Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tips en tricks matras Jamet Louisiana  (gelezen 21111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pila79

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #15 Gepost op: juni 28, 2012, 08:21:40 am »

Ik heb ook heel veel last van rugklachten en hetzelfde probleem. Heb ook een opdekmatrasje van traagschuim erop, we hebben een noppenmatras eronder gehad en inmiddels hebben wij 2 1persoonsluchtmatrassen onder het matras liggen. Alsof je op een boxspring ligt ;) Maar ik vind het dus echt prima liggen, doordat we 2 1pers luchtbedden hebben worden we niet gelanceerd als de ander omdraaid en aangezien het normale matras erop ligt heb je niet het idee dat je op een luchtbed slaapt. Luchtbedden hebben we lekker hard opgepompt, omdat er toch nog een zacht matrasje op ligt. Bij mijn kant heb ik toch ook nog een dun traagschuimmatrasje erover liggen, en ik lig als een prinsesje! En om te proberen wellicht de goedkoopste oplossing, was 2x 7 euro kwijt (bij het kruidvat) voor de luchtbedjes. Wilde het eerst proberen voordat ik dure luchtbedden ging kopen, maar het beviel zo goed dat we het zo laten. Heb er nog 1 extra bij gekocht voor als we een keer een lekke hebben. En qua dikte niks met klappen, zit groot ventiel aan, dus is binnen 5 seconden leeg en ook echt leeg.
Maar de ene rug is de andere niet, dus wat ik heel lekker vind liggen, kan voor jou helemaal niks zijn. Vrees dat je alles toch zelf moet proberen, maar zou met de goedkoopste opties beginnen. Wij hadden ook al gekeken naar nieuwe matrassen voor honderden euro's en zijn nu een heeeeeel stuk voordeliger uit!
Gelogd

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2012, 08:31:33 am »

Wij hebben netzoals in onze oude vouwwagen een dekmatras bij Ikea gehaald en erop gelegd en we hebben er proef op gelegen perfecto!!
Gelogd

Die lange

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #17 Gepost op: juni 28, 2012, 08:43:58 pm »

Ik heb een Jamet Arizona
Ik weet niet of het bij jou past maar ik heb een gewoon 12cm matras 1.40x2m
Was 80euro en ligt prima
Hij kan gewoon mee dicht klappen
Ik heb het standaard matras en bank kussen wel thuis gelaten
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #18 Gepost op: juni 29, 2012, 08:55:31 am »

Ik heb ook heel veel last van rugklachten en hetzelfde probleem. Heb ook een opdekmatrasje van traagschuim erop, we hebben een noppenmatras eronder gehad en inmiddels hebben wij 2 1persoonsluchtmatrassen onder het matras liggen. Alsof je op een boxspring ligt ;) Maar ik vind het dus echt prima liggen, doordat we 2 1pers luchtbedden hebben worden we niet gelanceerd als de ander omdraaid en aangezien het normale matras erop ligt heb je niet het idee dat je op een luchtbed slaapt. Luchtbedden hebben we lekker hard opgepompt, omdat er toch nog een zacht matrasje op ligt. Bij mijn kant heb ik toch ook nog een dun traagschuimmatrasje erover liggen, en ik lig als een prinsesje! En om te proberen wellicht de goedkoopste oplossing, was 2x 7 euro kwijt (bij het kruidvat) voor de luchtbedjes. Wilde het eerst proberen voordat ik dure luchtbedden ging kopen, maar het beviel zo goed dat we het zo laten. Heb er nog 1 extra bij gekocht voor als we een keer een lekke hebben. En qua dikte niks met klappen, zit groot ventiel aan, dus is binnen 5 seconden leeg en ook echt leeg.
Maar de ene rug is de andere niet, dus wat ik heel lekker vind liggen, kan voor jou helemaal niks zijn. Vrees dat je alles toch zelf moet proberen, maar zou met de goedkoopste opties beginnen. Wij hadden ook al gekeken naar nieuwe matrassen voor honderden euro's en zijn nu een heeeeeel stuk voordeliger uit!

Ik denk dat we dit ook maar gaan proberen!! Genoeg luchtbedden op zolder liggen!  :J
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #19 Gepost op: juni 29, 2012, 12:29:15 pm »

Je brengt me ook op ideeën  :)
Wij slapen nu op de oorspronkelijke (harde) matras van de CCC, daarop 2 éénpersoons - SI matjes van 5 cm en daarop een traagschuim-opdekmatras en nog kan ik na de vakantie naar de kine voor mijn rug.
Maar de luchtbedden in combi met de traagschuim is een goedkope te proberen oplossing. We gaan van 7 tot 10 juli naar Noord Frankrijk. Ik laat het nadien nog weten of het beter is voor mijn rug.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #20 Gepost op: juli 11, 2012, 12:03:54 pm »

Ik had beloofd om het resultaat nog te laten weten en het is geweldig.
2 éénpersoonsluchtbedden met de 2-persoons-traagschuimmatras erop.We kunnen nu allebei bepalen wat goed ligt; harder, zachter. Goedkoop en slaapt zalig. Bijkomend voordeel met de CC is dat ik nu, door de minimale dikte, ook het donsdeken probleemloos mee kan inklappen.
Ik moet wel de opdekmatras goed luchten/drogen want die vangt alle vocht nu op.

Hartelijk dank voor de tip, mijn rug is je eeuwig dankbaar.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #21 Gepost op: juli 11, 2012, 03:24:34 pm »

Ik had beloofd om het resultaat nog te laten weten en het is geweldig.
2 éénpersoonsluchtbedden met de 2-persoons-traagschuimmatras erop.We kunnen nu allebei bepalen wat goed ligt; harder, zachter. Goedkoop en slaapt zalig. Bijkomend voordeel met de CC is dat ik nu, door de minimale dikte, ook het donsdeken probleemloos mee kan inklappen.
Ik moet wel de opdekmatras goed luchten/drogen want die vangt alle vocht nu op.

Hartelijk dank voor de tip, mijn rug is je eeuwig dankbaar.

Goed om te horen!! Ik ga het ook zeker proberen :) :J
Gelogd

trebor

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #22 Gepost op: juli 11, 2012, 10:44:44 pm »

wij hebben in onze arizona de matrassen verwijderd en deze vervangen voor 2 luchtbedden met een 3 cm dekmatras (ikea)
thuis slapen we op een waterbed, en als de luchtbedden 1/2 vol lucht zitten heeft dit bijna het zelfde effect als een waterbed
het dekmatras voorkomt het zweten van het luchtbed.
bijkomend voordeel is de ruimte tijdens de reis. lege bedden neemt nagenoeg geen ruimte in
Gelogd

wk

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #23 Gepost op: juli 13, 2013, 10:28:54 pm »

Jamet Arizona uit 2000: Bij de Ikea een 200x140 cm. matras type Hafslo gekocht voor Eur 109. 18 cm. dik met binnenvering. Dit kun je natuurlijk maar op een van de bedden leggen. Bij het inklappen moet je de matras eerst in het midden van de vouwwagen leggen. Na het inklappen past zelfs de imperiaal er nog bovenop. Ligt helemaal top. ;)
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #24 Gepost op: mei 07, 2014, 03:35:42 pm »

Ik heb met interesse dit topic gelezen, omdat ik de matrassen van onze arizona ook erg hard vind. Nu zag ik dat jysk traagschuim topmatrassen in de aanbieding heeft. Ik denk dat wij er eentje gaan aanschaffen.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2014, 11:01:10 pm door peremaki »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #25 Gepost op: mei 07, 2014, 07:01:37 pm »

Ik heb net interesse dit topic gelrzen, omdat ik de matrassen van onze arizona ook erg hard vind. Nu zag ik dat jysk traagschuim topmatrassen in de aanbieding heeft. Ik denk dat wij er eentje gaan aanschaffen.
Die zijn bij Jysk niet duur ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #26 Gepost op: mei 08, 2014, 07:23:45 am »

Schuim rubber betaalbaar! Kun je alle soorten matrassen/topdeks laten maken voor een goede prijs
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #27 Gepost op: juni 15, 2014, 11:28:27 pm »

Het pinksterweekend heerlijk geslapen op het traagschuimmatras van de jysk.  Hij blijft ingeklapt op het de klapper liggen. Blij met onze aankoop!
Gelogd

William83

  • Gast
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #28 Gepost op: juni 28, 2018, 10:34:16 am »

Ik weet het, het is nogal een kick, maar ik wil wel doorvragen op dit onderwerp.
Beginnende klapper met een Louisiana uit 1997. De matrassen zijn 120cm en 90cm breed, in beide gevallen +35 cm als de bankkussens eraan worden geritst. Dat maakt dan 155 en 125.
Nu overwegen we luchtbedjes en een vrij dik topmatras van 140 of 160cm op het grote bed. Kan deze dan ook mee inklappen als we de bankkussens tuis laten?

Tweede vraag, het lijkt me dat je enorm last hebt van de gordijntjes/slaapcabine als je de kussens aan het matras ritst (of een breed matras neerlegt). Je kan de gordijnen wel oprollen maar dit blijft dan alsnog vrij hinderlijk, het trekt je matras zelfs wat omhoog omdat er spanning op de doek blijft staan. Hoe hebben jullie dat opgelost? Kan je het ergens helemaal losmaken?
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2018, 11:53:03 am door William83 »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tips en tricks matras Jamet Louisiana
« Reactie #29 Gepost op: juni 28, 2018, 02:17:05 pm »

De lege luchtbedden wel, maar met topmatras erbij niet. Dan krijg je echt problemen om je afdekzijl over de randen te krijgen.

Bij onze Louisiana hadden we geen last met spanning van de slaapcabine of last met gordijntjes. Zorgen dat alles goed waterpas staat en de slaapcabine aan de juiste punten word vastgezet.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2018, 02:20:45 pm door _Jeroen_ »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal