Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kleine schades. Zelf op te lossen?  (gelezen 1970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fetsevis

  • Gast
Kleine schades. Zelf op te lossen?
« Gepost op: juli 23, 2017, 02:54:05 pm »

Collega-klappers,

Tijdens onze vakantie in Bretagne bijna weggewaaid met de Family S. Windkracht 5 recht op de voortent is geen pretje. Inmiddels een rustiger plekje opgezocht nabij Saumur.

Naast enkele gebogen tentstokken, is ook één van de palletjes van de klikstokken van de wagen tent onder de spanning bezweken. Zijn deze makkelijk zelf te vervangen? Iemand tips? Ik heb nu tijdelijk een schroefje in het gat in de stok gedaan.

Verder nog een iets vervelender probleem; we krijgen het deksel niet meer dicht omdat de  haakjes aan de wagen bak waarachter de slotjes van het deksel moeten haken verbogen zijn. Vermoedelijk omdat we er teveel kracht op hebben gezet doordat het deksel minder goed dicht gaat door een nieuw matras (wat we overigens gekocht hebben bij 1 van de roadmasterdealers).

Gelukkig heb ik nog twee spanbanden bij dus ik kom wel thuis, maar ik wil proberen om de haakjes met een fijn tangetje zo goed mogelijk terug te buigen. En na terugkomst maar nieuwe haakjes laten installeren bij de dealer. Hoe denken jullie hierover?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kleine schades. Zelf op te lossen?
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2017, 03:05:19 pm »

De klikkers zijn eenvoudig te vervangen die zijn bij iedere kampeershop te koop. De buizen zijn redelijk aan de prijs bij Roadmaster ben je verzekerd? Misschien kun je eea verhalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

fetsevis

  • Gast
Re: Kleine schades. Zelf op te lossen?
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2017, 03:08:25 pm »

@olaf: dank voor je reactie! Ik heb de voortent nu weer staan en hij staat weer prima dus over de buizen maak ik me niet zoveel zorgen.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Kleine schades. Zelf op te lossen?
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2017, 04:15:05 pm »

Wij hebben vroeger ook wel eens een kromme stok weer recht gebogen. Die stokken kunnen wel wat hebben.

Die klikkers, hebben wij via Ad in Goirle besteld. Het is even voorzichtig "pielen" maar als je vooraf meet hoe ver ze er in moeten, dan kan je ze er met een dunnere stok in schuiven tot ze op de juiste plek uitklikken.

Die ijzeren greepjes op de wagen kun je best opnieuw wat terug buigen. Eventueel nieuwe (laten) monteren met nieuwe popnagels.

Als laatste, de bak rustig dicht doen, dan keuken er tegen aan en vast zetten en dan pas bak volledig dicht doen en vast zetten. Als je het anders doet kan alles wat scheef gaan zitten en komt er te veel kracht op die ijzeren greepjes.
Gelogd

Zandbats

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
Re: Kleine schades. Zelf op te lossen?
« Reactie #4 Gepost op: juli 25, 2017, 09:41:00 pm »



Dit zijn de klikkertjes, zijn in iedere kampeerwinkel te koop.

De buizen heb ik misschien nog wel voor je. Ik heb een extra set gekocht als reserve. Geef maar aan welke dan kan ik kijken of ik die eventueel kwijt wil.

De haken zou ik nieuwe voor bestellen. Bij buigen wordt het metaal steeds zwakker. Dus gaat het zo weer gebeuren waarschijnlijk. Misschien zelfs zwaardere laten maken bij een lokale metaalbewerker. Dikker plaatmateriaal gebruiken. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

fetsevis

  • Gast
Re: Kleine schades. Zelf op te lossen?
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2017, 10:47:04 pm »

Dank Zandbats!

Fijn om te weten dat die klikkers 'borgveer met nok' heten. Dat is makkelijker zoeken..  :P

Met die stokken kom ik er wel uit hoor. Desnoods haal ik een paar nieuwe.

Wat betreft de haken: ik heb ze inmiddels recht gebogen. Ging vrij aardig. Samen met de spanbanden kom ik nu wel thuis met een droge tent. Ik denk dat ik daarna bij Struckman in Rotterdam een set nieuwe laat monteren.

Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Kleine schades. Zelf op te lossen?
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2017, 10:52:02 pm »

Haakjes kan je zelf vervangen. Terug buigen zou ik niet aan beginnen want dan zit je alweer snel met het zelfde probleem.

Ik heb zelf een paar dingen zelf aan de vouwwagen veranderd waaronder de haakjes, kan je bij projecten bekijken. De RVS haakjes die ik er zelf heb opgezet waren niet duur en veel steviger dan de haakjes die er al op zaten.
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2017, 11:04:02 pm door Tom »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal