Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Imperiaal Raclet Panama Up  (gelezen 1823 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Imperiaal Raclet Panama Up
« Gepost op: mei 09, 2023, 04:58:13 pm »

Bij de aanschaf van de Panama Up vroeg ik na of TTC ook een imperiaal ervoor had. Deze werd mij direct afgeraden door de verkoopster i.v.m. de alom bekende reden; het ruïneren van de  assen en demping door te veel gewicht laden. Maar ze hadden er nog wel 1 liggen á €500 en een korting kreeg ik niet bedongen. Ik vond het pakket (https://www.tenttrailercenter.nl/product/imperiaal-raclet-panama-imptripanam) ook nogal bewerkelijk in het aantal onderdelen. Daarom er maar van afgezien.
 
Maar afgelopen meivakantie had ik alleen de fietsen van m'n dochters meegenomen op het dak van de auto en mistte ik onze eigen fietsen. En toen begon ik weer te denken aan een imperiaal. Zijn er forumleden die zo'n imperiaal op hun Raclet hebben en hoe bevalt deze?
Kan deze naar de disselzijde gekanteld worden zodat er maar op twee van de vier hoekpunten losgemaakt hoeft te worden? Of moet deze altijd geheel gedemonteerd worden?
En is er nog wel genoeg hoogte t.o.v. het zeil als het bed al opgedekt is en het grondzeil bovenop de vouwwagen ligt?

Ik ben heel benieuwd. Ook als je er 1 hebt en er van af wilt.


Gelogd

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Imperiaal Raclet Panama Up
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2023, 05:11:53 pm »

Ik heb alle 4 onze fietsen op de auto, en dan ook geen extra werk bij het klappen.. fietsen komen er als laatste vanaf.. ik las dat je de fietsen van de dochters op t dak had, passen de jullie daar niet bij?🤔 scheelt veel geld ook denk.
Gelogd

Arie1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Sunliner
Re: Imperiaal Raclet Panama Up
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2023, 07:01:32 pm »

Wij hebben een soortgelijk systeem op onze vouwwagen. Na het verwijderen van de fietsen halen we het bovenste deel van het imperiaal eraf (die 4 zwarte knoppen losdraaien). De 4 profielen die dan nog aan de vouwwagen zitten kunnen we naar beneden scharnieren en hoeven dus niet verwijderd te worden. Alleen bij eerste keer montage gereedschap nodig, verder in principe niet meer.

Hoogte vind ik lastig iets van te zeggen omdat we een merk vouwwagen hebben. Wij hebben nog wel de tafel en stoelen onder het zeil liggen en dat past net.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Imperiaal Raclet Panama Up
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2023, 08:12:39 am »

Ook het gewicht dat op het dak mag dien je dan zeker te checken. Mijn wagen mag 100 kg op die wijze op het dak vervoeren, maar bijvoorbeeld die van mijn schoonmoeder is dat maar 50kg en dan is de kans klein dat je 4 fietsen op het dak van de auto mag vervoeren.


Echter indien dat het kan zou mijn voorkeur ook eerder zijn voor op het dak van de auto.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Imperiaal Raclet Panama Up
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2023, 02:14:20 pm »

Wij hebben deze imperiaal op de Odyssee en zoals Arie1984 al aangeeft hoef je alleen de 1e keer alles erop te monteren. Als dat gedaan is dan kun je met 2 personen het bovenstuk eraf te tillen, die is best zwaar dus als je minder kan tillen is een handje extra fijn. Als de fietsen niet mee  gaan moet je die lange zijstukken wel van de vouwwagen afhalen maar dat is een moer 19 uit mijn hoofd en snel gedaan. Bij de Odyssee kan nog best wel wat onder het zeil dat bovenstuk kun je in verschillende hoogtes erop zetten namelijk. Wij hebben een extra topper op ons bed en kunnen nog 2 inklapstoelen en 2 regiseursstoelen onder het zeil.
Dat stuk zetten we dan vaak in de/tegen de haag/bosjes bij de plek of als de plek heel groot is plat op de grond heb je meteen een fietsenstalling  :#
Gewicht is idd een ding als we de fietsen meenemen doe ik de dakkoffer op de auto zodat ik alle kleding in en op de auto heb en de vouwwagen dus alleen de tent en kampeerspullen. Heb hem ooit de weegbrug opgereden zodat ik wist wat er nog bij kon.
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Imperiaal Raclet Panama Up
« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2023, 10:54:46 am »

Bedankt voor het meedenken!

 
Ik heb alle 4 onze fietsen op de auto, en dan ook geen extra werk bij het klappen.. fietsen komen er als laatste vanaf.. ik las dat je de fietsen van de dochters op t dak had, passen de jullie daar niet bij?🤔 scheelt veel geld ook denk.

Dit heeft ook de voorkeur. We hebben een tweetal kinderfietsen en een tweetal elektrische fietsen, waarvan 1 met krat. De accu's zijn afneembaar maar het totaal gewicht én de tilhoogte is niet optimaal. Daarom zat ik te denken aan het imperiaal. Maar dat imperiaal is zo bevestigd dat ik op de tweede aanleiding kom voor mijn vraag:

Wij hebben een soortgelijk systeem op onze vouwwagen. Na het verwijderen van de fietsen halen we het bovenste deel van het imperiaal eraf (die 4 zwarte knoppen losdraaien). De 4 profielen die dan nog aan de vouwwagen zitten kunnen we naar beneden scharnieren en hoeven dus niet verwijderd te worden. (...)

Het imperiaal van Raclet heeft ook een bovenste deel met 4 zwarte draaiknoppen. De 4 profielen kunnen wel naar beneden scharnieren, maar bij een Panama Up moet het kuipzijl aan 1 zijde gemonteerd worden. Het profiel komt een stuk naar buiten, waardoor ik vermoed dat dit het kuipzeil zal beschadigen. Dan zou ik ook de profieldelen moeten verwijderen aan deze zijde, is mijn gedachte maar ik weet niet of dit kloppend is.

Daarom ben ik zo benieuwd of iemand met een Panama Up én zo'n imperiaal heeft en wat zijn of haar ervaring is. Of misschien eens heeft gehad.
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Imperiaal Raclet Panama Up
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2023, 09:33:39 pm »

Intussen een viertal Thule dakdragers op de kop getikt voor opde auto, werkt top!

Een Imperial gaat er niet meer komen, ik zie de meerwaarde er intussen niet van in. Bedankt voor het meedenken!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal