Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stokjes Airco Membrane dak Cocoon waar vind ik die?  (gelezen 1431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kampeermeneer

  • Gast
Stokjes Airco Membrane dak Cocoon waar vind ik die?
« Gepost op: juli 14, 2017, 03:31:29 pm »

Bij onze tweedehands cocoon zaten geen stokken meer voor het Airco Membrane dak. Dat lijkt me in de zomer wel handig. Nu heb ik navraag gedaan bij Holtkamper en die dingen kosten bijna 25 euro per stuk. X6 is 150 euro een beetje gortig. Weet iemand een oplossing waar ik ongeveer gelijke stokken kan vinden?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.793
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Stokjes Airco Membrane dak Cocoon waar vind ik die?
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2017, 09:05:59 pm »

 Zelf maken van paar stangen uit de kampeerwinkel met losse "eindpinnen" ?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stokjes Airco Membrane dak Cocoon waar vind ik die?
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2017, 12:42:19 am »

 heeft je Cocoon aan de achterkant zakjes waar de stokjes in kunnen?

Ik zou sowieso even de vorige eigenaar vragen naar de stokjes.  Kijk ook even in de haringzak (daar bleek bij mij het ontbrekende stokje in te zitten)

Er is namelijk een verschil, er is een serie met korte stokjes op de voorkant en lange stokken aan de achterkant en een serie met alleen korte stokjes maar die passen dan in de "zakjes"  aan de bovenkant
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Stokjes Airco Membrane dak Cocoon waar vind ik die?
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2017, 12:10:20 am »

6? Stokjes, zou inderdaad eerst goed kijken hoe airco dak werkt, bij onze (bj.2005) is namelijk 1 stokje voldoende.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Stokjes Airco Membrane dak Cocoon waar vind ik die?
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2017, 12:36:33 pm »

Bij ons model (2010) zitten 6 stokjes die in lengte verstelbaar zijn. Soms zetten wij maar de helft van het dak open en dan heb je aan drie genoeg.

Maar een paar stokjes die tussen de 25 en 40 centimeter zijn moeten wel te vinden zijn. Desnoods kort je paar lange stokken in. Bij een kampeerboer zullen ze vast inruil rommel met stokken hebben, ook even posten bij de gemeentewerf levert vast een tent op die gedumpt wordt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stokjes Airco Membrane dak Cocoon waar vind ik die?
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2017, 01:02:01 pm »

Bij ons model (2010) zitten 6 stokjes die in lengte verstelbaar zijn. Soms zetten wij maar de helft van het dak open en dan heb je aan drie genoeg.

Maar een paar stokjes die tussen de 25 en 40 centimeter zijn moeten wel te vinden zijn. Desnoods kort je paar lange stokken in. Bij een kampeerboer zullen ze vast inruil rommel met stokken hebben, ook even posten bij de gemeentewerf levert vast een tent op die gedumpt wordt.
Precies mijn idee. Maar is dit al niet in een ander topic voorbij gekomen kort geleden? Oudere Cocoons schijnen namelijk langere stokken te hbben vanaf de grond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal