Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keukenspullen vastzetten?  (gelezen 1173 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Keukenspullen vastzetten?
« Gepost op: maart 15, 2024, 04:23:27 pm »

Zet je de keukenspullen in de bermkeuken vast als je gaat rijden?

Stuitert bij het rijden de pot pindakaas niet de hele keuken door? Samen met je borden, (plastic) glazen, pannen, etc? Of valt dit wel mee?

Mijn plan in onze nieuwe Trigano Odyssee is om misschien de handdoeken erbij te proppen. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2024, 04:34:29 pm »

Goed stuwen. Beetje klemvast zetten, blijft het wel heel. De pindakaas pot gaat niet mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2024, 06:45:43 pm »

Wij zetten alles eerst in een plastic bak en die gaat dan in de keuken.
Maar dit zal per merk wagen verschillen denk ik.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2024, 08:54:35 pm »

Ik heb voor onze CC Flexi enkele houten bakken gemaakt die precies in het keukentje passen. Daar gaat alles in, ook de pindakaas en hagelslag!  :)
Dat gaat prima, nog nooit een kapotte pot gehad. Alleen het bestek ligt meestal niet meer in het juiste vakje. Wel 1x (na een lang stuk over een gravel weg) meegemaakt dat er enkele eieren gebroken waren, die hadden we beter voor vertrek kunnen koken… Om het rammelen tegen te gaan kun je er nog een paar theedoeken tussen proppen.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2024, 11:50:19 am »

Bij ons zitten de potten en pannen in de banken tijdens het rijden, in de keuken wat schoenen, een verdwaald kussen, afwasteiltje opstapkrukje en wat ander licht spul dat niet stuk gaat.
Eten nemen we nooit mee, ik plan meestal een vroege aankomst zodat we nog boodschappen kunnen doen, meestal zet een deel de vouwwagen op en wordt ik weggestuurd :# Voordeel is wel dat ik dezelfde avond al een lekker (lokaal) biertje heb en de nodige snacks....
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2024, 02:55:42 pm »

Bedankt voor de reacties. Wij gaan 3 maanden op tour door Europa dus we gaan sowieso met wat kleine voorraad rijden. Ook wil ik voorkomen dat we bij iedere keer verkassen alsnog alle keukenspullen door onze handen moeten laten gaan.  Dat was nou juist het idee van een vouwwagen met keuken.

Maar waarschijnlijk is het een goed idee om een (plastic) bak met kruidenpotjes en andere breekbare waren apart in de auto te vervoeren. Met overige keuken-inventaris is het wel fijn als niet alles overhoop ligt bij aankomst dus misschien nog wat opvulling zodat het stapeltje borden niet de hele kast door stuitert. En ik las nog ergens op het forum het idee om een snijplank op de bestekbak te binden met een elastiek. Dat is ook geen gek idee.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #6 Gepost op: maart 19, 2024, 04:12:56 pm »

De keuken zit helemaal vol met servies en bestek en handdoeken, en daar de Nespressobetc nog bij. Alles wat tijdens het kamperen 'op' de keuken staat, wordt er nog 'in' gestoken tijdens het rijden. 't is er dan zo vol dat het niet kan bewegen, bijna.

De pindakaas, en al de rest van het eten, vervoeren we niet in de keuken. We hebben 1 curverbox met deksel met eten (choco, pindakaas, wat pakjes saus, pesto, cornflakes, pasta, rijst etc.) die doos staat in de auto. En drank staat natuurlijk in de frigo.

Wij verhuizen vaak van camping naar camping. Het is natuurlijk niet mogelijk om elke 3 dagen precies de pot pindakaas leeg te hebben. Vandaar de aparte kist. In de tent zelf blijft alles ook in die kist met het deksel dicht, zodat er geen mieren bij kunnen.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #7 Gepost op: maart 19, 2024, 04:59:12 pm »

Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar we hebben een paar van die IKEA Skubb manden (langwerpig) waar we het meeste klemvast in zetten. En een besteklade. En voor de rest rammelt het een beetje door elkaar. De whiskeyglazen (enige glas dat we hebben) zitten in een ovenwant  :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #8 Gepost op: maart 19, 2024, 09:58:57 pm »

Alle vaste spullenboel zit in de keuken, behalve de nespresso en de melkschuimer (die gebruiken we ook voor als we een huisje huren). De nespresso en melkschuimer zitten in een krat in de auto, samen met de voorraad eten (vanuit huis wel de pindakaas, enkele zaken die in LDF niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn) of onderweg de open spullen. Limiet is echt 1 krat. En die vervoeren we in de auto.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Sara Tanzer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2024, 10:44:22 am »

Wij hebben ook een vaste keuken en hebben een set oude kussen- en dekbed slopen die we over de spullen proppen om het een beetje te dempen. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

Wij doen tussen de borden een antislipmatje en ook in de lades ligt dit om het meeste gerommel te voorkomen.

Gr Sara
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2024, 11:01:46 am »

Wij hebben een losse bermkeuken die in de wagenbak wordt gezet. Nooit iets speciaal gedaan om ze vast te zetten, maar de potten, pannen, borden en bekers zijn allemaal van materiaal die normaal bij wat geschud niet stuk gaan. Metaal en plastiek dus. Nooit een probleem mee gehad. Of het nodig is, hangt dus vooral af van het materiaal dat je er in propt.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #11 Gepost op: maart 20, 2024, 04:01:29 pm »

Hier ook een bermkeuken en campingservies staat erin en blijft erin. Ja het schudt soms door elkaar maar een paar theedoeken/handdoeken doen wonderen.
Proviand gaat in het vakje aan de zijkant van de keuken. Maar een kratje met suiker, pindakaas etc. gaat meestal in de auto omdat we die vaak nog gebruiken bij het ontbijt/lunch thuis. Kapot gaat het niet snel tenzij je met 100 km/u over een landweggetje gaat racen  :P
Gelogd

Annemarie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive 2024
Re: Keukenspullen vastzetten?
« Reactie #12 Gepost op: april 09, 2024, 05:25:42 pm »

Ik zet alles zoveel mogelijk klem. Eventueel een handdoek er tussen of een keuken- of toiletrol.  De kleine dingen (potjes met kruiden etc.) bij elkaar in een plastic bak op maat van het kastje. Sowieso een handdoek op de besteklade, want hier stuiterde het bestek er wel uit. Dat zat aan de achterkant klem en dan wil het laatje niet meer open.  :N
Tegen het schuiven heb ik een duizend-dingen-mat van de Action op maat geknipt en op de bodem van de kastjes gelegd. Een anti-slip matje is misschien dunner, maar deze hadden we nog.  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal