Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kampeer apps voor de telefoon?  (gelezen 8386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2013, 06:49:44 pm »

Online of offline?

Online, helaas. Maar thuis checken kan natuurlijk altijd. Dat is waarvoor wij hem gaan gebruiken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mieke

  • Gast
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2013, 09:01:53 pm »

mapster: https://itunes.apple.com/us/app/mapster/id409304946?mt=8
voor de buitensporters. erg gedetailleerde kaarten , waarop bv ook kabelbanen en stoeltjes liften staan. dit in tegenstelling tot google.
is gratis, maar dan mag je maar een beperkt aantal kaartdelen per dag binnenhalen. in praktijk is dit nooit een probleem.
Ik heb deze gisteren direct erop gezet en whow wat knap maar.....mijn Engels is toch niet zo geweldig wat ik raak er niet helemaal wijs uit. Ik haal de kaart van onze kameerbestemming binnen, dat denk ik toch. Telkens als ik inzoom of wat lang kijk. Floep weg en terug naar mijn thuislocatie. Hoe kom ik dan terug op het ander kaartdeel? En waarom gebeurd dit telkens?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #17 Gepost op: juli 11, 2013, 09:06:16 pm »

Wie heeft er leuke tips voor applicaties voor op de smartphone die handig zijn voor het kamperen.

Momenteel heb ik er twee:
  • Sun Position.  Hiermee kan je de positie van de zon bepalen gedurende de loop van de dag. Handig bij het plaatsen om te zien hoe je de ingang wel  of niet wilt hebben

Deze is erg handig! Dank!
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #18 Gepost op: juli 15, 2013, 03:03:46 pm »

Ik heb deze gisteren direct erop gezet en whow wat knap maar.....mijn Engels is toch niet zo geweldig wat ik raak er niet helemaal wijs uit. Ik haal de kaart van onze kameerbestemming binnen, dat denk ik toch. Telkens als ik inzoom of wat lang kijk. Floep weg en terug naar mijn thuislocatie. Hoe kom ik dan terug op het ander kaartdeel? En waarom gebeurd dit telkens?

eerlijk gezegd geen probleem mee. ik zoek de vakantie locatie op, zoom wat rond en zodoende sla ik wat kaarten op in het geheugen en kan dan offline werken . bij instellingen kun je de grootte van het gebruikte geheugen aangeven. zal even opzoeken hoe dat heet.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #19 Gepost op: juli 15, 2013, 09:14:05 pm »

Als je dat zou willen. Dat van die instellingen van grootte en hoe ik terug kan keren naar eerder opgeslagen kaarten weet ik nog niet maar ik vind ze met wat zoeken wel terug.
Ik blijf het een super app vinden.
Staat er trouwens ergens een legende waar je kan zie wat alle stipjes en streepjes willen zeggen, we waren gisteren het fietspad aan het zoeken en kwamen op een zandpad terecht ::) fietste niet vlot ;)

Als ik offline werk gaat het idd beter dan gaat hij niet terug naar mijn huislocatie.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #20 Gepost op: juli 17, 2013, 08:08:23 am »

Ik heb deze gisteren direct erop gezet en whow wat knap maar.....mijn Engels is toch niet zo geweldig wat ik raak er niet helemaal wijs uit. Ik haal de kaart van onze kameerbestemming binnen, dat denk ik toch. Telkens als ik inzoom of wat lang kijk. Floep weg en terug naar mijn thuislocatie. Hoe kom ik dan terug op het ander kaartdeel? En waarom gebeurd dit telkens?
door het rondje met kruisje (rechtsonder) aan te klikken(wordt ie geel), blijft ie terugzoomen naar je huidige positie.
onder instellingen(tandwieltje) kun je met een schuifknopje aangeven hoeveel ruimte hij mag reserveren voor kaarten.
als je naar je vakantiegebied gaat en klikt op de functie 'download tiles' kun je een aantal kaarten offline opslaan. in principe is dit onbeperkt, alleen kun je maximaal 1000 tiles per dag downloaden met de gratis versie. Ik ga een aantal dagen van te voren aan de slag, en haal zo de directe omgeving van de camping binnen.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #21 Gepost op: juli 17, 2013, 08:46:53 am »

vind mijn auto is ook erg handig
Gelogd
live life outdoors

H Poulssen

  • Gast
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 11, 2013, 08:10:18 am »

Ik heb de volgende Apps maar die werken volgens mij alleen op Android:
- ARCHIES CAMPINGS > Gratis App met meer dan 30.000 campings. Werkt alleen met internet maar dan kun je op 
  campingnaam of locatie zoeken naar campings in de buurt, navigeren, info opvragen op internet etc.
- BACKCOUNTRY NAVIGATOR > Maakt van je telefoon een GPS systeem zoals Garmin. Je hebt een gratis trial versie maar
  de betaalde App van 9 euro of zo is het helemaal waard. Je kunt alle kaarten over de hele wereld op internet vinden en dan bedoel ik de kaarten met zelfs het kleinste single trail of voetpad. Je kunt het gebied waar je wilt wandelen/fietsen selecteren en downloaden en dan zonder internet via je GPS ontvanger de route volgen. Ook zijn er heel veel routes via die App op het internet te vinden en die kun je dan meteen opslaan !
Ik gebruik hem met MBT-en op mijn Samsung Galaxy S3 en werkt zeker een uur of 3 als ik internet aan laat staan....zet ik hem op Flight Mode dan zijn 8 uur ook mogelijk !
Het systeem geeft afstanden en hoogtes etc weer en op de kaart zijn ook campings, waterpunten, bezienswaardigheden etc te vinden,

Werkt beide super.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 11, 2013, 10:59:37 am »

Deze vakantie OSMAND er op gezet. Offline kaarten, dus ook op de Veluwe te gebruiken (waar je bijna geen mobiel ontvangst hebt). De OpenStreetMap kaarten zijn voor Nederland in ieder geval veel beter en gedetailleeerder dan die van Google zodra je in een natuurgebied komt. De app kent ook navigatie mogelijkheden, die gebruik ik niet...
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #24 Gepost op: november 25, 2014, 12:34:05 pm »

Dit Topic weer even nieuw leven inblazen ik kwam op internet deze app tegen misschien handig voor de mensen die een primagaz fles gebruiken. Ik heb hem zelf nog niet getest en weet dus ook niet hoe betrouwbaar deze is:

https://play.google.com/store/search?q=primagaz&hl=nl

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #25 Gepost op: november 25, 2014, 01:56:41 pm »

Dit Topic weer even nieuw leven inblazen ik kwam op internet deze app tegen misschien handig voor de mensen die een primagaz fles gebruiken. Ik heb hem zelf nog niet getest en weet dus ook niet hoe betrouwbaar deze is:

https://play.google.com/store/search?q=primagaz&hl=nl

Ja, die werkt! Gebruiken wij (lees mijn man  :) ) om te checken wat de inhoud van onze primagaz fles nog is!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Angel

  • Gast
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #26 Gepost op: november 25, 2014, 01:59:28 pm »

Ik ga na afloop iedere keer op de weegschaal staan met de fles (en zonder fles) om te kijken hoeveel hij nog weegt en dat moet ik dan weer ergens noteren voor de volgende keer. Dit lijkt me wel makkelijk.
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #27 Gepost op: november 25, 2014, 10:11:03 pm »

Deze link kwam ik gisteren via Facebook tegen. Heb nog geen tijd gehad om ze te bekijken, maar wil ze wel vast delen met jullie.
http://www.anwb.nl/kamperen/nieuws/2014/november/kampeer-apps 
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #28 Gepost op: november 25, 2014, 10:18:45 pm »

Wat dachten jullie van de campingnavigator  of de campingchecklist
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Kampeer apps voor de telefoon?
« Reactie #29 Gepost op: november 25, 2014, 10:41:31 pm »

Die laatste app kan eigenlijk onder het kopje ooops vergeten
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal