Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select  (gelezen 16790 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #30 Gepost op: januari 19, 2021, 06:04:47 pm »

Wat ik opvallend vind is hoever de naven/wielen naar binnen staan. Ook bijzonder zijn de draagarmen. Dat is een constructie die ik nog nooit heb gezien onder een aanhanger oid. Ik denk wel dat het een mooie wegligging oplevert.
Je hebt het over veerklemmen om de schokbrekers te kunnen monteren. Heeft het onderstel spiraal veren?
Het wordt weer een mooi geheel zo te zien.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #31 Gepost op: januari 19, 2021, 07:01:34 pm »

Wat een gaaf project! Ik ga je draadje zeker volgen  :J
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #32 Gepost op: januari 19, 2021, 08:48:30 pm »

@ Theu: zonder bak erop staan de wielen ook helemaal scheef, met bak staat het rechter. Het klopt dat de AK spiraal veren heeft, dat geeft samen met de onafhankelijke vering een super wegligging. Die wegligging was voor ons ook een van de redenen om hem op te gaan knappen, hij ligt supergoed in de bochten en stuitert in het geheel niet.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #33 Gepost op: januari 20, 2021, 05:37:08 pm »

Vandaag skai leer poging 3: nu met watergedragen vloerlijm, eenzijdig opgebracht, en skai leer met een vilt achterkant. Het zit superstrak, en het lijmen is veel makkelijker, het is niet meteen vast zoals met contactlijm, maar nog een beetje corrigeerbaar. Het ging zo goed dat we dit ook op het deksel gaan plakken.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #34 Gepost op: februari 03, 2021, 11:37:59 am »

Weer verder gewerkt: De bodemplaat is klaar voor montage, we hebben de gaskast weer vast gemaakt met popnagels (zat oorspronkelijk met klinknagels, maar dat bleken we toch echt niet zelf te kunnen). Ook de wielkasten weer vast, en de spatlappen.

Ook verder gewerkt aan het deksel, de bevestigingen voor het bagagerek zitten er weer op, er zit nieuw skai leer op, en we zijn nog bezig de kant waarop we liggen te schilderen, de oorspronkelijke verf was toch wel behoorlijk beschadigd.

Verder hebben we de keuken uit elkaar gehaald, die hadden we bewaard, omdat we dachten dat die in goede staat zou zijn. Mooi niet dus  :( . Alle popnagels uitgeboord en de panelen los van elkaar ontroest, dus heel veel schuren (en wat kwam er een roest tevoorschijn). Nu weer bezig met alles netjes in de metaalverf te zetten in dezelfde kleur als alle andere binnenbeplating. Ook de houten onderplaat van de keuken wordt meegenomen. De houten kleppen boven het fornuis en de wasbak zijn allebei zo krom als een hoepel, dus die worden vervangen. Verder willen we het RVS van het werkblad polijsten zodat het weer netjes wordt, ik heb alleen geen benul hoe, ik weet dat het vrij snel krast, dus verpesten is heel makkelijk. Iemand hier ervaring mee misschien?

Helaas niet zo veel foto's gemaakt deze keer, dus eentje van de afgemaakte bodemplaat.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #35 Gepost op: februari 03, 2021, 06:37:05 pm »

Stug verder klussen... respect man! Wat is jullie doel eigenlijk? Wanneer zou je er mee willen gaan kamperen? Of heb je daar nog veen datum op geplakt?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #36 Gepost op: februari 03, 2021, 08:45:38 pm »

@G11ling: We willen er komende zomer nog mee weg, mijn vrouw heeft vakantie in juli, dus dat is onze streefdatum. Maar als het even kan misschien op tijd voor het voorjaars klap weekend.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #37 Gepost op: februari 04, 2021, 12:06:50 am »

Voor het polijsten van rvs, maar ook aluminium gebruik ik iets wat hier op lijkt.

https://www.polijstweb.nl/sjp-polijstset-100-mm-6-delig.html?keyword=&gclid=CjwKCAiAsOmABhAwEiwAEBR0ZiIInmuC5RiCDfHMkap1oiCjiut6l955mxP0sLjET6OIHS7mD3ShrhoC48cQAvD_BwE


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #38 Gepost op: februari 22, 2021, 05:12:26 pm »

@ Theu: thanks voor de tip! Top adres, zie de foto van het resultaat, wij zijn er erg blij mee, het glimt als een spiegel!

Ik heb al een tijdje niet gepost, er is veel gebeurd, we hebben delen van het plaatwerk geschuurd en voorbereid voor nieuwe lak. Bij het uit elkaar halen van de bak kwam er meer roest tevoorschijn dan we dachten dat er zou zijn.

Volgende stap is twee lagen primer en twee lagen 2k lak (heb ik op kleur laten maken). Als een paneel maar gedeeltelijk beschadigd is (paar krassen), gaan we spot repairen met een lakstift, en dan met korrel 2000 nat, 3000 nat, dan het hele paneel  polijsten met commandant 5, en dan turtle Wax erop.

Vandaag ook de bodemplaat gepast (gaat vrij goed), en de deksel plaat naar onze garage gebracht (is niet bij huis), en de keuken weer in elkaar gezet.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #39 Gepost op: februari 22, 2021, 11:01:42 pm »

Graag gedaan.
Wat betreft je lak poetsen en in de wax zetten bestaan er ook betere spullen dan commandant en turtle wax. Even ter info.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #40 Gepost op: april 23, 2021, 10:39:56 am »

@ Theu: ik ben benieuwd welke was jij zou gebruiken, ik heb daar weinig verstand van.

Wat betreft het spot-repairen: daar ben ik mee begonnen, en het resultaat was vrij goed, alleen omdat je de lak polijst krijg je rondom de gerepareerde plek erg gladde lak, terwijl de rest van de laklaag af fabriek redelijk veel sinaasappeleffect heeft. Dit was geen probleem totdat ik het paneel in de zon zag. Dan zag je allemaal gladde vlekken. Dus toen geprobeerd het hele paneel te polijsten, alleen bleek de lak zo dun op sommige plaatsen, dat je binnen no time op de primer laag zat (met korrel 2500). Dus we hebben besloten alle panelen goed op te schuren en te primeren en te lakken. Daar zijn we nu mee klaar! Alles staat in een verse 2K laklaag. Omdat we hiervoor de stickers hebben verwijderd hebben we nieuwe stickers na laten maken, die zijn volgende week klaar, dus dan kunnen we beginnen met bouwen!

Ondertussen hebben we ook veel tijd besteed aan de keuken. Omdat al het hout kromgetrokken was, wilden we dat vervangen. Dit bleek echter niet zo heel makkelijk, omdat het 13 mm multiplex was, en dat is zo goed als nergens verkrijgbaar. Uiteindelijk vond ik het bij een houthandel in buurt, maar dat was erg duur (was 12 mm multiplex met een notenhout fineer laag, wel mooi, maar erg buiten ons budget). Omdat 12 mm net niet dik genoeg was voor deze toepassing, en 14 niet paste voor de kleppen boven de kookplaat, heb ik een plaat 9 mm en een plaat 4 mm op elkaar gelijmd. Om alles licht te houden heb ik gekozen voor populieren multiplex. Omdat populieren multiplex niet super krasvast is, heb ik het afgewerkt met 4 lagen PU lak. De kleur vind ik zelf wat te licht, maar mijn vrouw vindt het erg mooi. Omdat de oude draaiknoppen niet meer te gebruiken waren hebben we pushlock knoppen geïnstalleerd. Verder nog een nieuwe gasslang en nieuwe ringen onder de pitten gemaakt, en een snelkoppeling tussen de drukregelaar en de gasslang zodat ik niet iedere keer de gasfles hoef rond te draaien om de drukregelaar erop te maken.

Verder hebben we het tentframe helemaal gepolijst, we moeten nu alleen nog 1 van de nokstukken laten lassen, helaas is hier het boutje dat het nokstuk op zijn plek moet houden afgebroken, dus volgende week even naar de smid hier in de buurt, die zegt dat hij dat weer goed kan maken.

Momenteel zijn we bezig met het naaien van nieuwe binnententen, de oude waren erg versleten, en we konden geen universele vinden die aan onze eisen voldeden (nu we toch bezig zijn, willen we het echt helemaal goed doen). Dus hebben we dezelfde stof besteld als van onze nieuwe kussens (hebben we laten doen, bleek te ingewikkeld om zelf echt mooi te maken), en ongebleekt katoen (want dat is lekker breed), en we hebben 1 van de oude binnententen uit elkaar getornd (veel werk!), en overgetrokken. Hopelijk kunnen we volgende week de binnententen helemaal in elkaar hebben.

En ook nog wat foto´s van de nieuwe kussens, de keuken die helemaal klaar is, en alle onderdelen die klaar staan voor stickers en daarna opbouwen in onze garage.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #41 Gepost op: juni 04, 2021, 11:27:02 am »

Even een update van het grote klustopic.

We hebben een aantal weken geleden besloten dat we alle plaatwerk toch opnieuw wilden spuiten, na het resultaat te hebben gezien van de drie panelen die toch gespoten moesten worden wisten we het zeker. Dat betekent dat op 2 panelen na alles opnieuw gespoten is, maar het probleem waar we tegenaan liepen is dat de stickers dan ook weg moesten. Omdat we alles aan de buitenkant zo origineel mogelijk wilden houden zijn we op zoek gegaan naar nieuwe stickers. Dhr Leo Goeienbier bleek er voor 1 kant nog 1 te hebben, maar dat was een origineel, en die plakte zo goed als niet meer. Dus gezocht naar een bedrijf die stickers kan namaken. Uiteindelijk gevonden, maar het kon wel even duren, omdat het stickers moeten zijn van twee meter lang, en die worden geprint op grote vellen. Als de printer nu onze stickers mee zou printen onder een andere grote order waar nog een beetje ruimte was, zou het aanmerkelijk goedkoper kunnen. Dus toen begon het wachten. Jammer was dat we al die tijd niet konden beginnen met opbouwen, want de stickers moeten eerst op de panelen worden geplakt, omdat je anders naden tussen de verschillende stukken zou gaan zien.

Dus we hebben ons bezig gehouden met het naaien van nieuwe binnententen van ongebleekt katoen, en aan de voorkant dezelfde stof als op de kussens. Veeeeeeeel uren achter de naaimachine later, en veel speldenprikken in mijn vingers en handen (ik ben daar niet zo handig mee, mijn vrouw wel, maar ik ben handiger met de naaimachine), hebben we twee nieuwe binnententen. Het is nog wel even spannend, want we kunnen ze pas definitief passen als de hele wagen weer in elkaar zit met de tent erop, maar we hebben vertrouwen dat het past. Daarom ook alleen een paar foto;s van het proces, de uiteindelijke tenten zijn te groot om te fotograferen zonder vouwwagen  :H .

Verder hebben we nieuwe rubbers gekocht, kit om die vast te maken, kit om randen af te dichten, carroseriekit voor de naden in het plaatwerk, dekaseal en dekalin om de onderkant van de vouwwagen te beschermen en nog heel veel kleine dingen.

Ook hebben we, zoals in een ander topic al te lezen was een imperiaal weten te bemachtigen, alleen die was enigszins roestig op de hoeken, en dat vonden we geen porum op een helemaal opgeknapte vouwwagen, dus die gaat volgende week naar de verzinkerij.

We hebben bericht gekregen dat de stickers er aan komen, dus volgende woensdag (vrije dag van mijn vrouw), gaan we beginnen met opbouwen (of misschien als stiekem dit weekend als onze zoon wat wil slapen in de middag).

Als foto's het werk aan de binnententen en het resultaat (in hun opbergzakken, die ook zelf gemaakt zijn). De foto's van de hele binnententen houden jullie tegoed totdat we de hele boel voor het eerst gaan opzetten.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #42 Gepost op: juni 04, 2021, 11:33:15 am »

En nog wat foto´s van het imperiaal, de tentzakken van bisonyl die we ook hebben genaaid, en een voorproefje van hoe de stickers er uit zullen gaan zien. Ook nog een foto van de onmogelijke hoeveelheid spuitbussen die op de buitenkant leeg zijn gespoten.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #43 Gepost op: juni 04, 2021, 03:45:21 pm »

Echt een heel gaaf project. 'Eigener' gaat het niet worden.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Aanpassingen Alpen Kreuzer Select
« Reactie #44 Gepost op: juni 04, 2021, 08:22:47 pm »

Lekker bezig hoor!! :)1303]:)1303]


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal