Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Zweden in Augustus?  (gelezen 8257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Zweden in Augustus?
« Gepost op: juni 27, 2011, 10:03:04 am »

Hallo allemaal,

Na vaak richting het zuiden te zijn getrokken en één keertje in Denemarken te hebben gekampeerd, willen we eens kijken of we wellicht Zweden aan gaan doen dit jaar.
Omdat we in het noorden pas laat vakantie hebben, heb ik de eerste 3 weken van augustus vakantie. Is dit een geschikte tijd om naar Zweden te gaan of is het dan muggenseizoen? Ik ben van plan me enigzins aan het zuiden van Zweden te houden maar het midden trekt me ook wel, e.e.a. afhankelijk van het weer en hoe de kinderen met het reizen omgaan (4 en 1).

Waarschijnlijk zullen we over de brug bij kopenhagen - Malmo Zweden induiken maar ik moet me nog even verdiepen in de veerverbindingen.

Alvast bedankt voor de info!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Zweden in Augustus?
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2011, 01:01:04 pm »

Wij hebben afgelopen zomer hetzelfde gedaan. Eerste 3 weken van augustus in zuid/midden-Zweden geweest.
Alleen op de camping bij Vimmerby muggen gezien en gevoeld. Voor de rest niet.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Qwaqa

  • Gast
Re:Re: Zweden in Augustus?
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2011, 03:37:15 pm »

Wij hebben in augustus op Stensjo gestaan. Er waren wel muggen, maar niet bizar veel. Die er waren hadden wél een voorkeur voor mijn bloed.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Zweden in Augustus?
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2011, 09:30:34 pm »

Pre vw in Zweden geweest in die periode, daar veel minder last van muggen gehad dan in dezelfde periode in Noorwegen.

Toen net onder Stockholm gezeten, en het eilandenrijk daar net ten zuiden van was wel erg gaaf! Veel te zien en te doen, en ik kan me voorstellen ook erg kampeervriendelijk, maar daar hebben wij dus geen ervaring mee.

Verder is Vimmerby met Astrid Lindgrens Varld eigenlijk wel 'n must als je daar bent, al is jullie jongste nog wel erg jong! Jurrien was toen drie en vond het geweldig, Valerie 6 en die heeft ook echt van de shows ed genoten, de CD in 't Zweeds gaat nog regelmatig in de CD speler hier! Indrukwekkend geheel dus!

De brug naar Zweden vond ik zelf erg bijzonder!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 910
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:Zweden in Augustus?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2011, 01:04:00 pm »

Jonchoping naast een meer gestaan, gelukkig mochten we kampvuur stoken (als je dicht genoeg bij het vuur zit weinig muggen, maar de bierconsumptie stijgt wel door de hitte :P)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal