Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Plussen en minnen  (gelezen 1630 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Plussen en minnen
« Gepost op: maart 03, 2023, 08:00:39 am »

Op dit moment maken we met veel plezier gebruik van onze Campooz Lazy Jack. 3 jaar geleden nieuw aanschaft met een voortent zodat we in de meivakantie nog lekker ruim binnen kunnen zitten, en een trekking luifel voor de zomer vakanties. We hebben 3 dochters (ik ben een gezegende man ;-) waarvan de jongste van 15 nu nog meegaat, maar over een paar jaartjes is dat ook over. De oudste 2 komen geregeld langs als we een weekendje weg zijn, maar slapen dan in eigen eigen tentje. Waarom dit verhaal? Ach, ik ben me aan het verdiepen waar we over een poosje op over willen stappen. De Campooz bevalt prima, maar ik ben bang dat het bed, met de zij-uitstap, ons toch een beetje tegen gaat staan. Je moet toch altijd over elkaar heen kruipen. We zijn inmiddels rond de 50, dus de lol is daar wel vanaf :>
Ik ben erg gecharmeerd van Aart Kok. Ik vind het prachtige wagens en kwalitatief dik in orde. Ik heb alleen op dit moment nog niet zo iets van......dat wordt hem!!!
Binnenkort gaan we eens kijken in Heemstede, maar ik wil voor die tijd toch wel een idee hebben. Waar zijn we naar op Zoek?
 - Iets wat snel staat (we gaan nogal eens eens een weekendje erop uit) voor 2 personen.
 - Bed in de lengterichting, zodat we er makkelijk in en uit kunnen en niet over elkaar heen hoeven te kruipen
 - Keuken? Hebben we nu ook niet, en vinden we ook niet echt nodig. Een éénpittertje en kleine skottel functioneert voor ons prima.
 - Binnenruimte? Wel lekker om een beetje ruimte te hebben voor 2 stoeltjes en een tafel. We willen geen aquarium, maar wat ramen rondom voor daglicht is wel prettig. Voor de zomer is een luifel prima.
 - Iets wat er gewoon mooi uit ziet. Zowel uitgeklapt als achter de auto. Na onze caravan zijn we overgestapt op een Cabanon Malawi. Ik wil niemand kwetsen......., maar ik vond dat altijd zo'n lelijk bakkie achter de auto.

Ik vind de Tuareg erg mooi, maar heb nog nergens een foto kunnen vinden van de binnenzijde, zonder de vaste keuken. Ik hoop dat er daar eentje van in Heemstede staat, of wellicht heeft iemand op het forum deze?

Of zou een ander type ook goed bij ons kunnen passen? Ik vind de Kanvago ook erg mooi, maar......

Wie weet ons te overtuigen?
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Plussen en minnen
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2023, 08:48:40 am »

Je moet je niet door ons laten overtuigen;-) gewoon gaan kijken.

Wij hadden totaal andere eisen dus dat kan ik niet vergelijken. Zijn wel fijn geholpen in Heemstede en Rolde(daar was ik toevallig een keer in de buurt en voor het eerst wezen kijken.

https://aartkok.nl/webshop/accessoires/tentdelen/kuipzeil-inritsbaar-tuareg/ zo zie je een beetje de “binnenkant” van de tuareg. Maar dit is niet standaard, volgens mij heeft hij amper een voorkant standaard. Voor ons was dit zeker geen optie dus daar heb ik niet uitgebreid naar gekeken. Wel gedacht was best iets voor mijn ouders geweest

De Kavango/Kariba is veel groter, zou je met de loungebank kunnen nemen kan je altijd zitten. Grote binnenruimte juist. Staat snel…
Persoonlijk zou ik de keuken van onze Livingstone niet willen missen is een groot deel van het opzetgemak namelijk. Stekker erin gas open en ik kan koken.

Maar ook op vakantie koken wij zelden snel/simpel. Pakjes komen er bij ons niet in….

Kwalitatief uitermate tevreden met onze Aart Kok, opzet gemak ook tevreden, snelheid, nogal afhankelijk hoe we hem opzetten. Kan snel kan groots en meeslepend  :>

Onze eisen waren juist: grote binnenruimte, snel op te zetten bij overnachting, vaste keuken, bed in lengte richting was (begin 30) nog geen must. Ik ga er toch nooit uit … hond en kinderen moeten erin passen. Veel bagageruimte.

En de Kavango had aan deze eisen voldaan, maar minder flexibel dan de Livingstone voor ons. Want die Loungebank is leuk, maar dan kan de bagage niet blijven staan. Nu zet ik gewoon geen slaaptent op als we met zijn 2’n zijn.

Je opmerking over t lelijke karretje snap ik wel, ziet er nogal goedkoop uit. Opgezet is de Cabanon een mooie wagen, maar niet mijn stijl.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Plussen en minnen
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2023, 09:19:18 am »

Lengte slaper nodig dus zonder keuken.
Holtkamper Nano al eens bekeken?
https://www.holtkamper.nl/nl/vouwwagens/nano
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Plussen en minnen
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2023, 10:27:37 am »

Als Campooz goed bevallen is kan je naar de Sleepy Joe kijken. Je zou ook kunnen kijken naar een Alpenkreuzer OpenAir. Of een Camp-let, dat zijn ook achter de auto mooie wagens.
Op een paar modellen na zijn de bakken van Aart Kok niet echt bijzonder, net zoals vele andere merken.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Plussen en minnen
« Reactie #4 Gepost op: maart 03, 2023, 11:45:05 am »

Wij hebben vorig jaar een Tuareg met keuken gekocht. Er staat op zeker een Tuareg zonder keuken in Heemstede.
Bij het voorjaarsweekend zijn wij er ook.. kom maar eens kijken hoe dat er in het veld uitziet.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Anneloes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Plussen en minnen
« Reactie #5 Gepost op: maart 03, 2023, 06:57:37 pm »

Wij hebben, intussen met z’n tweeën en een hond, een Kavango met keuken. En loungebank. Voordeel daarvan is, zeker in het voor-en najaar lekker zitten. Nadeel inderdaad dat je de bagage niet kunt laten staan. Voor ons is dat geen probleem. Tent staat heel makkelijk en snel en biedt ruimte. Voor ons is dat belangrijk. Zeker met grote hond en dito benche. Je hebt de Kavango ook zonder keuken. Als je Aart Kok mooi vindt, is een Kavango zeker een optie.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal