Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?  (gelezen 6338 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 20, 2022, 02:13:12 pm »

Ik vind ook dat er nogal gedramatiseerd wordt over afschrijving. Zo 'lang' is 13 weken niet voor een vouwwagen.

Onze is 5 jaar nu en we gaan elk jaar 5-6 weken in de zomer, en vaak nog een week in het voorjaar en ik kan je zeggen dat hij nog even waterdicht is als op dag 1, na dus ongeveer 30 weken gebruik.

Natuurlijk zit er hars op en zo.Mooi wit is hij van boven niet meer.

Maar hij is zeker nog lang niet afgeschreven.

Om rond te trekken moet je gewoon zien dat je iets snels hebt. En neem tear aid mee en wat elastieken en zo.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2022, 09:30:20 pm »

Zorg in elk geval voor wat standaard uitrusting: tiewraps, ducttape en seamgrip. Vooral die laatste is ideaal voor allerhande reparaties aan selfinflatings, wandelschoenen, maar zeker ook tenten.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 20, 2022, 10:32:58 pm »

Wij zijn deze vakantie 7 weken met onze klapper weggeweest. Gewoon met onze klapper van 10 jaar oud. Voor de reis alles goed nagekeken, banden remmen etc. Tijdens de reis alleen ruzie met een runner van de deurrits gehad, maar tijdelijk kunnen verhelpen. ( zit nu een nieuwe op)

Heb geen moment over de afschrijving nagedacht. Het is maar hoe netjes je met je klapper omgaat, het aantal weken wat je mogelijk zou kunnen klappen geeft toch niemand garantie op :)

Wat je voor klapper zou moeten nemen voor jullie reis durf ik niet te zeggen, maar laat je niet afschrikken door de mogelijke levensduur. Maar als je veel bestemmingen aandoet, zou ik zeker een snelle klapper overwegen.

succes met de zoektocht!
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 21, 2022, 04:36:27 pm »

Iedereen super bedankt voor de hulp! We gaan er eens goed over nadenken en later dit jaar eens bij de zaken langs om te kijken. Als ik dit zo hoor hoeven we ons in ieder geval niet tegen te laten houden door ouderdom van de tent. Nogmaals dank!
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 21, 2022, 11:05:28 pm »

Vergeet zeker niet om af en toe een foto of een beetje uitleg te posten van de rondreis :)


Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 24, 2022, 02:57:25 pm »

En qua onderdelen, kijk vooral naar verkrijgbaarheid generiek in EU. Zeker als je binnen Europa blijft, is er wel wat te regelen met verzenden, zeker als je zo lang weg gaat. Ik neem dan aan dat je niet elke dag verkast en dat je al wel een kleine planning hebt voor de eerstvolgende 1 of 2 plekken. Je kunt dan prima een afspraak maken dat je een onderdeel laat verzenden naar je eerstvolgende standplek. Dan is bij verkrijgbaarheid dus leeftijd wel van belang: zijn die onderdelen nog beschikbaar, evt tweedehands, heeft de originele dealer nog wat op voorraad etc.

Zo heb ik dat bestellen en laten verzenden naar een toekomstig verblijfadres ooit ook gedaan in de VS. Heen vliegen en een tent en toebehoren laten bezorgen op de eerste camping.
Tweede keer in de VS heb ik de tent wel zelf meegenomen in de koffer, incl veel kleine/dure campingspullen (pannen, gaspit, matjes, slaapzak) en lokaal in de VS de grotere lompere goedkopere spullen of lokale veiligheidsdingen (klapstoeltjes, berenspray, aanstekers, gasbus etc). Aan het eind van de reis heb ik de meeste lokale spullen weer verkocht voor 50% van de prijs.  Bizons, beren, schorpioenen en wasberen rond je tent kreeg je er gratis bij trouwens op verschillende plekken in de VS.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 24, 2022, 03:05:58 pm »

Wij hadden dit jaar in de Mercantour ook een schorpioen in de tent.  :J Niet iedereen van het gezelschap was daar even enthousiast over, maar zelf vondt ik dat wel een unieke ervaring en fotogeniek.  :#
Gelogd

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 25, 2022, 12:14:29 pm »

Ik vind ook dat er nogal gedramatiseerd wordt over afschrijving. Zo 'lang' is 13 weken niet voor een vouwwagen.

Onze is 5 jaar nu en we gaan elk jaar 5-6 weken in de zomer, en vaak nog een week in het voorjaar en ik kan je zeggen dat hij nog even waterdicht is als op dag 1, na dus ongeveer 30 weken gebruik.

Natuurlijk zit er hars op en zo.Mooi wit is hij van boven niet meer.

Maar hij is zeker nog lang niet afgeschreven.


Exact, onze klapper is 31 jaar en ook al lang niet meer mooi aan de bovenkant (en helaas ook niet helemaal meer waterdicht)
maar met wat inventiviteit opgelost met bouwzeil van 10 euro.  Ook dit jaar weer tevreden 3 weken vakantie mee gevierd. Ik blijf ervan genieten  :P
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: januari 01, 2024, 12:42:26 pm »

We zijn ondertussen alweer ruim een jaar verder en even een kleine update van mijn kant. We zijn intussen bij Bravo in Ommen geweest en we zijn erg gecharmeerd van de Trigano Odyssee.
Voordelen:
- direct een goed gevoel bij
- ruimte
- forse sta-hoogte
- keuken
- goede kwaliteit doek
- geen midden-stok in de deur bij nieuw model
- mogelijkheid tot gastencabine/speelhok voor de kinderen
- direct 4x slaapplaats bij uitklappen

Nadelen:
- keuken oogt en voelt goedkoop/kwetsbaar en is zelfs leeg al ZWAAR
- luifel heeft nog behoorlijk wat stokken
- redelijk wat haringen
- dunne matrassen

Ook zijn we bij Holtkamper in Utrecht geweest voor de Kyte:
Voordelen:
- nog iets ruimer
- flexibel voor de toekomst met kindertent
- makkelijk op te zetten luifel en vast kuipzeil
- prachtige keuken
- elk detail lijkt doordacht en over het algemeen nog mooier dan de Trigano
- beter bed (?)

Nadelen:
- ruim 2x zo duur

Overig:
Camp-let tent is te laag voor mij. Voelde erg krap.
3dog en dergelijken: niet wat we zoeken op dit moment, niet het goede gevoel bij.

To-do:
- bij Aart Kok Kavango kijken

Los van bovenstaande: wat is Bravo een fijne winkel, zeker met kleine kinderen! Mooi ingericht, kinderbioscoop, super vriendelijke medewerkers. Top!

Oh bijna vergeten: we hebben ook nog serieus naar de sleurhut gekeken maar dat idee is na 1 bezoek van de winkel afgeschoten. Groot van buiten en krap van binnen. Niet ons ding.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2024, 12:49:03 pm door Kevin2 »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: januari 01, 2024, 12:54:27 pm »

Bij Bravo hebben ze ook de Raclet Panama Up.
Met prima keuken waar de koelbox ook in kan blijven staan en de keuken zelf die je niet los hoeft te maken of te verslepen. Vind je dat niet wat?

Bravo hebben wij ook als erg prettige ervaren. Een van de fijnere zaken vinden wij samen met Vouwwagencentrum Noordbergum, Schinkel Kamperen in Zwolle en Rutten Ridderbeks in het verre zuiden. Ja, we hebben de afgelopen jaren wel zo’n beetje alle zaken langsgelopen besef ik me nu. 
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: januari 01, 2024, 12:58:30 pm »

Ja de Panama up is ook mooi. Maar een 1-2-3 model is wel makkelijk als je veel slaapplaatsen nodig hebt zoals wij… keuzes…
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: januari 01, 2024, 01:32:45 pm »

Ja de Panama up is ook mooi. Maar een 1-2-3 model is wel makkelijk als je veel slaapplaatsen nodig hebt zoals wij… keuzes…
Dat is de Kyte ook niet. Maar 1-2-3 kan wel heel makkelijk zijn. Snel 4 slaap plekken.

De Kavango is leuk, de Kariba nog net iets leuker vind ik. Als je er dan toch bent kan je ook de Combi Camp Flexi bekijken.
Gelogd

Ernst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Campooz lazy Jack 2024
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: januari 01, 2024, 05:52:33 pm »

De campooz goed bekeken?
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: januari 02, 2024, 12:45:17 pm »

Wij hebben zowel de Trigano Odyssee gehad als de Aart Kok Kavango met 3 kinderen.

Persoonlijk vonden wij de Kavango van betere kwaliteit dan de Odyssee maar dat zit dan ook een prijskaartje aan. Beide vouwwagens hebben we met veel plezier gebruikt, meestal een week of 6 per jaar, en ook goed door kunnen verkopen.

Het fijne aan de Odyssee was de gastencabine, deze had de Kavango niet en toen moest een van de kinderen in een eigen tentje slapen.

De Kavango heeft een doorloopkeuken, dus de keuken hoeft er niet af maar was ook zwaar. Manlief heeft lades gemaakt in de keuken die eruit konden voordat de keuken verplaatst werd (is nog wel een topic over op het forum: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17263.msg228872#msg228872).

De luifel van de Kavango konden we op diverse manieren gebruiken (let op: we hadden niet de boogluifel).

De kavango was pack and go en dit had de Odyssee (nog) niet

Daarnaast het bed: het is erg persoonlijk of het matras bevalt of niet. Wij hadden in beide vouwwagens een topdekmatras en nu ook weer in onze Livingstone.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2024, 04:49:26 pm door Jootje1710 »
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: 13 weken rondtrekken: Jonge of oudere vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: januari 02, 2024, 04:31:45 pm »

Uit welk jaar was de Odyssee en uit welk jaar was de Kavango?
Ik zie Trigano stappen maken in ontwikkeling waar Aart Kok stil in de tijd lijkt te staan.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal