Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Combi-Camp Flexi of Country?  (gelezen 16489 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Combi-Camp Flexi of Country?
« Gepost op: februari 21, 2016, 10:27:46 pm »

Waar we eerst naar heel andere merken keken, zijn we nu overtuigd van de handigheid van Combi-Camp (eventueel Aart Kok). Maar op dit forum lees ik nergens een topic over de twijfel tussen een keuze voor de Flexi of de Country. Raar! Want ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn die die keuze niet kunnen maken. Ik ben in mijn vergelijking uitgegaan van het nieuwste model (2015 en (2016) met een inritsbaar kuipzeil. We hebben twee jonge kinderen (1 en 3 jaar). We kamperen veelal in de bergen of zonnige streken (nu ten minste), maar misschien straks ook wat vaker dichtbij huis voor een kort weekend. En trekkend door Europa.

Country
Ruim 11K euro
Geen luifel
Gastentent (4 slaapplaatsen totaal)
Slaapplaatsen niet direct naast elkaar
Complete keuken
Veel binnenruimte
Geen laden & lossen (niet praktisch)
Geen XL laadruimte (niet nodig)

Flexi
Ruim 8K euro
Wel een luifel (vario of boog)
Standaard 6 slaapplaatsen totaal (beide kinderen kunnen bovendien ook apart)
Prima keuken
Voldoende binnenruimte
Laden & lossen
XL laadruimte

Het verschil tussen beide is vooral drieduizend euro. Veel geld. Maar waarom is de Country het extra geld waard? De Flexi staat bovendien nog net iets sneller (toch?). Zie ik iets over het hoofd? We verwachten er een jaar of tien mee te doen.

Wie kan ons wat meer inzicht geven? Hoe zit het bijvoorbeeld met de levensduur/duurzaamheid van de carrosserie? Waarom moeten we voor de CCC of juist de CCF kiezen?
Gelogd
Wat is jouw klapband?

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2016, 10:40:35 pm »

Wij hebben dezelfde afweging gehad. In eerste instantie hebben we unaniem besloten dat het een country moest worden, vanwege de deksel (extra ruimte, is luxe), de keuken en het snelle klappen voor overnachtingen. Als we toen het geld ervoor hadden gehad hadden we de country misschien ook wel meteen gekocht :-)

Daarna alles laten bezinken (en aan het sparen geslagen). Dat leverde toch twijfel op over het derde bed (3 kids hier, country had dus met bijzet-tentje gemoeten). Ook het feit dat het harde deksel zorgt voor iets meer 'werk' bij het opzetten (waterpas krijgen, deksel stabiel krijgen) bracht twijfel. Die dingen plus het prijsverschil (met opties zo'n 5 a 6 duizend) gaven voor ons de doorslag. We hebben nu dus een flexi.

Als de kids ouder zijn zou het zomaar eens alsnog een country kunnen worden, dat dan weer wel!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2016, 10:50:20 pm »

Toen wij onze CC aan hebben geschaft was er nog geen Flexi; maar als die er wel was geweest dan was die hem nooit geworden. Onze eerste vouwwagen was een CampLet en mijn wederhelft gruwelde ervan om met haar blote voeten vanuit het bed op een niet harde ondergrond te stappen (dat was gewoon iets 'tussen de oren', want ze is nergens bang voor, de grootste spin, waar ik van weg kijk, pakt zij gewoon met haar blote handen om deze vervolgens voorzichtig buiten te zetten)

 ........ maar los daarvan vinden wij de CC Valley of Country gewoon de ideale vouwwagen voor 2 personen. Ook de flexibiliteit dan de gehele tent draagt daar aan bij. (en we vinden hem ook gewoon heel mooi).

Wij hebben er wel een gastencabine bij gekocht omdat onze jongens toen nog net een paar keer mee zijn geweest, daarmee ben je in het opbouwen nog flexibeler. Maar het blijft veel geld voor een vouwwagen, enige troost is dat ze hun waarde behoorlijk houden, maar wat je niet uitgeeft kun je ook niet verliezen .......)
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2016, 10:55:38 pm door C5CCV »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2016, 11:58:50 am »

wij hebben ook beide wagens bekeken en ik vond de country prachtig. idd de harde wagenbak heeft wel iets met koud of nat weer en smorgens warme voetjes.. een zijtent zou aangeritst kunnen worden voor onze dochter en die kan dan in de wagenbak lekker spelen. dus wij kozen voor de country. maar toen we gingen kijken vonden we het uitstappen naar de voortent echt heel laag. vooral mijn man moest behoorlijk bukken. bij instappen heb je minder last. dus voor ons ( lees hem) viel de country af. De flexi vind ik erg mooi maar in ons geval niet handig aangezien we twee tieners hebben waarvan een al in eigen tent slaapt. dan zit ik over 2 jaar met een bed naast mijn bed en wat ga je doen met die ruimte... Als ik kinderen zou hebben van 1 en 3 jaar zou ik voor de flexi gaan..zeker ook vanwege de prijs en het opzetten is peuleschil. overigens vind ik de keuken van de flexi weer minder mooi.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2016, 12:47:14 pm »

Detail: de Country kent ook een luifel, zowel als 'zonneluifel' als boogluifel. Zie mijn avatar...  :)

Ook kun je behalve een gastencabine ook nog een achtertent aanschaffen, voor nog eens twee slaapplekken.
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2016, 07:32:37 pm »

De Country/Venezia is een ideale klapper voor twee personen met of zonder oudere kinderen die in een bijzettent slapen. Je kunt natuurlijk allerlei extra's aanschaffen, zodat het wel kan.

Prijstechnische en met zo jonge kinderen zou ik voor de Flexi gaan. Wanneer de kinderen in een bijzettentje gaan slapen kun je altijd nog overstappen. Ik denk dat je dan minimaal 7 jaar verder bent, met een berg vouwwagen ervaringen.

veel succes met je keuze
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp flexi comfort 2014
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2016, 08:10:26 pm »

Wij hebben ze ook beiden bekeken en getwijfeld.

De prijs was wel degelijk een belangrijk element voor ons om voor de flexi te kiezen (nog even aan een jonge 2de hands trigano alpha gedacht om ongeveer aan dezelfde prijs te blijven).

Voordelen flexi: onze kinderen wilden ook eenzelfde bed als ons.  Ookal zijn ze nu 10 en 13 jaar ze willen geen eigen tentje en ze zijn erg blij met hun bed (waar ze zich ook fijn in terugtrekken overdag).  Op heel wat campings moet je daarvoor ook bij betalen.
We wilden vooral een snelle klapper en om dat met 2 kinderen bij te realiseren is deze zeker het snelst.  Met een bijzet tentje heb je zeker wat meer werk en ook met zij of achtertentjes.  Nu laten we de bedden gewoon opgedekt (enkel de kussen van hun bed halen we eruit).

We dachten er zeker 5 jaar mee te doen en dan eventueel terug kijken om te verkopen als de situatie met de kinderen anders wordt.

Gelogd

reeseend

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country 2006
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #7 Gepost op: februari 22, 2016, 08:26:20 pm »

Wij hebben nadrukkelijk voor de Country gekozen omdat ik niet uit mijn bed in de voortent wou staan.
Even omkleden in de voortent vinden wij niet handig. Dat kan nu prima op de deksel van de VW.
Voor onze dochters (12 en 9) hebben we een gastencabine aan de Country hangen en zullen daar prima slapen.
Prijstechnisch hebben we ook niet voor een nieuwe gekozen, maar gezocht op het internet.
Succes met jullie keuze  8)

Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2016, 11:55:39 pm »

Bedankt voor alle reacties! Duidelijke verhalen en herkenbare knopen die moeten worden doorgehakt. Wat Bea schrijft over het snelle opzetten zinder bijzettentje of gastentent is ook wel waar. Je moet dan ook weer zo'n ruimte 'inrichten'. Heb je twee bedden, dan ben je direct klaar. Sanneman gaf nog aan dat het deksel waterpas gezet moet worden; ook een nadeeltje. Uiteindelijk is de prijs ook wel doorslaggevend en gaan wij (denk ik) voor de Flexi. De Aart Kok Kavango is ons nog te duur ten opzichte van de Flexi, maar wie weet...

Overigens was wat reeseend hierboven schrijft ook wel interessant; je hebt geen slaapcabine waar je je even in kunt omkleden. Hebben we nu in onze tent wel. Aan de andere kant; je ritst even wat ramen dicht, tekst een broek om de kont en het is ook weer klaar.  I: Misschien dat we daar over zeven jaar klapervaring wel heel anders tegenaan kijken, Koos! Nuttige toevoeging!
Gelogd
Wat is jouw klapband?

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2016, 06:54:09 am »

Fijn dat de informatie helpt!

Ga vooral ook kijken en ervaren: dat kan nog wel eens heel veel inzicht geven (benauwd gevoel binnen, toch verliefd worden op een model). Daarnaast is dat ook echt een leuk dagje uit!

Overigens: elke vouwwagen 'moet' waterpas worden gezet. Bij de country (en de trigano alpha, en bij het nieuwe model van jamet) moet je daarbij alleen ook rekening houden met het deksel. Dat hoeft niet veel werk te zijn, maar kan ook betekenen dat je extra 'werk' hebt, bijvoorbeeld om de vw hoog genoeg te krijgen en om het deksel te stabiliseren (met keggen). Op het forum staan een paar topics daarover. Bij modellen zoals de flexi zet je de vw waterpas en hoef je daarna alleen de pootjes onder het uitklapbed goed te zetten.

Veel plezier met de zoektocht!
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi comfort
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2016, 07:42:23 am »

Of een jonge gebruikte Flexi:
Combi Camp Flexi Comfort
€ 6.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1024581754
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #11 Gepost op: februari 24, 2016, 12:10:28 pm »

Overigens: elke vouwwagen 'moet' waterpas worden gezet.

Een wagen die waterpas staat is over het algemeen het prettigst. Zeker als je een vaste keuken hebt, je ziet niet graag je nog ongebakken eitje over de rand van je koekenpan zò de keuken in glijden...

Maar als dat soort zaken niet meespelen en je kunt tegen 'schuin slapen' dan is een optie voor alle wagens met vast deksel het opzetten parallel aan de ondergrond (wat dus niet hetzelfde is als horizontaal). Dat is, zeker in bepaalde gebieden, veel eenvoudiger dan de wagen horizontaal en, inderdaad, voldoende hoog te krijgen om het deksel open te kunnen klappen.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #12 Gepost op: maart 22, 2016, 11:13:58 pm »

De kogel is door de kerk: we hebben een Combi-Camp Flexi gekocht!    8)

We hebben uiteindelijk voor een 'grijze' Flexi Comfort XL Laden & Lossen gekozen met daarbij het inritsbaar kuipzeil en de varioluifel. Direct compleet. Zelf vind ik de boofluifel nog altijd heel erg mooi, maar de varioluifel biedt (denken wij) meer mogelijkheden en opzetgemak. Het inritsen van een hor vinden wij geen voordeel hebben om voor de boogluifel te kiezen; uiteindelijk loop je toch veel in en uit. Zeker met jonge kinderen. En dus is de kans dat je samen met zo'n fijne mug kampeert best groot. In de toekomst komt er overigens ook een dichte wand beschikbaar voor de boogluifel, maar in mijn beleving kun je in dat geval denk ik gewoon beter voor een heel andere vouwwagen kiezen.

De klapper wordt ergens in mei geleverd en de vakantie richting Oostenrijk komende zomer is geboekt!
Gelogd
Wat is jouw klapband?

nikkel1964

  • Gast
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #13 Gepost op: maart 22, 2016, 11:38:37 pm »

Gefeliciteerd met de aanschaf! Gaan jullie een hoop plezier aan beleven  :J

Even een vraagje als Country-bezitter: voor de Country zijn de boogluifel en de varioluifel hetzelfde (namelijk de boogluifel met als 'vario' het al dan niet inritsen van de zijstukken).  Hoe ziet dat er bij de Flexi uit dan? 
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Combi-Camp Flexi of Country?
« Reactie #14 Gepost op: maart 23, 2016, 12:00:57 am »

De boogluifel voor de Flexi is anders dan de Counrty vanwege de gesloten zijkant. De gesloten zijkant die weliswaar open te ritsen is, maar toch. Ook heeft de boogluifel bij de Flexi extra windhoeken om zodoende ook de mogelijkheid voor een inritsbare hor/voorwand te creëren. Voor ons was ook nog de gebogen buis van de boogluifel een breekpunt; die kun je niet even verzetten. Je hebt dus minder snel een doorgang via de zijkant, zoals ook te zien is in onderstaande afbeelding. Je moet dan - wil je er wat relaxed tussendoor kunnen lopen - altijd de windhoek van de voortent losmaken. Ook moet je vrij ver 'omlopen' om de windhoek van de boogluifel en kom je met de scheerlijnen mogelijk iets verder naar voren.

Dit zo opsommend wordt die varioluifel ineens veel mooier!  ::)

Het meest grote voordeel is de hoogte van de boogluifel. Ik kan er met mijn 1,93 gewoon onderdoor lopen. Met de varioluifel moet ik ietsje bukken. Maar ey; het moet ook een beetje kamperen blijven hè... :P

Gelogd
Wat is jouw klapband?
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal