Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Laden nieuwe ccc  (gelezen 3138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Laden nieuwe ccc
« Gepost op: januari 29, 2023, 11:54:41 pm »

Beste allemaal

We hebben tot grote tevredenheid een Trigano Odyssee. We overwegen echter dit jaar of volgend jaar over te stappen op een ccc.
Waarom? Als de kinderen in een tentje slapen hebben we geen 2 bedden nodig (hangt van de jongste af of we dit jaar overstappen of volgend :) ), nog sneller opzetten, kleinere plekken nodig. We willen voornamelijk enkel de bak + luifel gebruiken, gaan altijd 6 weken weg en trekken rond. Bij de Odyssee, die ook best snel is, hebben we een vaste voortent (waar we nog nooit hebben in gezeten. We gebruiken ze enkel als doorloop en opslag) waardoor we gebonden zijn aan grote plekken. Ik Spanje is dat vaak een probleem.  Het zou dus mogelijkheden openen.

Nu mijn vraag.
1) In onze Odyssee passen er kratjes onder het bed. Bij de CCC ook neem ik aan? (Leek wel zo bij de VWS)
2) onze tafel + hoofdkussens + bodyboards + worteldoek leggen we altijd onder het zeil. De CCC heeft geen zeil. Waar leggen jullie
-de tafel
-hoofdkussens?
- (En is er nog ergens plek voor bodyboards)?
--> Kan de tafel bovenop de kratjes onder het bed?
--> Of moeten we er een dekzeil bij kopen en de tafel, kussens en boards op het rek leggen? Ik vind het dekzeil duur, en het moet natuurlijk weer allemaal vastgepakt worden voor het klappen. Hij moet wel sneller blijven dan de Odyssee natuurlijk:)

In onze auto ligt de sup, de stoelen, skateboards, toiletgerief en koelkast. Die is dus ongeveer vol, ik wil graag zicht naar achter houden.

 In de Odyssee past alles van luifel, stokken, kleren, schoenen, handdoeken, tafel... erin. Dat zouden we hier ook willen. Dat is meteen ook de reden waarom de Alpha afvalt, te weinig plek onder het bed, verder een waardige concurrent voor de CCC.

We denken erover om de xclusive te nemen, maar de koelkast niet te gebruiken en eventueel te verkopen. Die is ons te klein. We hebben net 2 jaar geleden een nieuwe compressor koelkast van 55l gekocht die in de auto op 12v en op de camping op 220 werkt. Die was duur en is groot, die zouden we dus willen gebruiken. De plek van de koelkast zouden we willen voorzien van schapjes. Meer opberg + vaste ruimte voor de broodrooster en Nespresso etc.

Vast bedankt voor de inbreng.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2023, 08:27:24 am »

Nu mijn vraag.
1) In onze Odyssee passen er kratjes onder het bed. Bij de CCC ook neem ik aan? (Leek wel zo bij de VWS)
2) onze tafel + hoofdkussens + bodyboards + worteldoek leggen we altijd onder het zeil. De CCC heeft geen zeil. Waar leggen jullie
-de tafel
-hoofdkussens?
- (En is er nog ergens plek voor bodyboards)?
--> Kan de tafel bovenop de kratjes onder het bed?
--> Of moeten we er een dekzeil bij kopen en de tafel, kussens en boards op het rek leggen? Ik vind het dekzeil duur, en het moet natuurlijk weer allemaal vastgepakt worden voor het klappen. Hij moet wel sneller blijven dan de Odyssee natuurlijk:)

In onze auto ligt de sup, de stoelen, skateboards, toiletgerief en koelkast. Die is dus ongeveer vol, ik wil graag zicht naar achter houden.

 In de Odyssee past alles van luifel, stokken, kleren, schoenen, handdoeken, tafel... erin. Dat zouden we hier ook willen. Dat is meteen ook de reden waarom de Alpha afvalt, te weinig plek onder het bed, verder een waardige concurrent voor de CCC.

1) er passen kratten onder het bed. Kwestie van even meten wat de max. hoogte is (uit mijn hoofd iets van 29 cm, wij hebben IKEA bakken van 28 cm hoog)
2)
-  tafel, 4 stoelen, voortent met stokken, boogluifel met stokken, gastencabine met stokken, kuipzeil ligt bij ons onder het bed
- hoofdkussens liggen bij ons in auto, dekbed klappen we mee op het matras
- tafel ligt bij ons onder het bed op de tentdelen/stokken

We hebben in principe niets op de vouwwagen liggen. We hebben wel een grote waterdichte dak ‘koffer’ mee waar we het grondzeil in leggen als het eventueel vochtig is en we direct naar een volgende camping gaan. Dat is dan kwestie van met spanbandjes vastzetten.

De CCCX hebben wij ook, heel fijne vouwwagen.
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2023, 10:31:14 pm »

Wij leggen onze stoeltjes nog wel eens op de ccc. Wel handig als je onderweg moet lunchen. En als het grondzeil danwel gaatjesdoek erg vies is leggen we dat ook op de de ccc zodat deze nog een beetje kan drogen danwel schoonspoelen tijdens de rit. Dit is nl een behoorlijk gewicht in de bak zelf anders en dan wordt die erg nat.
Kratjes ideaal maar ook onze skottle gaat onderin, stokken e.d. kunnen aan de achterzijde van de wagenbak aangezien die ook een aardig gewicht hebben. Op de kratjes doen we vaak de pop-up tentjes die onze dochters gebruiken, het bed drukt dan de lucht eruit.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2023, 09:28:01 pm »

Wij hebben ook erg veel onder het bed liggen.
4 vouwstoelen
2 tafels
slaapzakken,4 kratjes
airfryer ::)
stofzuiger
cadac
bezem
droogrek
opvouwbare kast
en ik ben vast nog wat vergeten.

Wij hadden hiervoor ene cabanon met ook een heleboel spul onder het zijl, maar vooralsnog mis ik nog geen ruimte!
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2023, 10:21:43 pm »

De CCC is inmiddels besteld, dus twijfelen kan ik niet meer, ik zal het moeten ervaren.

Volgens de verkoper zou de ruimte onderin veel groter zijn dan in onze Odyssee. Ik had die indruk niet echt, maar kan het moeilijk inschatten, dus ik ga hem gewoon geloven en het afwachten. 't is simpel. Wat niet past kan niet mee, en ook het dakkoffer neem ik niet mee. 't is niet logisch om zo veel geld uit te geven aan een nieuwe vouwwagen omdat hij sneller is, om vervolgens veel tijd te steken in het in-en uitladen van bagage.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2023, 12:03:03 am »

Proficiat met deze mooie aankoop! Ga je ongetwijfeld nog heel veel en lang plezier aan beleven.


Wij hebben steeds ruimte over in onze CCCX. Soms ben ik nog gewoon aan het zoeken of er nog iets ligt wat er nog bij kan. Maar wij zijn dan ook nog maar met zijn 2-en. Dat scheelt natuurlijk ook een slok op een borrel. Voorheen, toen de kinderen nog weleens mee gingen, legden we de stoelen op de deksel, gewoon met een spanbandje.
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2023, 09:06:09 am door C5CCV »
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2023, 12:57:54 am »

Met ons tweetjes kregen we de laadruimte niet vol, we hielden zeker 30-40% ruimte over.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2023, 08:38:06 am »

De CCC is inmiddels besteld, dus twijfelen kan ik niet meer, ik zal het moeten ervaren.

Volgens de verkoper zou de ruimte onderin veel groter zijn dan in onze Odyssee. Ik had die indruk niet echt, maar kan het moeilijk inschatten, dus ik ga hem gewoon geloven en het afwachten. 't is simpel. Wat niet past kan niet mee, en ook het dakkoffer neem ik niet mee. 't is niet logisch om zo veel geld uit te geven aan een nieuwe vouwwagen omdat hij sneller is, om vervolgens veel tijd te steken in het in-en uitladen van bagage.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Wij kwamen van een Odyssee en de ruimte in een CCC is groter. “Nadeel” is dat er wel wat afgesnoept wordt door tentstokken en de inritsbare panden van de voortent. Voordeel is dan wel weer dat je de voortent zo kunt inritsen als het beste uitkomt op de plek waar je staat.
Wanneer mag je hem ophalen? En gefeliciteerd met de de aankoop!
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2023, 08:42:18 am »

Volgens mij ligt het er ook enorm aan wat je allemaal bij de CCC koopt. Wij hebben bv ook de boogluifel, grondzeil en de gastencabine. Dan ligt de bak vanaf de keuken tm de wielkasten helemaal vol.

Het stoelenprobleem is iets waar ik nu over na aan het denken ben, want 4 crespo stoelen is best een fors pakket.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #9 Gepost op: februari 13, 2023, 11:02:44 pm »

Kan ik me voorstellen.
Wij willen 'snel' zijn en hebben er niks bij gekocht. Geen extra luifel / gastencabine / vloer.

We denken er wel over na om de zijkanten/voorkant wel mee te nemen, voor moest er regen komen, al kan het ook zijn dat we enkel het 'dak' meenemen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2023, 08:05:46 am »

Volgens mij ligt het er ook enorm aan wat je allemaal bij de CCC koopt. Wij hebben bv ook de boogluifel, grondzeil en de gastencabine. Dan ligt de bak vanaf de keuken tm de wielkasten helemaal vol.

Het stoelenprobleem is iets waar ik nu over na aan het denken ben, want 4 crespo stoelen is best een fors pakket.
Het zal je nog verbazen hoeveel je kwijt kunt als je een beetje past en meet. Die vier crespo stoelen liggen hier, incl. tafel onder het bed. Samen met boogluifel, gastencabine, grondzeil, drie bakken, kluisje etc.
Gelogd

Sara Tanzer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #11 Gepost op: maart 14, 2023, 02:47:19 pm »

Goedemiddag,

Ik ga volgende week zaterdag de CCC ophalen en lees dus even mee en had een vraag.

Ik lees soms “de stoelen liggen onder het bed”, wordt hiermee bedoeld dat het dus in de bak ligt waar sommige kratten zetten. Of is dit een andere locatie 🤪.

Gr Sara
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #12 Gepost op: maart 14, 2023, 04:21:12 pm »

Goedemiddag,

Ik ga volgende week zaterdag de CCC ophalen en lees dus even mee en had een vraag.

Ik lees soms “de stoelen liggen onder het bed”, wordt hiermee bedoeld dat het dus in de bak ligt waar sommige kratten zetten. Of is dit een andere locatie 🤪.

Gr Sara
Correct, onder het bed. Wij hebben bijvoorbeeld alle tentdelen, stoelen, tafel en kratten onder het bed.
Gelogd

Sara Tanzer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #13 Gepost op: maart 14, 2023, 04:51:22 pm »

Correct, onder het bed. Wij hebben bijvoorbeeld alle tentdelen, stoelen, tafel en kratten onder het bed.

Oh dus ruimte zat. Hebben jullie ook een gastencabine? Hebben een gastencabine en voortent en willen idd de tafel en stoelen en wat kratten onder het bed doen.

Ben reuze benieuwd. Volgende week zaterdag kunnen we het met eigen ogen gaan aanschouwen  :>
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Laden nieuwe ccc
« Reactie #14 Gepost op: maart 14, 2023, 06:35:14 pm »

Alles ligt erbij ons in: grondzeil, boogluifel met stokken, voortent met stokken, gastencabine, tafel, vier stoelen, 4 bakken met spullen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal