Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe leaseauto - tips welkom  (gelezen 6743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #15 Gepost op: juni 02, 2021, 07:46:19 pm »

Dat zou wel een droom-combi zijn met onze Camplet. Zal daar ook maar eens naar kijken.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #16 Gepost op: juni 02, 2021, 08:40:52 pm »

Mitsubishi Outlander PHEV? Mega veel auto voor niet te veel geld.

Toyota RAV4? In de basis € 43.000. En wellicht tegen die tijd beschikbaar, Toyota Corolla Cross?
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #17 Gepost op: juni 02, 2021, 09:01:02 pm »

Dat zou wel een droom-combi zijn met onze Camplet. Zal daar ook maar eens naar kijken.

Bij nader inzien toch veel te duur (prijs vanaf 57.000).

Nieuwste Rav4 vind ik niet zo denderend. Mitsubishi is inderdaad wel veel auto.
Keuzes keuzes. Ik heb wel weer wat merken en types gehoord waar ik in eerste instantie niet aan dacht. Als ik nu een schot voor de boeg moest nemen, denk ik dat de Kia Sorento heel veel kans gaat maken.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #18 Gepost op: juni 04, 2021, 11:58:53 pm »

De Sorento (prachtige auto) is wel een klasse groter/duurder dan de Tucson, die ik ook heel mooi vind.

Geen nieuwe grand scenic meer? Ik ben er zeer tevreden van.

Nog wat leuke opties: een 5008, Tiguan allspace, Nissan  xtrail, subaru outback

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2021, 09:39:45 pm »

Grand Scenic is zeker niet verkeerd. Maar zag net een nieuwe Kodiaq op het forum langskomen in een super kleurstelling. Kan nog een paar kanten opgaan.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #20 Gepost op: juni 15, 2021, 10:25:30 am »

Dacia is vaak leasetechnisch niet interessant. Leaseprijs en cataloguswaarde staan niet altijd in verhouding met elkaar omdat de leasemaatschappij naar veel meer zaken kijkt.

Nooit begrepen. Die Dacia's zijn zowel in betrouwbaarheid,  aanschaf, afschrijving als onderhoudskosten zeer gunstig. Tweedehands vraag is hoog, schadeherstel is goedkoop. Wat kan er dan nog meer meetellen voor een leasemij? Terwijl een merk als VW met al z'n issues het nog steeds uitstekend doet in de lease. Ondoorzichtig.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #21 Gepost op: juni 15, 2021, 11:10:45 am »

Ik denk dat dit vaak ook vooroordelen zijn. Er wordt hier toch heel vaak gezegd dat in lease mercedes en bmw zeer interessant zijn omdat dit hun waarde goed zouden behouden. Maar als ik dan ga kijken, hebben ze vaak voor zelfde catalogus prijs veel hogere leaseprijzen dan andere wagens terwijl je bij die anderen wagens voor dezelfde prijs ook veel meer wagen krijgt.


Even rap opgezocht, een dacia duster 30000 km per jaar met winterbanden en 4 jaar in gebruik rond de 530 euro per maand. Volledig uitgerust, geen extra opties te nemen. Skoda Kodiaq, basis model diesel, al rap in de buurt van de 700 euro per maand.


Bij ons is de keuze door de werkgever wel beperkt tot alles uit de VW groep (audi, vw, skoda, seat) en mercedes en bmw. Maar ik ben er van overtuigd dat je met een zelfde leasebudget veel meer wagen buiten deze keuze kan krijgen bij andere merken.




Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #22 Gepost op: juni 15, 2021, 12:02:38 pm »

Voor Dacia's geldt wellicht dat ze in het buitenland slecht verkopen en de meeste lease auto's gaan na 200K km direct richting export is mij wel eens uitgelegd.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #23 Gepost op: juni 15, 2021, 12:48:41 pm »

Vroeger was dat zeker het geval. Dan werden die vaak in het voormalige oostblok verkocht. Een nicht van mij die werkt bij een lease maatschappij stelt dat dit veel minder nog het geval is en verschillend kan zijn van auto tot auto. De verkoopprijs in buitenland moet voldoende hoog zijn tenopzichte van binnenland om aan de extra kosten ook uit te komen, en dat is steeds minder het geval.

Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #24 Gepost op: juni 15, 2021, 01:14:07 pm »

Ik denk dat dit vaak ook vooroordelen zijn. Er wordt hier toch heel vaak gezegd dat in lease mercedes en bmw zeer interessant zijn omdat dit hun waarde goed zouden behouden. Maar als ik dan ga kijken, hebben ze vaak voor zelfde catalogus prijs veel hogere leaseprijzen dan andere wagens terwijl je bij die anderen wagens voor dezelfde prijs ook veel meer wagen krijgt.


Even rap opgezocht, een dacia duster 30000 km per jaar met winterbanden en 4 jaar in gebruik rond de 530 euro per maand. Volledig uitgerust, geen extra opties te nemen. Skoda Kodiaq, basis model diesel, al rap in de buurt van de 700 euro per maand.


Bij ons is de keuze door de werkgever wel beperkt tot alles uit de VW groep (audi, vw, skoda, seat) en mercedes en bmw. Maar ik ben er van overtuigd dat je met een zelfde leasebudget veel meer wagen buiten deze keuze kan krijgen bij andere merken.

Helemaal mee eens. Ik maak mezelf en mijn vrouw ook wijs dat een Dacia ongunstig in de lease is. Bijtelling is een fractie van de veel duurdere b en a merken. Dus tja… het is vooral een keuze. Mijn schoonouders hebben een verhoogde Dacia Logan. Heel veel auto voor ca 14.000 euro. Maar de afwerking, de harde korte stoelen, ik zou er niet aan kunnen wennen. Het is wel een prima keuze maar niet de mijne.
Gelogd

kasper_kavango

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive XL
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #25 Gepost op: juni 16, 2021, 08:09:15 am »

Ik heb zelf nu twee jaar een hybride Kia Niro in de lease en wat ik bij mijn collega's zie is dat het aanbod volledig elektrisch toch echt wel stukken beter is nu dan 2 jaar terug. Een auto als de Hyundai Kona of het broertje de Kia Niro zijn ook elektrisch prima trekkers, zeker voor een vouwwagen.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik zeker voor een elektrische lease gaan, afstand + trekvermogen is tegenwoordig best goed.
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #26 Gepost op: februari 23, 2022, 09:42:16 pm »

De kogel is door de kerk… we gaan elektrisch.
De bestelling is in gang gezet. Het wordt een Hyundai Ioniq 5 Connected+.
AWD, 305 PK, 605 Nm, 73 kWh accu. 1600 kg max trekgewicht. Dat moet het wel gaan doen i.c.m. onze Camp-Let.
Levertijd nog niet bekend, de voorjaarsvakantie gaan we zeker nog met de Grand Scenic. Hopelijk in september met de Ioniq 5.
Heel veel zin in.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #27 Gepost op: februari 23, 2022, 09:57:53 pm »

Bij ons is het duidelijk dat het niet elektrisch wordt. De wagens die in aanmerking kwamen van het merken dat we mochten kiezen zijn weer eens serieus opgeslagen waardoor ik veel te veel zou moeten opleggen voor een wagen die ik 4 jaar mag lenen. Dat is er wat over.


Helaas in ieder geval. De opties die nu nog open blijven zijn zowel niet elektrisch als hybride. Binnen 4 jaar zal het wel van de wetgever elektrisch moeten zijn. Er zal dan of iets moeten gebeuren aan de lease budgetten of iets aan de prijzen en levertijden. Levertijden van 2 jaar vinden ze ook te lang om de huidige wagen te verlengen.

Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #28 Gepost op: februari 23, 2022, 10:01:45 pm »

Ik moet ook zeggen dat ik flink de portemonnee “moet” trekken voor deze configuratie. Maar goed, benzine, diesel of hybride zijn ook onbetaalbaar momenteel. Ik ben in de gelukkige omstandigheid deze keuze te kunnen maken, maar durf bijna niet te zeggen wat ik ervoor neertel.
Anyway, wel een lekker vooruitzicht. Ben heel benieuwd wat de actieradius wordt met met klapkar erachter. Vooralsnog blijven we in Nederland en omstreken dus zal wel loslopen.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Nieuwe leaseauto - tips welkom
« Reactie #29 Gepost op: februari 23, 2022, 10:50:33 pm »

Binnen het jaar ook een nieuwe auto van de zaak. Gaat waarschijnlijk een Volkswagen ID4 worden. Ik volg alle ervaring verhalen dus met veel belangstelling.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal