Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wie kan mij meer vertellen over Bornholm?  (gelezen 7879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Wie kan mij meer vertellen over Bornholm?
« Gepost op: oktober 15, 2018, 07:29:38 am »

Afgelopen zaterdag op de kampeerbeurs een poosje met een Deense meneer staan praten over het eiland Bornholm. Een klein eiland in de Oostzee. Thuisgekomen toch wel nieuwsgierig geworden en wat meer informatie opgezocht. We werden inmiddels voorzichtig toch een beetje enthousiast voor een toekomstige zomervakantie. Ik ben gisteren wat aan het zoeken geweest om te bepalen hoe we het besten over kunnen varen. Zijn er klapgenoten die hier ervaring mee hebben? Van waar? Wat zijn ongeveer de kosten? Welke maatschappij? Reserveren? etc etc.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Wie kan mij meer vertellen over Bornholm?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2018, 11:24:13 am »

Op Forum staat een recensie van ons. We vinden het een erg mooi eiland en zelfs na 4 keer hebben we nog niet alles gedaan wat op lijstje staat. Vooral veel wandel mogelijkheden en bij het fietsen opletten dat het best heuvelachtig is. De natuur is erg afwisselend van zandstranden in het zuiden tot rotskusten in het Noorden. Alles is kleinschalig en je vind er nog veel ambachten.
Er is echter sinds kort een nieuwe veerbootmaatschappij. Deze kent het principe hoe eerder je boekt des te goedkoper het ticket. Bijvoorbeeld overtocht Ystad (zweden)met de auto kost zo'n 15 euro als je nu voor de zomer zou boeken en datzelfde ticket kost ruim 200 euro als je het op de dag van vertrek boekt. De campingeigenaar die je gesproken hebt (Steen Hansen) kan voor je ook het veerbootticket (Sassnitz, Rugen Duitsland)en als je via Kopenhagen (en dan varen via Ystad , Zweden) het ticket voor de Oresundbrug bestellen.  Je kunt ook nog via Koge en dat is een nachtboot. We hebben alleen de boot van Koge niet gehad de andere tochten wel. Het hangt er van af hoe je je vakantie plant welke overtocht je het beste kunt nemen. We zijn bijvoorbeeld via Ronne-Ystad in 1 dag naar Billund (legoland) gereden en later van daaruit naar huis.  Wil je meer specifieke informatie stuur dan een pbtje en we kunnen je zeer waarschijnlijk wel verder helpen.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Wie kan mij meer vertellen over Bornholm?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2018, 08:08:06 am »

Bedankt voor je reactie! Ik ga me er verder in verdiepen :J
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal