Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?  (gelezen 26063 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk: kampeermiddel : trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #45 Gepost op: juli 14, 2012, 04:17:52 pm »

ken niet iemand met een schuur, loods of je baas met een grote loods vraag je of je m mag inpakken na werktijd?
geen probleem toch? :zw :zw :zw :zw :zw :zw :zw :zw :zw
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #46 Gepost op: juli 14, 2012, 09:09:46 pm »

Maar hoe krijg je die spullen dan in de schuur? Dan heb je de auto nokkievol zitten. Kun je beter de buienradar in de gaten houden (toch handig die ipad/iphone) en tussen de buien door inpakken.
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk: kampeermiddel : trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #47 Gepost op: juli 14, 2012, 10:47:51 pm »

gewoon ff een keertje rijden zonder kids en dan heb je toch alle daar, de basis( die er inblijven zitten)zitten er al in.
voortent, luifel, stokken eetgereedsschap, borden enz

Gelogd

Herman A. Kuiper

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #48 Gepost op: november 18, 2013, 09:27:16 pm »

Gelukkig hebben we om die reden dat dit topic is geopend, een cocoon gekocht;
Inpakken als het regent is geen probleem evenals het uitpakken.
Thuiskomen met een natte VW is ook geen probleem; tent van de wagen ritsen en op zolder hangen te drogen (een week lang zodat hij goed droog is).
Bij HK hebben ze soms wel goede ideeën die het geld ook waard zijn.  :J :J :J
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #49 Gepost op: november 18, 2013, 09:54:08 pm »

Wij hebben 2 jaar geleden in Noorwegen onze vw ook wel eens nat moeten inklappen. De eerste gewoon gedaan zonder na te denken maar ja toen  was alles klam. Gelukkig konden we alles buiten te drogen hangen. Maar ja deze ezel stoot zich echt geen twee keer aan de zelfde steen dus... De keer dat we weer nat moesten inklappen heb ik een zeiltje over het bed heen gelegd en we hebben geen enkel probleem gehad met een klam/vochtig bed.
Gelogd
Jevipro

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #50 Gepost op: november 18, 2013, 09:55:08 pm »

Thuiskomen met een natte VW is ook geen probleem; tent van de wagen ritsen en op zolder hangen te drogen (een week lang zodat hij goed droog is).
Bij HK hebben ze soms wel goede ideeën die het geld ook waard zijn.  :J :J :J
Niet iedereen heeft een zolder die daar geschikt c.q. groot genoeg voor is. Dus dat idee is alleen of vooral het geld waard voor mensen die een zolder hebben waarop ze hun klapper zo kunnen drogen. En vergis je niet. Het wemelt in Nederland van de woningen zonder of met een heeeele kleine zolder, die al gevuld is door de kerstspullen, de winterjassen, de wasmachine en de droger.

Je zou ook kunnen zeggen dat elke klapperfabrikant goede ideeën heeft die hun geld waard zijn voor mensen met een ruime garage. Want daar kun je je klapper in openklappen zonder hem eraf te ritsen...  :#

« Laatst bewerkt op: november 18, 2013, 09:58:03 pm door Frankie »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #51 Gepost op: november 18, 2013, 10:47:09 pm »

Vorig jaar heb ik voor het eerst de vw nat mee naar huis moeten nemen, toen had ik de grote Cabanon nog. Helaas nergens plek om hem op te zetten en dan zal je ook altijd zien dat het dagen lang blijft regenen.
Uiteindelijk hadden we na 3 dagen mooi weer(zou ook de enige dag in die week zijn)en heb ik de vouwwagen, compleet met voortent, in mijn eentje op gezet.
Had hem echt niet langer dicht moeten laten. Maar dan mis je wel een overdekte opslag!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #52 Gepost op: november 18, 2013, 10:56:04 pm »

Vorig jaar heb ik voor het eerst de vw nat mee naar huis moeten nemen, toen had ik de grote Cabanon nog. Helaas nergens plek om hem op te zetten en dan zal je ook altijd zien dat het dagen lang blijft regenen.
Uiteindelijk hadden we na 3 dagen mooi weer(zou ook de enige dag in die week zijn)en heb ik de vouwwagen, compleet met voortent, in mijn eentje op gezet.
Had hem echt niet langer dicht moeten laten. Maar dan mis je wel een overdekte opslag!

Probeer in zo'n geval, als het er naar uitziet dat je je klapper meerdere dagen nat ingeklapt moet laten, eens een deal te sluiten met een (kleine) camping in de buurt of misschien een boerderij met wat grond om 'm daar opengezet een paar dagen te mogen stallen. Kost misschien een paar tientjes, maar niets is zo slecht voor katoenen tentdoek als te lang nat ingevouwen te blijven. Ga uit van maximaal 24 uur nat in de wagen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #53 Gepost op: november 18, 2013, 11:22:50 pm »

Probeer in zo'n geval, als het er naar uitziet dat je je klapper meerdere dagen nat ingeklapt moet laten, eens een deal te sluiten met een (kleine) camping in de buurt of misschien een boerderij met wat grond om 'm daar opengezet een paar dagen te mogen stallen. Kost misschien een paar tientjes, maar niets is zo slecht voor katoenen tentdoek als te lang nat ingevouwen te blijven. Ga uit van maximaal 24 uur nat in de wagen.

Het is gelukkig allemaal goed gekomen, denk ook wel doordat we hem een jaar daarvoor helemaal opnieuw ge?mpregneerd hebben. En ik heb hem de rest van de dag laten door luchten.  Ook zoiets, sta je 3 uur te klooien in je eentje, is de vw in een half uur helemaal droog!!   :(

Maar nu staat mijn klaphut bij een boer hier in de buurt, dus die mogelijkheid heb ik nu gelukkig.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #54 Gepost op: november 19, 2013, 07:58:24 am »

Hmmm, ik zie een gat in de markt....

Een vouwwagen opdroogplaats, lekker op een kunstgrasje met een windturbine en lekker die wind erdoorheen te blazen.
Barretje erbij voor de harde werkers....hmmm....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #55 Gepost op: november 19, 2013, 08:10:10 am »

Hmmm, ik zie een gat in de markt....

Een vouwwagen opdroogplaats, lekker op een kunstgrasje met een windturbine en lekker die wind erdoorheen te blazen.
Barretje erbij voor de harde werkers....hmmm....
Een echt vouwwagencafé dus. :J
't is natuurlijk wel zo dat als het regent je plaats tekort komt en als het mooi weer is er niemand staat. Terwijl je dat natuurlijk eigenlijk liever andersom wilt.  :P
« Laatst bewerkt op: november 19, 2013, 08:31:49 am door Frankie »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #56 Gepost op: november 19, 2013, 08:41:41 am »

Een echt vouwwagencafé dus. :J
't is natuurlijk wel zo dat als het regent je plaats tekort komt en als het mooi weer is er niemand staat. Terwijl je dat natuurlijk eigenlijk liever andersom wilt.  :P

Toch lijkt het me wel een goed idee. Ergens in het Noorden graag!  :#
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #57 Gepost op: november 19, 2013, 08:51:51 am »

Toch lijkt het me wel een goed idee. Ergens in het Noorden graag!  :#
Nee, het is altijd goed om zoiets in het centrum van het land te doen. I:
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #58 Gepost op: november 19, 2013, 09:17:32 am »

Nee, het is altijd goed om zoiets in het centrum van het land te doen.

Goed plan Frankie  :>
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #59 Gepost op: november 19, 2013, 09:19:24 am »

Denk eens wat ruimer mensen!

Waarom geen keten van Vouwwagencafe's? tegenwoordig zie je op iedere hoek een Starbucks, waarom dan niet in iedere stad een VWC? Een slimme plek zoeken in de buurt van een MacD, kampeerwinkel en een benzinepomp en je wordt klappend rijk!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal