Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009  (gelezen 4970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikap

  • Gast
zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Gepost op: juli 16, 2012, 08:56:23 pm »

Hallo,

ik heb onlangs een jametic outdoor uit 2009 gekocht. Nu wil ik het zitgedeelte graag ombouwen tot 2e bed. (mijn kinderen zijn nog klein en ik heb ze graag wat hoger liggen).
Op internet heb ik gelezen dat sommigen een houten plaat hebben laten afzagen en hier een schuimmatras op hebben gelegd.
Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik zit zelf aan een 2 persoonslattenbodem te denken. (uiteraard hoeft dit geen zware kwaliteit te zijn)
Weet iemand of ik rekening moet houden met een maximale (totale dikte) ivm het dichtklappen en wat deze eventueel is?
Ik wil graag onder het zeil nog ruimte over houden voor 4 stoelen en een tafel. Wellicht heeft dit er ook invloed op...

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.349
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2012, 08:59:55 pm »

Ik ga de plaat in mijn 2005 model vervangen voor een latten bodem van losse plankjes met een band die de plankjes aan elkaar vast houden.
Op deze manier ka ik de latten bodem oprollen.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

primera

  • Gast
Re: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2012, 09:43:43 pm »

Dan zou ik gaan kijken bij Ikea.
Die heeft dit soort lattenbodems kant en klaar.

Maar een plaat die tussen de tafel valt.
En onderzijde bankjes en lat tegen aan maken.
Daarop de matras/luchtbed.
Gelogd

nikap

  • Gast
Re: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2012, 08:49:12 pm »

Bedankt voor de reacties. Betekent dit dat jullie het bed ter plaatse opbouwen en bij het inpakken weer demonteren?
Indien ik het bed wel laat zitten, hoe hoog zou dan de lattenbodem en matras bij benadering mogen zijn?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.349
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2012, 08:53:23 pm »

Plank blijft er gewoon op liggen.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5327.0.html
Maar vind hem te onhandig bij het opzetten.
Die planken zijn niet zo groot en log om even ergens neer te zetten als je in de bak iets wilt pakken.

De kinderen slapen er trouwens alleen als we een weekendje weg gaan of het moet echt slecht weer zijn.
Ze zijn al de tent uit namelijk.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikap

  • Gast
Re: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2012, 09:10:17 pm »

bedankt alex, daar heb ik wat aan! Als beginnend kampeerder met een jametic veel nuttige info.
Nog een vraag, aangezien jij ervaringsdeskundige bent.
De lattenbodem (1.40 breed?) die je gaat aanschaffen, die leg je denk ik op de zittingen en niet zoals de plank op de foto onder de deksels van de zittingen? Volgens mij heb ik dan 10 cm (breedte zitgedeelte is 1.50 m) over, 5 cm aan iedere kant...
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.349
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2012, 09:28:06 pm »

Hier ben ik eigenlijk nog niet helemaal over uit.
Heb de plank nu tussen de banken maar zit er over te denken om ze nu gewoon op de banken te doen want we hebben ook nog ruimte om die opgerold in de bak te kunnen opruimen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikap

  • Gast
Re: zithoek ombouwen tot 2e bed jametic 2009
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2012, 09:01:04 pm »

Alex, ben nieuw op dit forum (weet de weg nog niet zo goed)  en behoorlijk onervaren met het campeergebeuren. Binnenkort de eerste test met onze jametic. Vroeg me af wanneer je het tentdoek eigenlijk moet behandelen en welk soort je hierin adviseert. Ik heb in der tijd (preventief) wat spuitbussen gekocht voor mij oude tenttrailer.... De tent is van 2009. Alvast bedankt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal