Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Pack-N-Go  (gelezen 13509 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Pack-N-Go
« Gepost op: januari 26, 2012, 03:11:49 pm »

Is er al iemand die Pack-N-Go achteraf heeft laten inbouwen? Onze Cocoon is een rits uitvoering en voldoet aan de gestelde eisen van Holtkamper.
Wij zitten te twijfelen of het ? 945 waard is. Het grote voordeel is natuurlijk dat je veel makkelijker je spullen in- en uitlaadt. En dat het dan op onze oprit of zelfs in de garage kan zonder de hele tent op te hoeven zetten. Nou is dat opzetten zo gebeurt zoals jullie allemaal weten, maar als ik de tent droog heb ingepakt op vakantie en ik moet thuis in vochtig weer mijn spullen er uit halen wordt ik niet zo blij.

Of is zelf maken een optie?
Het lijkt er op dat er twee frames zijn gebruikt, en die tegengesteld van elkaar omhoog kunnen klappen. Maar zo simpel zal het wel niet zijn....

Ben benieuwd naar jullie meningen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Pack-N-Go
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2012, 03:43:37 pm »

Ik zou het niet doen.
Ik heb het zelfde probleem met mijn Jametic maar mis het niet.
Maar ik kan de wagen op eigen erf open klappen.
En ik zorg ervoor dat alles wat met kamperen te maken heeft altijd in de wagen blijft.
Dus eigenlijk klap ik hem eigenlijk alleen even om te kijken of alles goed de winter door is gekomen in de stalling en kan hij gelijk even luchten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Pack-N-Go
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2012, 04:23:56 pm »

Wij hebben geen pack en go systeem, onze wagen is daar veel te oud voor, maar ik zou me het geld besparen van dat systeem (bijna 1000! is een hoop geld, kun je goed van op vakantie!!!).

Doe wat wij altijd doen: als je op de laatste locatie droog in kunt vouwen, doe dan alle dingen die je niet in de vouwwagen wil laten (die je op de korte termijn in huis wilt hebben) in de auto. Dingen die je pas later weer thuis wilt hebben kun je er in laten, en tijdens de schoonmaakbeurt (wij soppen de hele kar altijd uit na iedere vakantie) met goed weer er uit halen.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Pack-N-Go
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2012, 04:38:39 pm »

@ DiscoveryTD5 Het is inderdaad zo simpel als jij zegt. Er zitten 2 frames op elkaar die tegengesteld kunnen klappen. Gebruik je het Pack n Go dan gaan beide frames omhoog. Je rits hierbij de tent los. Deze zet je weer cast zodra het inpakken klaar is, anders vliegt je tent over de camping bij het opzetten  :) . Je maakt het onderste frame vast met 2 beugels, zodat de zwaardere gasveren het bed niet omhoog drukken als de tent is opgezet. Op de camping kun je het bovenste frame met de lattenbodem omhoog doen, om bij je spullen te kunnen.
Op onze wagen zit het standaard en wij vinden het een erg gemakkelijk systeem. Maar bijna 1000 euro is veel geld, zou het er zelf niet voor over hebben om het naderhand in te laten bouwen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Pack-N-Go
« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2012, 04:41:35 pm »

Ik zou het niet doen.
Ik heb het zelfde probleem met mijn Jametic maar mis het niet.
Maar ik kan de wagen op eigen erf open klappen.
En ik zorg ervoor dat alles wat met kamperen te maken heeft altijd in de wagen blijft.
Dus eigenlijk klap ik hem eigenlijk alleen even om te kijken of alles goed de winter door is gekomen in de stalling en kan hij gelijk even luchten.
Alex, waarschijnlijk mijn oplossing vergeten te lezen. Planken op de bankjes leggen, zakt de tent niet in de wagen en kun je er zo spullen in schuiven als je de kkeuken weghaalt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Pack-N-Go
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2012, 05:36:39 pm »

Maar ik wil hem zowiezo een keer open hebben.
Dan weet ik dat hij goed is voordat ik op vkantie ga
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Pack-N-Go
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2012, 06:32:56 pm »

wij hebben ook een pack 'n go, werkt goed, snel open, laden of lossen zonder de tent op te zetten.
bij regen even een groot dekzijl er over, blijft het goed droog.
zou niet meer willen missen.

zou het voor een ouder model niet voor dat geld in laten bouwen.
ik denk dat als je handig bent, dit zeker zelf kan doen.
of een handige buurman erbij halen.
let op dat je een dubbelframe maakt en het huidge maat iets laat zakken, anders wordt het totaal net te hoog onder de tentstokken.
let ook op de druk van de gasveren, dat je deze extra vast MOEt zetten, anders werkt het als een katapult waneer je de tent uitvouwt.

ik zelf zou het wel aandurven om een eigen creatie te gaan maken!
Gelogd

Frank T

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S Offroad
Re: Pack-N-Go
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2012, 07:02:57 pm »

Wij hebben dit niet op ons wagen zitten (kon toen als optie worden gekozen). Wij hebben het niet gedaan omdat we ons bed ook altijd opmaken voordat we weggaan. Een overtrekhoesje met daarbij ons dekbedje, heerlijk hoor. De kussens erin 4 stuks (ook van de kinderen). Voor de rest zitten er alleen gebruiksspullen in onze Cocoon. Bij nat weer gaat de wagen de garage in. Bij mooi weer komt hij weer naar buiten en gaat dekbed eruit. De tent wordt dan door mij grondig afgespoeld en geloof me er komt dan heel wat stof en vuil af. Dan even lekker even in het zonnetje bleken en de tent ziet er weer geweldig nieuw uit. Kortom ik zou het ook niet doen maar dat is erg persoonlijk.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Pack-N-Go
« Reactie #8 Gepost op: januari 26, 2012, 07:14:43 pm »

Maar ik wil hem zowiezo een keer open hebben.
Dan weet ik dat hij goed is voordat ik op vkantie ga
Doe ik zelf ook altijd voor we weg gaan. Maar in de garage tijdens opslag is het handig om er spullen in en uit te doen als dit nodig is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

tommybol

  • Gast
Re: Pack-N-Go
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2012, 05:01:54 pm »

Ik zou niet anders meer willen ! Combi camp altijd uitklappen voor de deur en hopen dat het droog blijft...nu de Kyte...een zegen
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Pack-N-Go
« Reactie #10 Gepost op: januari 28, 2012, 06:43:21 pm »

Wij hebben Pack-N Go als optie gekozen toen we onze klapkar kochten. Het is handig dat je bij je spullen kan. Dat doen we trouwens alleen thuis bij het in- en uitpakken.

Onderweg gebruiken we de PnG nooit, reden is dat het niet echt snel en makkelijk is om de PnG te openen.

Eerst moet je de rits van de afdekhoes losmaken en dan 3 ritsen om de tent los te maken. Daarna moet je je hand tussen het frame van de kar en de tent frommelen en op de tast/gevoel 2 kleine klemmetjes losmaken. Als dat gebeurd is kun je de boel openklappen, dat gaat makkelijk en licht.

Het weer vastmaken is nog lastiger, weer op gevoel die 2 klemmetjes zien vast te krijgen. Je ziet niets en is er weinig ruimte, daarna weer 3 en 1 rits vastritsen. We hebben regelmatig krassen op onze handen vanwege het gefrommel om die klemmetjes weer vast te zetten.

Als je thuis ruimte hebt om de tent open te klappen dan zou ik de PnG achteraf niet meebesteld hebben of zoals in jullie geval niet alsnog in laten bouwen.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Pack-N-Go
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2012, 07:26:16 pm »

 :off @ spiegelbeeld; krijg je die beugeltjes gemakkelijk vastgehaakt? Wij krijgen ze niet vast. HK zegt dat er wat speling opzit, het moet goed vast te zetten zijn. We kunnen er toch niets fout aan doen, of....
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Pack-N-Go
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2012, 07:46:08 pm »

Wij hebben ook het Pack&Go en het is enkele keren proberen. Je moet ff het gevoel krijgen. :#
Uit mijn hoofd zijn die beugeltjes wel te verstellen, dus om deze wat makkelijker vast te zetten. Nadeel is dat je meer speling krijgt en zo'n beugeltje zou kunnen los komen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Pack-N-Go
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2012, 08:53:17 pm »

de beugels kunnen wat lastig worden vastgezet, zeker als er wat tussen de frame's zit.
dus goed op letten dat er niets tussen komt.
het de eerste paar keren wat freubelen, maar snel heb je blindelings het juiste gevoel om het goed vast te klemmen.

PS: TIP: wanneer de klapper in opslag gaat, doen we alleen het dekzeil vast en laten de risten en beugels open (dekzeil sluit geheel af)
zodoende hoef je niet telkens alles open en dicht te doen.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re: Pack-N-Go
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2012, 09:59:49 pm »

:off @ spiegelbeeld; krijg je die beugeltjes gemakkelijk vastgehaakt? Wij krijgen ze niet vast. HK zegt dat er wat speling opzit, het moet goed vast te zetten zijn. We kunnen er toch niets fout aan doen, of....

Dat gaat bij de kyte gelukkig makkelijker
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal