Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-  (gelezen 18960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #45 Gepost op: juni 20, 2015, 12:34:04 am »

Was een reactie op deze posr :#
De 'beste' prijs is, als-ie in het midden ligt dus altijd beter voor de koper dan voor de verkoper.  I:
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #46 Gepost op: juni 20, 2015, 07:34:41 am »

De 'beste' prijs is, als-ie in het midden ligt dus altijd beter voor de koper dan voor de verkoper.  I:
Als ik iets verkoop via bijv. Marktplaats, heb ik altijd een onderhandelinsmarge bij de vraagprijs in. Ik heb vantevoren een minimum prijs en een ideale prijs in mijn gedachten. En dat is zeker niet altijd in het midden.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #47 Gepost op: juni 20, 2015, 08:29:30 am »

Als ik iets verkoop via bijv. Marktplaats,
Marktplaats is er -in de regel- voor tweedehands artikelen. Daarvan wordt de prijs niet opgebouwd uit kosten plus winst. Daar geldt dus -binnen zekere grenzen- 'wat de gek ervoor geeft'.

heb ik altijd een onderhandelinsmarge bij de vraagprijs in. Ik heb vantevoren een minimum prijs en een ideale prijs in mijn gedachten. En dat is zeker niet altijd in het midden.
Dat lijkt me ook niet. Want wat als blijkt dat men boven jouw ideale prijs, en zelfs boven jouw vraagprijs biedt? Dan ga je niet tegen de koper zeggen als-ie langs komt: 'nah, ik vroeg 100 en je hebt 110 geboden, maar mijn ideale prijs was 90, dus doe dat maar'.
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi T&T
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #48 Gepost op: juni 20, 2015, 01:23:42 pm »

Van het voorjaar CCFlexi gekocht bij VWS. Even thee drinken, praten, opties doornemen en ruim 5% korting gekregen op de eerste vraagprijs en tevens catalogusprijs, welke op 10.000 zat. Korting moet je inderdaad gegund worden en is geen recht maar ik was er blij mee. Mn. de bizar hoge prijzen voor assesoires zaten me niet lekker en met korting was dat gevoel weg. Ik onderhandel altijd maar nooit tot de bodem, iedereen heeft recht op een goede boterham imo.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #49 Gepost op: juni 20, 2015, 01:27:12 pm »

Citaat
Marktplaats is er -in de regel- voor tweedehands artikelen. Daarvan wordt de prijs niet opgebouwd uit kosten plus winst. Daar geldt dus -binnen zekere grenzen- 'wat de gek ervoor geeft'.
Zowel bij nieuw als 2e-hands wordt de prijs bepaalt door vraag- en aanbod. Hierin zit dus geen verschil. En de relatie kostprijs naar verkoopprijs is ook niet altijd hetzelfde. Zo heb ik echt wel verkocht voor de kale kostprijs, om hiermee een volgende opdrachten met goede winst te verkopen.

Citaat
Dat lijkt me ook niet. Want wat als blijkt dat men boven jouw ideale prijs, en zelfs boven jouw vraagprijs biedt? Dan ga je niet tegen de koper zeggen als-ie langs komt: 'nah, ik vroeg 100 en je hebt 110 geboden, maar mijn ideale prijs was 90, dus doe dat maar'.
Och, niets menselijk is mij vreemd, maar dat men meer biedt als de vraagprijs heb ik nog niet meegemaakt.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #50 Gepost op: juni 20, 2015, 01:51:40 pm »

Zowel bij nieuw als 2e-hands wordt de prijs bepaalt door vraag- en aanbod. Hierin zit dus geen verschil.

En de relatie kostprijs naar verkoopprijs is ook niet altijd hetzelfde.
Prijs o.b.v. vraag en aanbod is alleen het geval c.q. te zien bij schaarste of overvloed. De prijs wordt in de huidige economie door talloze factoren bepaald. De kosten voor marketing is er één van. Om maar een voordehandliggend voorbeeld te geven: Chanel No5 kent de geur van exclusiviteit en een hoge prijs. Maar d'r is geen winkel die zal zeggen: "Nee, het is op" of "De prijs is gestegen want er is krapte op de markt". Zelfs heeft de prijs geen bijzondere relatie met de 'concurrentie'. Wij hebben een economie van constante overvloed.

Zo heb ik echt wel verkocht voor de kale kostprijs, om hiermee een volgende opdrachten met goede winst te verkopen.
Dat kan. Zoals ik eerder al zei: er moet altijd iets tegenover korting staan. In dit geval dus de door mij genoemde continuïteit. Persoonlijk doe ik dat niet, want 8 van de 10 opdrachtgevers die daar gevoelig voor zijn, komen niet met vervolgopdrachten over de brug of zit ook bij die vervolgopdrachten te nuilen over de prijs, zodat je die korting alsnog niet terugverdient.
Eerder merk ik dat klanten roepen: "U bent wel duur mijnheer van der Pol". En vervolgens toch vervolgopdrachten geven omdat ze tevreden zijn over het resultaat.

Maar goed, dat kan uiteraard per branche of doelgroep (bedrijven vs consumenten) verschillen.
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2015, 01:53:29 pm door Frankie »
Gelogd

wildoit

  • Gast
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #51 Gepost op: juni 24, 2015, 08:28:05 pm »

.
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2015, 08:35:07 pm door wildoit »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #52 Gepost op: juni 24, 2015, 08:41:10 pm »

Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 419
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #53 Gepost op: juni 03, 2019, 04:28:45 pm »

Wij hebben bij de aanschaf van onze Monaco een zekere bon voor accessoires gekregen, en met veel pijn en moeite kon ik afronden (ging letterlijk om 8 euro  :> ) zodat ik later voor het nageslacht nog altijd exact weet wat mijn Monaco heeft gekost. Nou ben ik van huis uit aannemer en doe best vaak (prijs)onderhandelingen. Ik heb niet het gevoel dat ik 'Oud hollands genaaid werd' (want dan had ik hem niet gekocht). En zolang er blijkbaar niet heel veel merken kunnen bestaan (ik weet zo dat Scout en AlpenKreuzer in elk geval het loodje redelijk recent hebben gelegd) kan het ook nooit zo zijn dat de marges extreem kunnen zijn, want dan zal er vanzelf een prijsduiker komen, omdat alles vrij goed te vergelijken is.

En in the end: over 5 jaar heb je het niet meer over wel of geen korting, maar wel over de mega goede service waar je dan nog steeds gebruik van maakt (in het geval van mijn ouders: die kochten een Scout Eurocruiser en vervolgens een caravan bij dezelfde toko, niet omdat dat nou zo'n speciale caravan was of extreem veel korting kregen, want die hadden ze vergelijkbaar dichterbij kunnen halen, maar wel omdat ze altijd goede service krijgen. Zo goed zelfs, dat ik overweeg om over 3 jaar het carrosserie onderhoud bij de desbetreffende zaak te laten uitvoeren (want hij zit bij mij wel om de hoek: Van Voorthuizen Caravans in Renswoude)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

muis

  • Gast
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #54 Gepost op: juni 03, 2019, 06:43:37 pm »

Kleine kanttekening, Scout bestaat al geruime tijd niet meer en Alpenkreuzer is weer op de markt :J
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 419
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #55 Gepost op: juni 03, 2019, 07:56:05 pm »

Kleine kanttekening, Scout bestaat al geruime tijd niet meer en Alpenkreuzer is weer op de markt :J

Klopt maar dat waren zo twee merken die me te binnen schoten
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #56 Gepost op: juni 03, 2019, 08:16:10 pm »

Recentelijk roadmaster en eerder Gerjak;


(En ‘Alpenkreuzer’ is een gekochte merknaam;
Na het faillissement nam de firma Gerjak het merkrecht over. Gerjak ging in 2012 failliet. Daarna nam recreatiemaatschappij Doréma uit het faillissement van Gerjak de rechten van Alpenkreuzer over en bracht in 2017 drie nieuwe modellen op de markt met dezelfde namen Allure, Duet en Parade.
)
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2019, 08:21:42 pm door C5CCV »
Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #57 Gepost op: juni 11, 2019, 09:30:50 pm »

Heerlijke discussie.
2 dingen die me te binnen schieten:
- de tweedehands markt voor de vouwwagens en met name de cabanon is door de vaste prijzen ook gunstig voor de verkoper. Probeer maar eens een jong gebruikte cabanon te kopen onder de 7k. Ze schrijven heel weinig af!
- ik haat onderhandelen dus een eerlijke prijs en goede service doen het voor mij meer dan een paar tientjes eraf.
Daarbij wel opgemerkt dat dat niet moet leiden tot arrogantie van een verkoper die toch wel weet dat je terugkomt omdat je op de parkeerplaats op je kop krijgt van je vrouw en niet zo’n hork moet zijn. “Koop dat ding gewoon en niet te lang stilstaan bij dat geld”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal