Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok Kariba - uitschuiven frame voortent  (gelezen 239 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrAcid

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kariba (2009)
Aart Kok Kariba - uitschuiven frame voortent
« Gepost op: mei 01, 2024, 11:40:10 pm »

Ondanks al het lezen van de instructieboekjes, filmpjes kijken en hier op het forum meelezen vanmorgen toch nog behoorlijk lopen klooien met de eerste keer opzetten van onze Aart Kok Kariba (2e hands uit 2009). Uiteindelijk stond ‘ie redelijk/goed maar het belangrijkste wat maar niet lukte was om ‘m goed genoeg op spanning te krijgen in de voortent wat zich uitte in een slaapgedeelte/achterkant die niet strak stond.

Vragen:
- De handeling suggereert dat je de buizen in de voortent moet uitschuiven tót (net over) met palletje. De tent staat dan echter veel te slap, en dan zou er ook geen powergrip op zitten dus ik dat ie wel verder dan dat palletje moet…? Mijn powergrips houden dat echter niet - die schuiven steeds weer terug. (1) moet ‘ie inderdaad wel zo’n 20cm verder dan het palletje? En moet ik (2) dus de power grips vervangen? Op de site van Aart Kok staat een linkje naar: https://www.esvocampingshop.com/nl/powergrip-voor-tentstok-25-mm/
- Wat te doen met de achterkant van het slaapgedeelte, aan de buitenkant? Je kunt hier verder niks spannen met scheerlijnen maar er hangen wel wat dunne bandjes met buizenklemmen - mij een raadsel wat hier mee te doen… :)

Alvast bedankt!

Gelogd

MrAcid

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kariba (2009)
Re: Aart Kok Kariba - uitschuiven frame voortent
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2024, 12:26:06 pm »

Mijn eigen vragen even beantwoorden na wat meer ervaring: ik had de voorkant te hoog staan waardoor er te weinig spanning op de achterkant kwam. De schuine stangen van het uitschuifframe hoeven nu niet verder dan het “palletje” - maar/en ik moet gewoon een beetje bukken onder de luifel (1m93). :)1360]
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 870
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Aart Kok Kariba - uitschuiven frame voortent
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2024, 01:52:55 pm »

Volgens mij werkt het als volgt. Je zet in eerste instantie de tent op, waarbij je voortent uitschuift tot voorbij het palletje. Dan ga je verder met het opzetten van de tent, en als laatste span je de voortent strak af, door de stangen verder uit te schuiven en de tent helemaal strak staat. Dan moeten de powergrips de tent strak houden. Als deze het niet houden moeten er nieuwe powergrips op. Je zult dan zien dat ook het slaapgedeelte in de lengte strak staat.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal