Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid  (gelezen 5987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Gepost op: juli 27, 2022, 02:22:49 pm »

Hallo allemaal

Met stijgende verbazing en een toenemend gevoel van niet welkom te zijn op dit forum blijft mij bij na het lezen van reacties van enkel leden en moderatoren op dit forum op de vraag van Johan of er al TakeOff bezitters zijn. Ik kan het niet laten om een reactie te plaatsen, al ware het maar om enige nuance aan te brengen tegen de in mijn ogen (tot op heden) ongefundeerde meningen van enkele leden/moderatoren en om TakeOff geïnteresseerde ook een ander geluid te laten horen.

Laat ik voorop stellen dat het eenieder vrij is om de wagen mooi of niet mooi te vinden – gelukkig maar.

We hebben onze Holkamper Cocoon eind 2021 verkocht nadat we een nieuwe TakeOff hebben besteld en in mei dit jaar volgens afspraak hebben mogen opgehaald in Emmen. Dezelfde dag heb ik er een Vouwwagen NL-stikker op geplakt – ik denk dat ik die er maar weer afhaal… :(

Hieronder enkele citaten uit het topic “Recente vouwwagens met zithoek / zitje?” met mijn mening / persoonlijke ervaring

En wat dacht je van de gezellige zithoek van de Take-Off.

Zijn hier eigenlijk al Take-Off bezitters op dit forum??
JA, sinds mei 2022 en inmiddels ruim 3 weken Zwitserland en 2 lange weekenden op pad geweest. Voor ons gebruik veel fijner dan de Cocoon (hoewel we veel plezier met de Cocoon hebben gehad)

Heb je daarc wel eens in gezeten? Vreselijk krap ding,  zit je met je knieën tegen elkaar aan :N
Na 4 weken: ja ik heb er wel eens in gezeten en de knieën van mijn vrouw moet ik ver naar zoeken en heb ik zeker niet geraakt. Krap ding? Ook dat is niet onze ervaring. We hebben wel de versie met wegklapbaar bed en niet met de rondzit.

En dan hebben we nog niet gesproken over de afwerking.
En toch gaan de verkopen door het dak. Snap jij het nog?
Geen idee waar dit op van toepassing is maar op de afwerking heb ik niets aan te merken. Deze reacties komen op mij wel erg ongenuanceerd en ongefundeerd over.

Jawel, meestal geen kampeerders die zoiets kopen maar ze gaan voor kleiner achter de auto en "weinig" werk bij opzetten.
Het is voor 2 personen misschien leuk maar ik vind het geen vouwwagen.
Vind ik ook totaal geen vouwwagen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Het staat iedereen vrij om te vinden wat hij/zij wil – maar is dit de toon/discussie die je op dit forum wilt hebben?

Als ik de definitie op https://www.smitveld-vouwwagens.nl/tenttrailer/ lees dan is de TakeOff naar mijn mening 100% een vouwwagen:
“Officieel is een vouwwagen een mengvorm tussen een caravan en een tent. De vouwwagen is een tent die vanuit een aanhangwagen wordt uitgevouwen en over een handig opklapbaarframe wordt gespannen. De wanden van de vouwwagen zijn van tentdoek. De tent en de aanhanger zijn één geheel. Met andere woorden; bij een vouwwagen is de tent gefixeerd op de aanhangwagen en niet eenvoudig te verwijderen. De vouwwagen kent daarnaast slimme oplossingen in de aanhanger voor een keukenstel en opslagruimtes.”

Wij zijn blij met onze TakeOff! Gaan niet terug naar een Cocoon hoewel we die ook aan iedereen zullen aanraden als het aan je behoefte voldoet. Iedereen mag er van vinden wat hij/zij wil, maar laten we de nuance niet uit het oog verliezen.

Veel vakantieplezier gewenst
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 377
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2022, 02:49:40 pm »

Ik heb er een in het "wild" gezien op de camping. Het is een mooi strak ding ingeklapt. En uitgeklapt is het ook een mooi ding. Kruising tussen een caravan met klapdak en een traditionele tent-trailer. Het heeft eigenschappen van beide. Maar is weer anders dan een klapcaravan (esterel) met harde zijwanden.

Hybride is meer het juiste woord. Maar ontwikkeling zit toch ook al jaren in vouwwagens. Van de oude dubbelklappers vs de oude trailer met tentopbouw (en 1000 stokken), en nu de 1,2,3 systemen.

Is het een caravan? Nee. Is het een vouw-wagen? Ja, je vouwt/klapt hem open.  En in dit geval is het een hardtop die niet opzij en naar onder klapt als bodem, maar naar boven en als dak.

Ik zag dat de eerste occasions en showmodellen al weer beschikbaar zijn, dus je kunt er ook iets voordeliger weer aankomen.


Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

SpeedyG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona (2001)
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2022, 02:50:59 pm »

Tja, we leven in een vrij land. Heb wel idee dat er steeds minder vrijheid overblijft.
Wat mij betreft ben je van harte welkom. Als een aanhanger met daktent 'erbij' hoort dan zeker de Take-Off's.
Het zijn persoonlijke meningen. Niet van een herl forum.

Ondanks alles veel plezier met je Take-Off.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2022, 03:13:51 pm »

Ik vind het een super leuk ding! Als we met z'n tweeën zouden kamperen dan zou ik het serieus overwegen. Aankomen, waterpas zetten, dak omhoog, klaar! Alles makkelijk bereikbaar, comfortabel zitje met tafel, prima bed en nog steeds tent gevoel. En last but zeker not least, regen bij vertrek, gewoon inklappen en gaan! Eventueel thuis dakkie even omhoog, zelfs als je geen oprit hebt geen probleem.

Alleen hebben we 3 kinderen, dat wordt ietwat krap :D
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2022, 03:50:56 pm »

Denk dat je het allemaal toch te persoonlijk neemt.
Je haalt er zelfs een zogenaamd uitleg wat een vouwwagen is en wat niet.
In mijn ogen bestaat die niet want die word verzonnen door commerciële bedrijven.
Wij hebben ooit verzonnen dat het minimaal zijkanten van doek moet hebben om opgenomen te worden in ons lijstje vouwwagens.
Je bent zeker welkom.
Er hangen zelfs nog genoeg caravan bezitters rond.

Je haalt een opmerking van mij aan en ik kan je verzekeren dat ik zeker wel de take off heb bekeken.
Maar ik verwacht voor dit geld een betere afwerking maar dit is natuurlijk persoonlijk.
En misschien komt dit omdat ik een kyte heb die op elk simpel klepje al een gasdenper zet.
Caravans kom ik niet echt in dus daar kan ik niet mee vergelijken.


Al met al welkom en denk bij elk antwoord.
Het is een mening van een persoon en dat is geen waarheid voor iedereen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2022, 05:12:08 pm »

De Easy is een mooie klapper, maar niet mijn ding. Wat betreft het forum: iedereen mag vinden wat die wil mits binnen fatsoensnormen en mijn ervaring na 8 jaren op dit forum is dat ik zelden iets voorbij zag komen wat het daglicht niet verdragen kan en zo ja, dan zorgen de moderators er wel voor dat er gepast gereageerd wordt, dat is op andere fora wel eens anders.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2022, 05:12:28 pm »

Tuurlijk welkom! Ik weet alleen niet waar het " tent gefixeerd aan de aanhanger" vandaan komt. Met vier ritsjes los haal ik de wagentent zo van het frame :>.

Maar de diversiteit (zolang het geen caradinges is) is toch leuk? En misschien ook leerzaam. Diversiteit komt omdat elk mens andere behoeftes heeft wat betreft kamperen. Ik hoef ook geen "takeoff" maar ik vind hem wel strak om te zien! Gaaf ding, maar niet voor mij! Daar is toch niks mis mee? Ik heb een Raclet, zijn  ook forumgenoten zat die hier niks mee hebben! En terecht: andere leeftijd of andere gezinssamenstelling of andere behoeften...... Ieder z'n meug toch?!

Maar voor mij ben je meer dan welkom hoor!!!!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2022, 05:23:13 pm »

Wat pakt u het persoonlijk op zeg. Ja ik heb er ingezeten en ja ik krijg er een caravan gevoel van. Erg opgesloten en krap. Maar dat is een persoonlijk mening. Voor mij is een vouwwagen een wagen die een dak van doek heeft. Maar uiteraard bent u hier welkom. Maar iedereen heeft zijn eigen mening over een product.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2022, 06:18:44 pm »

Hallo allemaal
Wij hebben de take-off ook bekeken.
En mij lijkt het een ideaal ding om vaker ook met wat minder weer weg te kunnen, ruimte is wel een dingetje met mijn 1,94 raak ik echt wel de knieën van mijn vrouw, maar hoevaak zit je nu binnen?
Met de aero altijd onder de luifel ook bij kou en regen.
De easy kan ik zo in de garage omhoog klappen luifel even ophangen.
Bij ons staat die zeker op t lijstje en lees graag je ervaringen.
Er is trouwens Ook een Facebook groep van de easy.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2022, 03:01:51 pm »

Een mooie reactie !KK3,
Tevens is mijn vraag nu beantwoord en is er dus een bezitter van een Take-offop dit forum.
Het grappige is dat ik nu net een Take-off in het wild tegenkom bij ons op de camping. Deze mensen staan hem nu lekker op te bouwen met voortent en al en hun vakantie kan beginnen. Deze mensen gaan er hier lekker van genieten en daar gaat het bij ons allemaal om. Met wat voor kampeermiddel dan ook. Een dak van doek of van polyester. Of het nou een Paradiso is of een Take-off en alles wat daar tussenin zit. Is die Take-off niet een ultramoderne versie van de Paradiso?
Fijn dat er een Take-off bezitter is, want die kan weer vragen beantwoorden van andere forumleden over keuzes en praktijkervaring. En daar is dit forum voor.
Fijne vakantie allemaal!
Gelogd
Johan ZRL 2020

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2022, 04:29:59 pm »

Voor ons met een gezin van 4 is het niks. En met kinderen van 8 en 11, duurt het ook nog wel even voordat wij weer met zijn 2en op pad gaan. Maar tegen die tijd dat we er zijn, hoop ik dat er nog meer diversiteit is. Ik vind zo'n TakeOff of iets dergelijks tegen die tijd echt wel een optie.
Fijn dat jullie er al van genieten!
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #11 Gepost op: augustus 01, 2022, 10:17:11 am »

Je haalt een opmerking van mij aan en ik kan je verzekeren dat ik zeker wel de take off heb bekeken.
Maar ik verwacht voor dit geld een betere afwerking maar dit is natuurlijk persoonlijk.
En misschien komt dit omdat ik een kyte heb die op elk simpel klepje al een gasdenper zet.
Caravans kom ik niet echt in dus daar kan ik niet mee vergelijken.
dank voor de reactie - ik ben wel benieuwd waar bij de TakeOff een gasdemper mist - er zitten er een paar in, volgens mij prima geplaatst en ik zou niet weten waar er nog een zou moeten komen.

Wat pakt u het persoonlijk op zeg. Ja ik heb er ingezeten en ja ik krijg er een caravan gevoel van. Erg opgesloten en krap. Maar dat is een persoonlijk mening. Voor mij is een vouwwagen een wagen die een dak van doek heeft. Maar uiteraard bent u hier welkom. Maar iedereen heeft zijn eigen mening over een product.
geen zorgen - ik slaap er echt niet korter van

Een mooie reactie !KK3,
Tevens is mijn vraag nu beantwoord en is er dus een bezitter van een Take-offop dit forum.
Het grappige is dat ik nu net een Take-off in het wild tegenkom bij ons op de camping. Deze mensen staan hem nu lekker op te bouwen met voortent en al en hun vakantie kan beginnen. Deze mensen gaan er hier lekker van genieten en daar gaat het bij ons allemaal om. Met wat voor kampeermiddel dan ook. Een dak van doek of van polyester. Of het nou een Paradiso is of een Take-off en alles wat daar tussenin zit. Is die Take-off niet een ultramoderne versie van de Paradiso?
Fijn dat er een Take-off bezitter is, want die kan weer vragen beantwoorden van andere forumleden over keuzes en praktijkervaring. En daar is dit forum voor.
Fijne vakantie allemaal!
Dank Johan! Op de vorige camping in Friesland kwam de buurman ook gelijk kijken en vergeleek hem met een Paradiso van 'vroeger'.

Als je met meer dan 2 personen bent is de TakeOff volgens ons ook minder geschikt - Voor ons was de versie met rondzit ook niet niet ideaal - je kan er met veel mensen zitten, maar waar laat je die dan 's nachts? De huidige oplossing met een semi-vast bed en makkelijk toegankelijke opbergruimte voldoet voor ons ideaal.

Wat ervaringen to nu toe:
Wij kamperen graag in Scandinavië of hoog in de bergen. Dit voorjaar op 1600 meter in de Alpen was het 's nachts rond het vriespunt en dan is het fijn dat je een kleinere voortent hebt en binnen kunt zitten in een ruimte die je makkelijk met een klein kacheltje kan verwarmen. Als het warmer is kan alleen de luifel (met of zonder één of meer zijwand). Voor doortrek campings zetten we de luifel niet op.

Opzetten is echt heel makkelijk - de meeste tijd zit in de 4 pootjes uitdraaien en waterpas zetten. We gaan nu ook makkelijker weekendjes weg en het weer heeft minder invloed op wanneer we naar huis gaan. Als we nat inpakken is drogen thuis geen enkel probleem: hij is zo open en neemt dan niet meer plaats in dan dicht. De luifel/zijwanden kan je overal ophangen.
De luifel is erg flexibel - we hebben inmiddels alle opties gehad: zonder, alleen luifel, 1 zijwand, 2 zijwanden of helemaal dicht. Dit afhankelijk van het weer, de plaats en/of de behoefte aan privacy. Vooraf was ik minder fan van het feit dat de tent in de lengte wordt aangebracht, maar in de praktijk maakt het niets uit.

Ik heb aan paar kleine aanpassingen gemaakt:
  • De vaste stopcontacten zijn mooi afgewerkt met klepjes - ik heb ze 90 graden gedraaid zodat de kabel niet over de USB lader (standaard ingebouwd) heen loopt en tevens de klepjes er afgehaald. Ze zien er mooi uit, maar zitten verder alleen meer in de weg.
  • Er is een losse bedplank meegeleverd zodat je de tafel buiten kan laten staan en toch kan slapen - deze heb ik doormidden gezaagd zodat hij makkelijker op te bergen is. Het extra comfort-kussen hebben we alleen de eerste reis meegenomen en laten we nu thuis. Scheelt ruimte en gewicht
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2023, 05:49:41 pm »

In het recente verleden had ik idd wat bedenkingen bij het concept. Maar volgens mij vult het een vraag in de markt. Dat blijkt ook wel want bij TTC zijn alle drie de 2e hands modellen verkocht volgens hun site.
 
Er zit wat mij betreft meer dan genoeg tentdoek op om het een vouwwagen te kunnen noemen. Anders als bijvoorbeeld een Kip Shelter.
Ik zie Easy Caravanning echter nog niet in het overzicht van merken staan. Misschien zou dat toegevoegd kunnen worden? Goed voor het forum als er meer eigenaren hier hun ervaringen plaatsen.
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.690
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2023, 06:50:57 pm »

Jullie hebben helemaal gelijk en daarom heeft hij nu een eigen afdeling .  :J
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Easy Caravaning TakeOff - een tegengeluid
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2023, 07:33:29 pm »

Ik vind het een handig ding ook voor 2 personen.
Ruimte is wel een dingetje, maar je kampeert dan voornamelijk als het mooi weer is en dan is er buiten ruimte zat.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal