Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Odyssee niet strak  (gelezen 1895 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wantjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Orienterend
Odyssee niet strak
« Gepost op: mei 08, 2021, 07:41:07 pm »

Dag allen,
Voor het eerst de odyssee opgezet. Compleet niet strak genoeg nog dus morgen eerst maar eens kijken welke stangen we nog strakker kunnen opspannen (ik vind de stokken allemaal best flimsy ogen dus wel beetje eng om te doen). Maar waar ik nu het meeste mee zit, omdat het bij de slaapcabine zit en het kan gaan regenen: doek zit op sommige plekken strak aan de achterkant en daar zie je dat het frame van het bed echt tegen het doek zit.  Ik heb geprobeerd een foto te plaatsen, hopelijk is het te zien?
In elk geval, dat gaat lekken denk ik?  Wat doe ik eraan? Haringen verder wegzetten helpt niet voldoende. Hoe komt het, wat heb ik aan de achterkant nog niet genoeg opgespannen dan?
Gelogd

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2021, 08:01:30 pm »

Welk bouwjaar is de Odyssee? Bij de 2.0 moet je die lus ook naar achter spannen zodat deze van de wagenbak los komt.

Wij hadden hem van de week ook staan, en doordat ik bij de dissel een bult had kon ik hem ook niet lekker afspannen maar met windkracht 7 en een bult regen geen centje pijn gehad. Dus ze kunnen echt wel wat hebben.


VW: Odyssee GL 2.0 2021
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2021, 08:09:01 pm »

Wij gebruikten scheerlijnen door de ogen die aan de achterkant links, rechts en in het midden zitten iets hoger dan de 'beddenplank' , dus door dat ene lege oog op de foto en dan op nog 2 plaatsen aan de achterkant.. Daarmee kan je het doek goed van het bed weghouden.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2021, 10:49:51 pm »

Van doek tegen een frame gaat je doek niet lekken, dan zou je tent boven bij de stokken ook lekken?
Gelogd

KevinRekord

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe 2018
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2021, 09:48:45 am »

Ik is het niet zo dat de schuine stokken naar achter omhoog uitgetrokken moeten worden? Dan komt het achterpand verder van de wagen te staan. Zo is het iig wel bij mn olympe. Bij mn oude odyssee had ik aparte stokken op de hoeken die het systeem Ondersteunde en het doek van de achterkant af hielden maar dat is na een bepaald bouwjaar vervangen door het uitschuiven naar achter
Gelogd

Wantjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Orienterend
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2021, 09:16:49 pm »

Dank! Met scheerlijnen aan de gang gegaan, het is iets beter maar nog niet helemaal goed. Wel hebben we inmiddels een idee waar we met afspannen verkeerd gegaan zijn, volgende keer beter opletten.
Schuine stokken naar achter uitschuiven,  volgens mij niet? We waren wel nog aan het hannessen met die garderobestang maar die zit nu goed en verhielp dit ook niet.

Het is het stuk bedframe met matras dat uitsteekt, 's nachts eventueel met kind dat er tegenaan rolt dus toch liever niet tegen het doek aan:)

En heel fijn te lezen van die windkracht 7! Wij zijn een stormvaste tent gewend, ik geloof dat ik bij de wagen nog even vertrouwen moet opdoen dat ie het houdt :)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2021, 08:43:52 am »

En heel fijn te lezen van die windkracht 7! Wij zijn een stormvaste tent gewend, ik geloof dat ik bij de wagen nog even vertrouwen moet opdoen dat ie het houdt :)

Wij hebben ooit met onze Odyssée een volle windkracht 10 gehad. Was niet leuk, maar wel zonder schade doorgekomen. (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22132.msg291199#msg291199)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2021, 09:34:06 am »

Bij deze vouwwagens is de garderobe stang het belangrijkste. Deze stang zorgt er voor dat alle andere stangen in de juiste positie komen, en geeft de stevigheid aan alles. Het is van belang dat deze stang zo hoog mogelijk en zo strak mogelijk wordt geplaatst. Hiermee druk je als het ware de tent van de wagen af.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee niet strak
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2021, 10:07:12 am »

Die stond er met de vliegende storm nog niet in bij ons... Wel stond de wind op de voorkant, dus niet aan de garderobestang-zijde.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal