Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?  (gelezen 23312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #75 Gepost op: mei 16, 2019, 09:26:20 am »

Knap. Nog nooit meegemaakt wat mijn vrees is, nl dat je ergens strop staat voor uren?

Klinkt wel goed hoe je het beschrijft, dat de auto zelf laadpalen aangeeft in de route, op plekken dat het nodig is.  Ferm systeem.

Maar, om nu even off-topic te gaan, ik wil wel graag eens een foto zien van de Tesla met de VW erachter :)

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
:-)



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #76 Gepost op: mei 16, 2019, 09:27:26 am »

Hoe zit het eigenlijk met ev's en trekhaken? Ik snap namelijk werkelijk niet waarom ev's, behalve dan een paar tesla's en nog een handvol, niets mogen trekken.

Mij is ooit verteld dat het ligt aan de massa van de accu's, maar dat vind ik toch gek. Auto's met een ICE (met grote massa) hebben dit probleem toch ook niet?

@katjakley: gaaf  :)
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #77 Gepost op: mei 16, 2019, 09:27:39 am »

Met vouwwagen eraan verminderd de actieradius...

Zoals aangegeven valt dit mee omdat je in veel landen niet harder mag dan 80-90. Alleen als je 120-130 rijdt wordt het idd minder. Anders is het gelijk


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #78 Gepost op: mei 16, 2019, 09:32:29 am »

Hoe zit het eigenlijk met ev's en trekhaken? Ik snap namelijk werkelijk niet waarom ev's, behalve dan een paar tesla's en nog een handvol, niets mogen trekken.

Mij is ooit verteld dat het ligt aan de massa van de accu's, maar dat vind ik toch gek. Auto's met een ICE (met grote massa) hebben dit probleem toch ook niet?

@katjakley: gaaf  :)

Is in principe raar idd. Als je op deze link kijkt zie je dat dit bij electrische rijden geen prioriteit heeft gehad. https://bynco.com/nl/blog/elektrische-auto-en-trekkracht/

Wat je ziet is dat de fabrikaat en de snelheid van electrische rijden hebben onderschat. Tesla loopt zover voor qua techniek.  De traditionele bedrijven hebben alle focus nodig om überhaupt een electrische auto voor elkaar te krijgen en dan heeft een kar denk ik minder prio.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #79 Gepost op: mei 16, 2019, 09:42:01 am »

Interessant artikel, dank!
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #80 Gepost op: mei 16, 2019, 10:14:38 am »

Zoals aangegeven valt dit mee omdat je in veel landen niet harder mag dan 80-90. Alleen als je 120-130 rijdt wordt het idd minder. Anders is het gelijk
Dit is wel fijn om te horen! De Model 3 Long range heeft iets meer bereik dan de Model X 70.
Maar daartegenover is de Model X iets meer windvanger en zal de vouwwagen in dit geval beter in de kielzog van de Model X zitten.
Je zal inderdaad je gewoon aan de snelheid van 80 / 90 / 100 km/u moeten houden. (Met mn huidige diesel knalde ik wel met 130 door Frankrijk  :J )
Met de 90km/u zou je dan gewoon de 250 a 300 km moeten kunnen halen. (250km is voor mij het omslagpunt van wel of niet met de EV op vakantie kunnen)
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #81 Gepost op: mei 16, 2019, 10:50:40 am »

Hoe zit het eigenlijk met ev's en trekhaken? Ik snap namelijk werkelijk niet waarom ev's, behalve dan een paar tesla's en nog een handvol, niets mogen trekken.

Mij is ooit verteld dat het ligt aan de massa van de accu's, maar dat vind ik toch gek. Auto's met een ICE (met grote massa) hebben dit probleem toch ook niet?

@katjakley: gaaf  :)

Is zeker vreemd. Ook niet-Tesla's hebben een zeer hoog koppel vanaf 0 toeren. Basisprincipe van een elektro motor zorgt hiervoor. Dus voor trekken juist ideaal. Ook zaken als traction control zijn makkelijker te regelen bij een EV, dus wederom een voordeel bij optrekken vanuit stilstand op een helling. Daarnaast heb je geen koppeling nodig die je kan verbranden.

Dus in principe zou een EV veel beter zijn om een zware last mee te trekken dan een ICE. Maar goed: wellicht de angst voor defecten bij een relatief nieuw product?
Ik vermoed dat over een paar jaar de meeste EV's gewoon een caravan mogen sleuren.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #82 Gepost op: mei 16, 2019, 11:23:51 am »

Ik lees met belangstelling mee, want ik denk dat onze volgende auto nog wel eens een elektrische kunnen zijn. 
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #83 Gepost op: mei 16, 2019, 09:48:30 pm »

@katjakley mooie combo!!!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #84 Gepost op: mei 16, 2019, 11:28:33 pm »

Hoe zit het eigenlijk met ev's en trekhaken? Ik snap namelijk werkelijk niet waarom ev's, behalve dan een paar tesla's en nog een handvol, niets mogen trekken.

Mij is ooit verteld dat het ligt aan de massa van de accu's, maar dat vind ik toch gek. Auto's met een ICE (met grote massa) hebben dit probleem toch ook niet?

@katjakley: gaaf  :)
Ik denk dat het vooral met marketing te maken heeft. Voor de E-Niro is sinds kort ook een trekhaak beschikbaar, maar alleen voor fietsdrager. Terwijl mijn hybride Niro 1300 kg mag trekken. Geven ze de E-Niro vrij om ook een kar te mogen trekken, dan is het wachten op de eerste journalist die er werkelijk een caravan van 1300 kg achter hangt en een dramatisch artikel schrijft over de veel kortere actieradius. Marketingtechnisch gewoon niet handig in dit beginstadium van de transitie naar elektrisch rijden.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #85 Gepost op: mei 16, 2019, 11:29:03 pm »

Toevallig staat er in de kck een heel stuk over elektrisch rijden en de voor en nadelen ervan: ik weet niet of het de bedoeling is om hier een afdrukje daarvan te plaatsen?
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

muis

  • Gast
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #86 Gepost op: mei 17, 2019, 01:21:51 am »

Dat mag hoor :J
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #87 Gepost op: mei 17, 2019, 09:42:11 am »

Toevallig staat er in de kck een heel stuk over elektrisch rijden en de voor en nadelen ervan: ik weet niet of het de bedoeling is om hier een afdrukje daarvan te plaatsen?
Ik ben ook benieuwd! Alle info is welkom.
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Tesla Model 3 nu leverbaar met trekhaak. Wie durft?
« Reactie #89 Gepost op: mei 17, 2019, 10:54:14 am »

Hierbij het stuk uit de KCK
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal