Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)  (gelezen 4499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #15 Gepost op: juli 10, 2017, 12:14:31 pm »

Levensgevaarlijke constructies. Een CEE stekker is dan wel gepolariseerd maar er hoeft maar ergens een fase en nul verwisseld te zijn en je gaat nat.

Bij normaal gebruik merk je dat niet maar als je er twee via zo'n Y-adapter aan elkaar knoopt kan het snel mis gaan.

Elektriciteit is niet iets om mee te spelen...

Ik zie al genoeg rare dingen op campings gebeuren waar je nekharen van overeind gaan staan.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #16 Gepost op: juli 10, 2017, 12:15:43 pm »

Mee eens - spec sheet van genoemde omvormer is theoretisch. Praktisch niet omzetbaar.
Als je er een softstarter tussen zet vang je die piekstroom van het opstarten wel op natuurlijk.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #17 Gepost op: juli 10, 2017, 01:12:41 pm »

Soft starter heb je niet nodig - de omvormer zal clippen op de maximale stroom en daarmee opstartgedrag beinvloeden. Echter, het continuevermogen waar we hier over praten na de opstartfase is ook onrealistisch. De 10mm2 kabels aan de ingang worden bloedheet, de accu wordt bloedheet en gaat onderuit, de windforce motoren komen mogelijk niet goed op gang door eerder genoemde in rush beperking. Van voor tot achter praktisch niet mogelijk.

Gr, Matthijs
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #18 Gepost op: juli 10, 2017, 02:56:48 pm »

Kortom,  zonder fatsoenlijke 230V aansluiting gewoon lekker met de hand klappen :)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #19 Gepost op: juli 10, 2017, 03:00:10 pm »

Trouwens,  heeft iemand de opgenomen stroom al eens zelf gemeten? Op dat moment weet je pas echt of die 10A continu is.

Ik betwijfel enigszins of die blower continue 10A trekt, ik denk dat hij na de opstart beduidend minder nodig heeft.
Gelogd

Arjen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Kyte S
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #20 Gepost op: juli 10, 2017, 06:02:40 pm »

Trouwens,  heeft iemand de opgenomen stroom al eens zelf gemeten? Op dat moment weet je pas echt of die 10A continu is.

Ik betwijfel enigszins of die blower continue 10A trekt, ik denk dat hij na de opstart beduidend minder nodig heeft.

Ik heb de stroom (Amperetang, niet gekalibreerd overigens  ::)) gemeten: Eerste moment van aanzetten >20 A, vervolgens zakt de stroom naar tussen de 12-16 A.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #21 Gepost op: juli 10, 2017, 06:08:57 pm »

Is dus echt een behoorlijke blower dus. Dan ga je het inderdaad niet redden met een inverter :)
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2017, 10:58:31 am door meeder »
Gelogd

ilenro

  • Gast
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #22 Gepost op: juli 11, 2017, 08:26:07 pm »

Allen dank voor de berichten. Dit weekend Kyte opgezet en we zijn er super blij mee. Bij geen stroom doen we het handmatig. Moet wel zeggen dat windforce systeem de tent zeer strak op de bak legt. Super. Hierbij een foto van onze kyte in de nieuwe kleur. Kan nog wat strakker worden opgezet..
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #23 Gepost op: juli 11, 2017, 08:35:31 pm »

Mooi  :K
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #24 Gepost op: juli 11, 2017, 11:28:54 pm »

Ziet er echt heel mooi uit zo.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Windforce gebruik dmv GOAL ZERO YETI 1400 LITHIUM PORTABLE POWER STATION (220V)
« Reactie #25 Gepost op: juli 12, 2017, 10:02:06 am »

De luifel wordt wat strakker met de boogstok in de luifel. Vind ik er persoonlijk ook mooier uitzien.

Bij de ingeritse delen van de luifel zou ik je aanraden de afspanelastieken alleen te gebruiken bij hele harde wind. En dan alleen heel slap afspannen zodat ze alleen bij flinke windbelasting iets doen. Aan de keukenzijde alleen de haring dichtbij/ beetje onder de wagen strak afspannen. Door die overige afspanpunten niet of heel onafgespannen te gebruiken voorkom je dat de luifel aan de zijkanten omlaag getrokken wordt met de kreuk/ rimpel als gevolg.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal