Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze eerste tent&trailer, maar welke?  (gelezen 2684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joel.pap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack Trekking (2020)
  • Lazy Papman meets Lazy Jack
Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Gepost op: januari 17, 2020, 04:40:59 pm »

Hoi allemaal,
Mijn naam is Joël en met mijn vrouw Ilona en onze kinderen van 6 (meisje) en 7 (jongen) gaan we dit voorjaar onze eerste eigen vouwwagen (tenttrailer) kopen. De vraag is alleen nog: welke ;-)
Qua design en uiterlijk zijn we verliefd op de Lazy Jack van Campooz icm de trekking luifel (met één zijwandje) en Ugly Betty. Maar ik heb ook mn twijfels: is een lattenbodem niet beter? Is het materiaal goed genoeg voor 10-15 jr gebruik etc.etc. is het geheel (met de zijkindertent) niet veel te breed voor de campings in zuid europa (bijna 8 meter).
Ik ben benieuwd waar jullie Campooz qua kwaliteit en "goede koop" plaatsten ten opzichte van een Aart Kok (bijv. Kavango).
Brand maar los  :) alles zal bijdragen aan onze afwegingen. Mijn dank is groot!

Gelogd

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2020, 04:55:18 pm »

Ik zit in het zelfde schuitje. Maar het zijn wel totaal verschillende wagens. Aart kok kan je mooi strak opzetten en ziet er naar mijn mening 'strak' uit. Campooz is wat losser qua stijl. Ik heb al wel gehoord dat de service bij Aart kok niet altijd om over naar huis te schrijven is. En dat is toch jammer bij zo'n dure wagen!  Campooz hoor ik betere verhalen over.
Ik dacht dat Campooz niet ademend katoen gebruikt (wel robuust!). Aart kok is ouderwets ten cate kwaliteit doek.
Een bed is persoonlijk, maar bij campooz kan je het froli systeem krijgen en dit ligt prima volgens mij. Nadeel van een lattenbodem is soms ook dat je partner mee aan het veren is, als jij loopt te draaien ;).
Een vouwwagen is sowieso groot, als je een ruime plaats huurt zou hij er gewoon op moeten kunnen Bovendien is hij geen 8 meter breed, dit is alleen de ruimte die je nodig hebt als je de luifels volledig wil 'uitspannen'. Hier kan je dus wat in schipperen. Door ze aan de wagenkant schuiner af te spannen bijvoorbeeld. Ik heb wel het idee dat de campooz wat sneller op te zetten is. Met de kavango ben je wel even wat haringen aan het slaan, heb ik het idee.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2020, 06:56:14 pm »

Over de Aart Kok kan ik niets zeggen maar wel over de Lazy Jack want die hebben wij zelf :)
Wij hebben deze sinds afgelopen seizoen en zijn er 2 weekenden en 3 weken zomervakantie mee op pad geweest. Na lang wikken en wegen hadden wij gekozen voor de Trekking uitvoering, we zijn super tevreden met deze keuze! Opzetgemak was voor ons doorslaggevend en bijkomend voordeel is dat het lichte doek van de trekking luifel een stuk minder warm wordt door de zon dan het donkere dak van de camping variant. We laten de luifel er aan zitten bij het inklappen.

Slaapcomfort is uitstekend met het (zelf gemonteerde) Froli systeem, dat lag veel beter dan de lattenbodem die we hadden  in de Cabanon Mercury. Ventilatie is perfect, het was heerlijk om met warm weer alles open te gooien en door te laten luchten. Over de levensduur kan ik niks zeggen, het doek voelt degelijk aan maar de tijd zal het leren hoe lang het mee gaat. Het doek is rip-stop katoen dus dit ademt, als ik het goed begrepen heb is het ruitjespatroon in het doek polyester.

Zoals eerder al genoemd moet je bij een Campooz geen super strak opgezette wagen verwachten, voor een overnachting kan je makkelijk een flink aantal haringen overslaan en als je hem netjes wil krijgen moet je ook wat haringen gebruiken. Je hebt wel een redelijk brede plek nodig, voor het soort campings waar wij komen is dat nooit een probleem.

Campooz is een jong merk wat snel een grote groep liefhebbers heeft gekregen. Na de eerste jaren zijn er veel verbeteringen doorgevoerd. Mocht er toch iets mis zijn wordt dit door Campooz netjes opgelost.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2020, 08:36:17 pm »

Wij van WC-Eend... :# Als je de Kavango interessant vindt, kijk ook eens naar de Flexi van Combi-Camp. Technisch dezelfde wagen, alleen ander 'design', en een klap goedkoper.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2020, 07:59:33 am »

De wagens van Campwerk zijn minder breed en hoger. De service is daar ook zeer goed. Wellicht een goede optie
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2020, 09:46:54 am »

Wij van WC-Eend... :# Als je de Kavango interessant vindt, kijk ook eens naar de Flexi van Combi-Camp. Technisch dezelfde wagen, alleen ander 'design', en een klap goedkoper.
Als je dat model interresant vindt dan kan topicstarter ook eens kijken bij de Jamet Jametic of bij de verschillende Camp-let modellen.

Tip die ik mee zou willen geven; koop eerst voor een paar duizend euro een leuke tweedehands. Ga daar een seizoen mee op vakantie en bedenk wat je allemaal anders zou willen en wil behouden. Ga vervolgens met je wensenlijstje eens rondkijken wat er dan echt bij je past.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2020, 09:54:35 am »

Vraag: wil je een tent & trailer, dat beperkt namelijk de keus aanzienlijk.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2020, 10:10:36 am »

De wagens van Campwerk zijn minder breed en hoger. De service is daar ook zeer goed. Wellicht een goede optie
En Campwerk levert een serieuze keuken die handig uit de wagen te klappen is. Op de beurs gezien en uitgevouwen en ik was best onder de indruk.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2020, 11:35:52 am »

Als je dat model interresant vindt dan kan topicstarter ook eens kijken bij de Jamet Jametic of bij de verschillende Camp-let modellen.

Tip die ik mee zou willen geven; koop eerst voor een paar duizend euro een leuke tweedehands. Ga daar een seizoen mee op vakantie en bedenk wat je allemaal anders zou willen en wil behouden. Ga vervolgens met je wensenlijstje eens rondkijken wat er dan echt bij je past.

Verstandig advies! Wij kochten 3 jaar terug een nieuwe Cabanon Mercury in de volle overtuiging dat dit de juiste wagen voor ons was...en 2 zomervakanties later stond hij op Martktplaats.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Luuk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge Livingstone
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2020, 12:15:03 pm »

Wij van WC-Eend... :# Als je de Kavango interessant vindt, kijk ook eens naar de Flexi van Combi-Camp. Technisch dezelfde wagen, alleen ander 'design', en een klap goedkoper.

Wc-eend is als de fabrikant zijn eigen product adviseert, volgens mij was er gewoon iemand zijn mening en ervaringen aan het delen ;) Niks mis mee, lijkt me? Natuurlijk heeft iedereen hier een lichte voorkeur voor zijn eigen merk en type, anders had je er zelf niet voorgekozen, toch?

Tip die ik mee zou willen geven; koop eerst voor een paar duizend euro een leuke tweedehands. Ga daar een seizoen mee op vakantie en bedenk wat je allemaal anders zou willen en wil behouden. Ga vervolgens met je wensenlijstje eens rondkijken wat er dan echt bij je past.

Nog een betere tip: huur eventueel de kanshebber, indien mogelijk natuurlijk :)
Dan weet je gelijk of het wat is, en zit je ook niet met een kar die je weer moet verkopen. Huren is waarschijnlijk wat duurder, maar bied je misschien wel de mogelijkheid tot het huren van één van je kanshebbers.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2020, 12:18:39 pm door Luuk »
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2020, 01:55:20 pm »

Restwaarde is hoog. Gewoon een jonge tweedehands kopen. Als het niets is kriig je je geld terug. Als het meevalt koop je een nieuwe, of ga je door met diegene die je hebt. Na 1 of 2 jaar kamperen weet je wel wat je noden zijn. Nu, op voorhand is dat onmogelijk te zeggen.
Veel plezier ermee!!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

JelleKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2020, 03:14:27 pm »

Bij het kiezen van een vouwwagen zou ik er ook rekening mee houden dat over een paar jaar (of misschien nu al) de kinderen (vaak) in een eigen tentje willen slapen. Dan is de bedruimte bij een model als de kavango ongebruikt.

Je zou ook bijvoorbeeld een combi camp country kunnen overwegen met een zijtent eraan voor de kinderen. Die is weer minder breed.

Gelogd

joel.pap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack Trekking (2020)
  • Lazy Papman meets Lazy Jack
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2020, 07:20:22 pm »

Bij het kiezen van een vouwwagen zou ik er ook rekening mee houden dat over een paar jaar (of misschien nu al) de kinderen (vaak) in een eigen tentje willen slapen. Dan is de bedruimte bij een model als de kavango ongebruikt.

Je zou ook bijvoorbeeld een combi camp country kunnen overwegen met een zijtent eraan voor de kinderen. Die is weer minder breed.

Eens! Dat is ook de reden waarom de Campooz interessant(er) is dan type wagens met 2 bedden naast elkaar. Icm ugly Betty heeft de lazy Jack immers 2 aparte aan te ritsen kindertenten, waarvan 1 ook losstaand bruikbaar is. De kinderen vonden het in de showroom al geweldig allebei een eigen slaaptent. De CC Country is inderdaad ook mooi. Maar wel een erg grote bak t.o.v. tenttrailer en veel prijziger.

Ik lees nog geen kwaliteitsargumenten om wel/niet voor Campooz te gaan. Ben nog wel benieuwd naar jullie mening/ervaringen daarover. Kan er na 5 jaar al gesproken worden over een merk dat zich volledig “gevestigd” heeft en zich staande zal houden tussen de combi Camps, Camp-Lets en aart Koks?

Bedankt hoor voor alle reacties, leuk om te lezen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #13 Gepost op: januari 19, 2020, 08:13:25 pm »

Tja, ik denk dat verkoopcijfers niet voor niks zo hard gaan bij Campooz. Ik ben een tevreden bezitter en als ik de FB-groep een beetje doorlicht, ben ik niet de enige. Voor een jong merkdoen ze het verrassend goed. Ze luisteren goed naar hun klanten, vragen ook hun mening over of behoefte aan bv nieuwe accesoires.
Ik denk dat een Aart Kok wel een ander segment van de markt bediend dan Campooz.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze eerste tent&trailer, maar welke?
« Reactie #14 Gepost op: januari 19, 2020, 08:59:43 pm »

Tja, ik denk dat verkoopcijfers niet voor niks zo hard gaan bij Campooz. Ik ben een tevreden bezitter en als ik de FB-groep een beetje doorlicht, ben ik niet de enige. Voor een jong merkdoen ze het verrassend goed. Ze luisteren goed naar hun klanten, vragen ook hun mening over of behoefte aan bv nieuwe accesoires.
Ik denk dat een Aart Kok wel een ander segment van de markt bediend dan Campooz.
Social media geeft natuurlijk een vertekend beeld. Campooz doet het goed op social media, dat is denk ik het enige wat we vast kunnen stellen.
Fabrikanten geven niet al te graag hun verkoopaantallen prijs en het is dan ook moeilijk om marktaandeel in te schatten.

Jamet geeft dit jaar aan dat ze voor het 30e jaar de nummer 1 van Nederland zijn. Zou best kunnen, maar op social media of deze site krijg ik die indruk niet. Schijnbaar een ander publiek wat hier niet snel komt en zich ook minder laat horen op social media.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2020, 09:01:42 pm door Jer81 »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal