Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Matras  (gelezen 2121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Matras
« Gepost op: mei 02, 2018, 10:13:28 pm »

Wie o wie heeft er ervaring met het aanpassen van het standaardmatras in de Trigano Alpha. We willen eigenlijk een dikker en steviger matras.

Kan bijvoorbeeld de deksel nog dicht als er een matrastopper op wordt gelegd? We laten nu het dekbed en de kussens op het bed liggen en dat gaat goed.
Alternatief is inflatable eronder. Hoe loopt die weer leeg? Of toch een luchtbed eronder?  Hoe zit het dan met ventileren?
Of de lattenbodem vervangen door een plaat multiplex met frolisysteem erop?
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Matras
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2018, 10:40:07 pm »

Hier worstelen wij ook al jaren mee, inflatable matrassen gaan prima (dop open is opvullen, dan dichtdraaien. Dop open en matras oprollen en je drukt de lucht er weer uit). Nu hebben we er een luchtbed onder liggen, gaat ook wel maar je ligt erg hoog.
Gelogd

Gait

  • Gast
Matras
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2018, 11:07:10 am »

Hier worstelen wij ook al jaren mee, inflatable matrassen gaan prima (dop open is opvullen, dan dichtdraaien. Dop open en matras oprollen en je drukt de lucht er weer uit). Nu hebben we er een luchtbed onder liggen, gaat ook wel maar je ligt erg hoog.
We hebben een aantal dingen geprobeerd in de afgelopen vakantieweken.
1- luchtbed onder matras:
Luchtbed is 140cm breed, terwijl matras 154cm breed is, dus je komt een stuk tekort. Je ligt erg hoog, maar wel lekker. Omdat ventilatie ontbreekt wordt matras aan onderzijde vochtig. Wagen inklappen gaat natuurlijk prima als je luchtbed laat leeglopen.
2- alleen luchtbed:
Ligt goed, minder hoog. Ventilatie ontbreekt, dus lakens voelen klam aan ‘s ochtends. Niet fijn.
3- inflatable onder matras:
Niet getest omdat ze veel te duur zijn om een test mee te doen. In het gebruik vinden wij het niet handig. Je moet met inklappen steeds de inflatable onder het matras vandaan halen en oprollen. Teveel werk.

Uiteindelijk hebben we bepaald dat een nieuw matras maximaal 14cm dik mag zijn. Dan kan de deksel (met moeite) nog goed dicht. We gaan dus een nieuw maatmatras aanschaffen van 205x154x14 met koudschuim HR-SG50 kern.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2018, 11:09:34 am door Gait »
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Matras
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2018, 09:55:43 pm »

Tip: kijk eens bij schuimrubberbetaalbaar.nl

Hebben wij pas een plaat koudschuim gekocht van 200x160, is zelf op maat te snijden. Verkrijgbaar in elke gewenste dikte.

Wij hebben op advies van hun voor pantera sg52 in hardheid 130 gekozen.

Nog niet op geslapen, dat komt binnenkort. Maar voelt proefliggen voelt goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

PY

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha 2013
Re: Matras
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2018, 09:17:04 pm »

wij hadden een topper maar die moest steeds eraf. Vorig jaar hebben we een matras laten maken bij de matrassenfabriek. die hebben een drive in waar je met je klapper naar toe kan, of je neemt je oude matras mee. je kunt te plekke diverse combinaties van schuimrubbers proberen (ook samengestelde gemixte combi's). .
Wanneer je een keuze hebt gemaakt duurt het ca 1 uur voor het klaar is.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal