Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gekke vraag  (gelezen 13947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Gekke vraag
« Gepost op: februari 08, 2014, 11:22:10 pm »

Hallo mensen, misschien een gekke vraag, maar aangezien we nog nooit met de vouwwagen zijn weggeweest, vroeg ik mij af wanneer we ermee op pad kunnen. Oftewel wat is de minimum temperatuur 's nachts om het een beetje uit te kunnen houden in een vouwwagen? We zijn geen koukleumen maar met drie kinderen moet het wel leuk blijven. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gekke vraag
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2014, 11:34:02 pm »

Oftewel wat is de minimum temperatuur 's nachts om het een beetje uit te kunnen houden in een vouwwagen?
Dat hangt natuurlijk hemaal van jezelf af. Je kunt bovendien met een kachel in de klapper een stuk langer doorkamperen.
Ook de vraag of het vochtig is speelt een flinke rol.
Persoonlijk denk ik dst niet zozeer de temperatuur zelf een grote rol speelt, maar vooral de temperatuur op het moment dat je gaat slapen en het moment dat je opstaat. Want dan moet je de temperatuursprongen maken. Als je die 'schokken' op weet te vangen door tijdelijk de kachel op te stoken, dan kun je ook bij vrieskou nog kamperen.
Lig je eenmaal warm onder de wol of ben je in de ochtend warm 'in touw', dan speelt de temperatuur m.i.  bijna geen rol meer.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Gekke vraag
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2014, 11:36:08 pm »

Hangt er een beetje vanaf waar je naar toe wil en verder kijken naar de temperaturen. Hier in Nederland ga ik vaak eind maart al een weekend weg. Ik gebruik dan wel dag en nacht een kacheltje. In de nacht kan het nog best koud zijn, maar overdag prima weer(als het mee zit natuurlijk) om wat leuke dingen te doen.
In de Belgische Ardennen ben ik met de meivakantie eens wezen kamperen. Overdag gemiddeld 20 graden, maar in de nacht nog wel eens -5.

Houd dus rekening met de temperaturen en pas daar je outfit en slaapmiddelen op aan. Een paar kruiken mee is ook altijd lekker. Half uur voor het slapen gaan vullen met heet water en in de bedden leggen en een paar thermo sokken en warme pyjama zijn bij ons ook standaarduitrusting.

P.s. het is geen gekke vraag.  ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #3 Gepost op: februari 09, 2014, 12:19:12 am »

Camplet heeft bijna elk jaar een trip naar wintersport in Oostenrijk (zie website) de cc club (Combi-Camp) gaat ook nu kamperen en met het klapweekend van ons in 2012 waren de eerste nacht de autoruiten dichtgevroren :J

een goede kachel kleding en beddengoed doen wonderen.  :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.349
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Gekke vraag
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2014, 12:29:56 am »

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Gekke vraag
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2014, 12:39:30 am »

Ik vind vocht vervelender dan kou. In september wel eens gestaan dat het snachts vroor(-2 ong), maar overdag een fraai zonnetje bij een graad of 20. In de zomer 2 weken regen met een graad of 17 ook gehad. Doe me dan die paar graden nachtvorst maar. Die natte kledderbende ben ik snel zat :N
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Gekke vraag
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2014, 08:34:26 am »

wij zijn 3 jaar terug in mei op vakantie geweest, en dat was overdag super korte broeken weer maar 's avonds koelde het snel af en had je een trui nodig. Voor de nacht hadden we toen te dunne slaapzakken en daar hebben we in die vakantie toen ook betere voor gekocht. Later hebben we idd ook nog een kacheltje gekocht maar die is daarna niet meer gebruikt.

Met mooi weer overdag kan je al heel snel weg hoor, maar bereid je goed voor met goede slaapzakken en een kacheltje! Let wel op bij een kacheltje dat hij een omvalbeveiliging heeft!!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Gekke vraag
« Reactie #7 Gepost op: februari 09, 2014, 09:10:16 am »

wij zijn 3 jaar terug in mei op vakantie geweest, en dat was overdag super korte broeken weer maar 's avonds koelde het snel af en had je een trui nodig. Voor de nacht hadden we toen te dunne slaapzakken en daar hebben we in die vakantie toen ook betere voor gekocht.
Naast een paar goede slaapzakken hebben wij nog molton binnenzakken. Maar een paar goede slaapzakken dat is de basis. Ter illustratie afgelopen zomer zaten wij in de Auvergne temp. overdag rond 30graden.
Dus geen binnenzakken meegenomen. Stom!
Maar s'nachts koelde het hard af. Een van de kinderen had een slaapzak van de Xenox en klaagde dat ze het koud had. Dus van slaapzak gewisseld. Man wat heb ik twee nachten toch koud gehad!
Dus bij een intermarche een dikkere gekocht (niet te dure) en toen was het leed geleden.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2014, 09:28:28 am door Paulvh »
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Gekke vraag
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2014, 09:20:18 am »

Bedankt mensen. Ik denk erover om in de eerste weekends gewoon onze dekbedden mee te nemen ipv slaapzakken. We kunnen gewoon niet wachten om voor het eerst met onze klapwagen een weekend weg te gaan. Maar goed om te weten dat dat dus al kan vroeg in het voorjaar. Er zat gelukkig een goede kaskachel bij de aankoop maar ik weet niet of hij een omvalbeveiliging heeft. Hoe ziet deze er uit?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Gekke vraag
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2014, 09:52:33 am »

We hebben altijd de dekbedden mee. We slapen allemaal op een gewoon matras en mocht het te koud zijn dan leggen we er fleecedekens bij.
Daarnaast hebben kinderen het vaker warmer dan wij als volwassenen.
Gelogd
Groeten,

Erik

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Gekke vraag
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2014, 10:46:47 am »

Vorig jaar met Pasen op De Mosterdpot in Woudrichem gestaan met min zeven.. Kon prima, ook met de kies..( doe het echter niet weer, water bevroren en toilet bevroren )
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Gekke vraag
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2014, 10:47:10 am »

Er zat gelukkig een goede kaskachel bij de aankoop maar ik weet niet of hij een omvalbeveiliging heeft. Hoe ziet deze er uit?
tjonge ik heb nog Zibro kachel met omval beveiliging maar ik zou niet weten hoe dit eruit ziet.  En zal ook wel per merk en type wisselen. Wellicht het een en ander handig om je merk, type kachel ff te googelen?
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2014, 10:52:48 am »

Ook wij zijn, toen we van piramide tent naar vouwwagen zijn overgestapt,  van slaapzakken naar dekbedden over gegaan. Bij (lichte) vorst doet een fleece dekentje  wonderen, evenals voor het slapen gaan de boel lekker warm stoken met een (gas)kachel. Een lekkere warme kruik voor het slapen gaan onder de dekens doet is ook prima. We hebben onder de standaard matrassen, 2 persoons selfinflatebles liggen en die isoleren goed van onder. Deze matjes blijven bij het dicht klappen ook gewoon liggen (met de stoppen open natuurlijk).
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Gekke vraag
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2014, 11:01:36 am »

goedemorgen,

de omvalbeveiliging zit meestal aan de onderkant van de kachel.
Het is in feite een simpel knopje dat, zodra de kachel op een ondergrond staat word ingedrukt.
als de kachel omvalt schiet het knopje naar buiten en onderbreekt, (bij onze elektrische kachel)het stroomcircuit.
Het werkt als een zekering.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2014, 03:14:11 pm »

Ik ken een paar mensen die dit weekend met de 4 Combi Camp wagens weg zijn. Dus het kan wel.
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal