast ertussen laat staan?

Alleen als je snel even wilt koken of in je wagen wilt zijn er tussendoor kan lopen?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #6 Gepost op: maart 12, 2012, 12:01:05 pm »

Als ik het zo bekijk en hoor begrijp ik meerwaarde van de doorloopkeuken voor de Jametic niet goed. Ding is ook een stuk duurder dan de standaard.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #7 Gepost op: maart 12, 2012, 12:21:56 pm »

Voorzover ik het hier terug lees zijn wij allemaal wel mensen met een mening over iets dat we niet hebben, dus misschien is er iemand die wel zo'n keuken heeft en er een beter advies over kan geven. En slaan we de plank volledig mis.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2012, 08:22:31 pm »

Wij hebben er ook geen maar hebben wel serieus nagedacht om de onze in te ruilen. Ik kan dus niet uit ervaring spreken maar wel de tegens vermelden waarom wij er niet voor gekozen hebben misschien toch handig als aanvulling?!
*de opbergruimte in de keuken, waar blijft servies&potten en pannen?
* de keuken kan niet halverwege je vakantie eraf gehaald worden mocht je toch langer blijven staan of na de eerste overnachting bij late aankomst op de camping.
(of pas als je grondzeil en alles al ge?nstalleerd hebt, zou schelen in sjouwen; keuken eraf& buiten zetten, grondzeil erin en weer naar binnen slepen)
* inderdaad het koken aan het voeteneind van het bed. Opstap is niet hoger dan opstap wagenbak.
*de kookplaat: daar paste niet al onze pannen tegelijk op, ook door het opstaande randje (en ja wij koken veel in de vouwwagen, vooral in voorseizoen)

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2012, 07:31:57 am »

Wij hebben er ook geen maar hebben wel serieus nagedacht om de onze in te ruilen. Ik kan dus niet uit ervaring spreken maar wel de tegens vermelden waarom wij er niet voor gekozen hebben misschien toch handig als aanvulling?!
*de opbergruimte in de keuken, waar blijft servies&potten en pannen?
* de keuken kan niet halverwege je vakantie eraf gehaald worden mocht je toch langer blijven staan of na de eerste overnachting bij late aankomst op de camping.
(of pas als je grondzeil en alles al ge?nstalleerd hebt, zou schelen in sjouwen; keuken eraf& buiten zetten, grondzeil erin en weer naar binnen slepen)
* inderdaad het koken aan het voeteneind van het bed. Opstap is niet hoger dan opstap wagenbak.
*de kookplaat: daar paste niet al onze pannen tegelijk op, ook door het opstaande randje (en ja wij koken veel in de vouwwagen, vooral in voorseizoen)
Ja, minder ruimte is al een goed punt.
Ja, ook jammer dat de keuken na het uitklappen van het bed niet meer los kan. Misschien met een ander grendelsysteem.
Ja, het grootste bezwaar leek mij het kleinere kookplaatje. Dat is bij de oude keuken redelijk ruim te noemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #10 Gepost op: april 05, 2012, 08:29:36 am »

Ik heb vorig jaar mijn 4x4 ingeruild voor de 4x4 CP en pas twee weken terug uit de stalling kunnen halen om uit te pakken en in te richten.
Wij hebben de hoge afschrijving voor lief genomen om niet meer met die zware bermkeuken te hoeven sjouwen. (Mijn vrouw heeft last van reumatische pijnen)
Bij het eerste opzetten waren mijn vrouw en ik het eens dat de CP die afschrijving waard is want de vakantie begint niet meer met enkele dagen pijn.

"Midden in de tent" in de tent koken vind ik een overdreven uitspraak.
Bij de 4x4 staat vanuit de deuropening gezien de bermkeuken links en de kookplaat in de linker achterhoek van de voortent.
Bij de 4x4 CP staat vanuit de deuropening gezien hangt de bermkeuken aan de kar en de kookplaat staat in de linker achterhoek van de voortent.

De gootsteen staat wel achter in de voortent in het midden.
Zolang de keuken aan de bak is aangekoppeld kan je de gootsteen NIET gebruiken omdat er geen afvoer mogelijkheid aanwezig is.
Of je haalt de keuken laatjes er uit en met een langere afvoerslang voer je afvalwater naar een emmer onder de keuken af of, net als de wateraansluiting moet je een gat rond 40 mm. maken in de rechter binnen zijwand en de afvalwaterslang samen met de water toevoerslang via de "flessen" kast naar voorraadtank en afvalwater emmer voeren.
Het mag duidelijk zijn de Fransen hebben hier duidelijk niet goed over nagedacht. ::)

Als deze ongemakken wegen niet op tegen een vakantie die de eerste paar dagen vergald wordt door reumatische pijnen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2012, 10:02:08 am »

@Fipe, bedankt voor je bijdrage. Voor het sjouwen heb ik wielen geplaatst en kan de keuken alleen sjouwen/kruien. Maar hoe zit het met de maat van het kookgedeelte? Is dat ruim genoeg, of heb je nog geen ervaring hiermee? En mag je op de keuken stappen om in de wagenbak te komen? Ik zag overigens op een filmpje op Youtube een dergelijke keuken waar de man niet naast de keuken zat te friemelen, maar iets leek los te maken ergens in het open tussenstuk van de keuken. Klopt dit, zitten daar grendels voor de bevestiging? Zodat de keuken er ook in uitgeklapte toestand achter weg kan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #12 Gepost op: april 05, 2012, 09:09:39 pm »

@jellejawa. Ik heb ook wielen overwogen maar je blijft, ondanks die wielen, de hele massa van de keuken sjouwen.
Ik weeg ruim 90 kilo en kan zonder problemen op het keukenvloertje stappen.
Ik voel geen beweging en hoor geen gekraak.
Aan de binnenzijde, doorgang keuken, links en rechts is dezelfde vergrendeling gebruik als die aan de buitenkant zitten.
M.a.w. het keukenblok zit met 4 grendels aan de kar vast.
De steunen waarop de keuken rust is verdubbeld en verzwaard.
Ook is er een extra verstevegingsbalk aan de onderkant van de keuken geplaatst.
Maar bedenk wel dat deze keuken door al die verstevigingen volgens Jamet 10 kilo zwaarder is geworden.

Wij hebben nog geen gebruik van het kookgedeelte gemaakt maar één ding is zeker.
Je kan nu een grote wok gebruiken zonder dat het deksel van het kookgedeelte in de weg zit.

Wat mij dwars zit is de klep waarop de achterlichten en nummerplaat gemonteerd zijn.
Misschien zie ik spoken maar in neer geklapte stand is deze niet vergrendelbaar waardoor de opbouw achterlichten beschadigd kunnen raken als per ongeluk tegen de neer hangende klep wordt gestoten.
Wel is het zo dat de opstaphoogte ongemakkelijk groot is waardoor een opstapje noodzakelijk is.

Ik ga er vanuit dat ik aan de keuken moet sleutelen wil ik deze op dezelfde manier gebruiken als deze vrij opgesteld staat.
Mocht ik daarmee beginnen dan maak ik foto's van deze klus en publiceer deze op dit forum.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #13 Gepost op: april 10, 2012, 08:49:20 pm »

Gisteren bij Obelink nog even bij de doorloopkeuken gaan kijken. Hij stond hier opgesteld met voorste keukenpootjes uit en uiteraard verder gewoon vast met 4 grendels aan de wagenbak. Inderdaad extra grendels aan de binnenkant van de wagenbak. Voor de stevigheid van het staan op de doorlooppkeuken hebben we uiteraard ff flink getest: gestaan, gewiebeld, gedreund, gesprongen ( valt wel mee hoor ;-) ) en zoals Fipe al aangeeft: je kunt er met een gerust hart op staan! De keuken bewoog niet, brak niet af o.i.d. ;-)
Ook nog even met een koekenpan en twee andere pannen aan het slepen geweest, maar deze kreeg ik toch echt niet samen op het kookplaatje en dat blijven wij dan wel weer jammer vinden.
M.b.t. het neergeklapte klepverhaal: daar kan ik me wel wat bij voorstellen. ALs je de keuken gewoon aan de zijkant hebt staan is de kans dat je er een keer tegenaanloop/ stoot er natuulijk ook wel maar in hangende toestand gebeurt dit inderdaad sneller doordat je er doorheen loopt. Misschien is het makkelijk te verhelpen door van die zelfklevende rubberen stootdopjes (die je ook bijvoorbeeld op de muur kunt plakken zodat de deurklink er niet tegenkomt of tussen de keukenkastjes zodat ze niet zohard dichtklappen) of beschermviltjes op de wagenbak te plakken zodat hij er minder hard tegenaan klapt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #14 Gepost op: april 11, 2012, 06:12:43 am »

stevig genoeg dus. 4 grendels. Als je de meest rechtse los doet voor het klappen dan kan de keuken achteraf ook nog worden verplaatst eventueel. Maar ik begrijp dat het kookgedeelte wel krap is als je lekker aan de slag wilt. Het is dus nog niet de perfecte oplossing en ga er dan ook maar geen geld in investeren zolang ik nog in staat ben om de keuken te verplaatsen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal