Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Iemand ervaring met beren, wolven elanden in Zweden?  (gelezen 8451 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dappereklapper

  • Gast
Iemand ervaring met beren, wolven elanden in Zweden?
« Gepost op: januari 20, 2012, 10:38:41 pm »

Als gezin met kleine kinderen overwegen wij  naar zuid zweden te gaan.
Maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik tegenover een beer, wolf of eland kom te staan.
Ik wil daar wel lekker kunnen wandelen zonder me ongerust te voelen. Heeft iemand ervaring met deze dieren tijdens de wandeltocht?
Hoe dichtbij waren ze / kun je ze verwachten? Want van een afstand lijkt het me wel mooi.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Iemand ervaring met beren, wolven elanden in Zweden?
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2012, 10:56:15 pm »

wij hebben +/-22jr geleden in noorwegen-zweden een kano-tocht gehouden van 2 weken, waarbij we in de totale wildernis moesten kamperen (allemans recht)
hierbij kregen we de tip bij opzetten van tent.
1/ maak een vuur
2/ hang eten hoog in de boom wat weg van de tent
3/ urineer in een circkel rondom de plek waar je tent staat, (kleine plasjes) hierdoor "baken"je je eigen territorium af en komt het wild niet zo snel in de buurt.  weet niet of het waar is, maar wild hebben we nooit dichtbij gezien, behalve veel muggen, bevers, konijnen, eekhoorns en op afstand een eland.

beren wolven ...neen niet gezien (ja mijn vrouw die zag de spreekwoordelijke beren op de weg....hahaha)

algemeen: wild is banger voor jou dan jij voor het wild. 
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Iemand ervaring met beren, wolven elanden in Zweden?
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2012, 11:15:21 pm »

En moch je ze tegen komen
hier wat tips:

http://youtu.be/rAaL1pO3qAw
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Iemand ervaring met beren, wolven elanden in Zweden?
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2012, 10:10:01 pm »

Wij zijn 2 keer op rij naar Zweden geweest en hebben heel wat afgewandeld en gezien. Het is een ongekende ervaring geweest en als de kinderen niet meer mee gaan (ze hebben nu de Spanje leeftijd) gaan we er direct weer heen. We hebben veel elanden gezien maar daarvoor hoef je absoluut niet bang te zijn, het is net zoals hier dat je af en toe 'wilde' runderen in natuurgebieden hebt. Een keer hebben we een beer op afstand gehoord; op zich schrik je even, maar die beer is allang weg voordat jij er bent. Voor de rest reeën, herten en klein wild. Ook de wolf alleen gehoord tijdens een kanotocht. Je waant je net in een sprookje!


In kan het in ieder geval zeker aanraden!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal