We hebben een Panama Up van 2016 zonder keuken gekocht en met een luifel van 2,5 x 5,7m (niet de boogluifel). Nu zit er in die luifel geen kuipzeil en ik ben aan het afwegen of ik dit wel wil. De voortent is relatief klein met vier personen en zal vooral gebruikt worden als opslag en omkleedruimte i.p.v. erin zitten. Ik verwacht dat we vooral onder de luifel zullen zitten bij minder weer. En ik heb al wat flinke regenbuien meegemaakt, waarbij ik dolblij was dat we een ingeritst grondzeil hadden in de oude Lousiana. Daarom zie ik drie opties:
- niets doen en de luifel echt als luifel gebruiken, zonder grondzeil. Kwestie van goed opletten bij het opzetten dat dit aflopende ondergrond is.
- een los grondzeil met opstaande rand (
https://www.esvocampingshop.com/nl/kuipzeil-esvo-met-opstaande-randen-250-x-550-cm/)
- een grondzeil op maat dat ingeritsts kan worden in de luifel. Maar ik heb geen idee wat dit moet kosten en of het überhaupt kan.
Herkend iemand deze gedachten? Heeft iemand een kuipzeil in z'n luifel laten maken? En hoe is dit bevallen en waar moet ik aan denken qua kosten?