Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!  (gelezen 53991 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #75 Gepost op: mei 08, 2015, 10:20:39 pm »

Netjes gemaakt.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #76 Gepost op: mei 08, 2015, 10:32:59 pm »

Supergaaf! Mooi gemaakt!

Vraagje: welk gasveren hebben jullie gebruikt en heb je hier de specificaties van?

Op de site: gasveerwinkel.nl.
483 mm lengte met een bewegende lengte van 200 mm.
Dikte is 19/8 mm  met een druk van 100 N.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #77 Gepost op: mei 09, 2015, 09:14:57 am »

Op de site: gasveerwinkel.nl.
483 mm lengte met een bewegende lengte van 200 mm.
Dikte is 19/8 mm  met een druk van 100 N.
Bedankt voor deze tip! (gasveerwinkel.nl) Ik zat er over te denken om de gasveren onder het bed van onze Kavango te vervangen voor zwaardere zodat het bed ook daadwerkelijk open blijft staan in plaats van steeds zakt en we steeds ons hoofd stoten. Tot nog toe had ik nog geen site gevonden waar ik kon uitrekenen wat ik nodig zou (kunnen) hebben en nu wel. Ben je dus zeer dankbaar
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #78 Gepost op: mei 22, 2015, 09:47:02 pm »

Op het klapweekend lekker veel cappuchino's gemaakt en heerlijk de keuken uitgeprobeerd.
Heerlijk tevreden maar er zijn een paar puntjes ontdekt. De scharnieren van de kistklep blijken te slap, de gasveer duwt de scharnieren naar achteren dus deze moeten vervangen worden door sterkere. De popnagels waarmee we het ea hebben vastgezet blijken niet helemaal waterdicht. De kar staat nu naast het huis en na een regenbui bleek er een plas water op het "aanrecht :H " te staan. Dus alle popnageltjes maar gekit.
Het spannendste vond ik eigenlijk wel de disseldruk, hoe zou die zijn nadat alles is ingepakt? Nou dat viel alles mee, er is iig disseldruk, niet veel maar we doen het er maar mee. (Lekker veel zooi in de auto mee achterin, flessen wijn en likeurtjes ofzo :P
Het verlengde chassis ligt achter wel erg laag bij de grond, (ook zonder keuken achterop trouwens), je kunt geen drempel nemen of de (plastic) bigfoots
 schrapen over de grond, de eerste is al gesneuveld. Toch raar gemaakt.......snap het niet helemaal. Daar moet toch iemand bij holtkamper ook iets over gedacht hebben?????
Verder zijn we bijzonder blij met ons karretje.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2015, 07:18:44 pm door nieuweklapster »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #79 Gepost op: mei 23, 2015, 06:46:25 am »

Op het klapweekend lekker veel cappuchino's gemaakt en heerlijk de keuken uitgeprobeerd.
Heerlijk tevreden maar er zijn een paar puntjes ontdekt. De scharnieren van de kistklep blijken te slap, de gasveer duwt de scharnieren naar achteren dus deze moeten vervangen worden door sterkere. De popnagels waarmee we het ea hebben vastgezet blijken niet helemaal waterdicht. De kar staat nu naast het huis en na een regenbui bleek er een plas water op het "aanrecht :H " te staan. Dus alle popnageltjes maar gekit.
Het spannendste vond ik eigenlijk wel de disseldruk, hoe zou die zijn nadat alles is ingepakt? Nou dat viel alles mee, er is iig disseldruk, niet veel maar we doen het er maar mee. (Lekker veel zooi in de auto mee achterin, flessen wijn en likeurtjes ofzo :P
Het verlengde chassis licht achter wel erg laag bij de grond, (ook zonder keuken achterop trouwens), je kunt geen drempel nemen of de (plastic) bigfoots
 schrapen over de grond, de eerste is al gesneuveld. Toch raar gemaakt.......snap het niet helemaal. Daar moet toch iemand bij holtkamper ook iets over gedacht hebben?????
Verder zijn we bijzonder blij met ons karretje.
Mooi dat het zo goed is gelukt. De rest zijn kleine dingetjes die HK al had ontdekt maar jullie nu ook ontdekken. HK had de keuken ook niet in 1x goed neem ik aan die zijn ook constant aan het ontwikkelen.
Wat die Bigfoots betreft, ik vond die hele steunpoten achter altijd vrij lomp ogen. En zonder Bigfoots al vrij laag hangen. Dat was ook een punt om toen niet voor het verlengde chassis te kiezen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rvesan

  • Gast
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #80 Gepost op: mei 23, 2015, 01:05:58 pm »

Wat die Bigfoots betreft, ik vond die hele steunpoten achter altijd vrij lomp ogen. En zonder Bigfoots al vrij laag hangen. Dat was ook een punt om toen niet voor het verlengde chassis te kiezen.
Geen last mee, ook niet met Bigfoots. Wellicht omdat de as bij de MTT dichter bij de steunpoten zit.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #81 Gepost op: mei 23, 2015, 01:11:55 pm »

Hij is af!!!! :> :> :> Zo trots op mijn kerel!
Alle reden om trots te zijn. Een fantastische keuken, kan zo in het assortiment van HK bij de categorie "Masterclass". Veel plezier ermee.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #82 Gepost op: mei 23, 2015, 01:25:29 pm »

Ik heb de keuken (en de koffiemachine)  real life mogen bewonderen en hij is echt mooi.....
En de koffie erg lekker.
Klasse gedaan Bert.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #83 Gepost op: mei 23, 2015, 05:47:31 pm »

Ik heb de keuken (en de koffiemachine)  real life mogen bewonderen en hij is echt mooi.....
En de koffie erg lekker.
Klasse gedaan Bert.

Tja, die koffie he.....een goed bakkie is erg belangrijk.....eigenlijk was het koffieapparaat het uitgangspunt voor de keuken I:
Gelogd

Heja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper MTT Cocoon M
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #84 Gepost op: mei 29, 2015, 10:07:47 am »

Mooi gedaan zeg!

Wij hebben ook een cocoon MTT met de keuken (groene keukenbak)  vast achterop.
Het stoorde ons dat het deksel in het doek drukt en erger het doek bij redelijke wind behoorlijk op het deksel drukte. Wij hebben daarom vorig jaar een "uitbouw" laten maken. De zijkant een stukje naar buiten verzet. Probleem opgelost en wat meer ruimte onder de luifel. 

Veel plezier met jullie verbouwde cocoon.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #85 Gepost op: mei 29, 2015, 10:50:39 am »

@Heja:  heb je daar misschien een foto van?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #86 Gepost op: mei 29, 2015, 04:13:52 pm »

@Heja:  heb je daar misschien een foto van?
HK heeft er ook een soort van extender voor. Stukje stof wat je daar inritst. Werkt prima.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #87 Gepost op: mei 29, 2015, 06:39:07 pm »


HK heeft er ook een soort van extender voor. Stukje stof wat je daar inritst. Werkt prima.

Inderdaad. Volgens mij heb ik al ergens een foto gepost.

Werkt prima maar voorkomt niet dat het deksel tegen het doek komt. Het is enkel minder.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #88 Gepost op: mei 29, 2015, 07:29:12 pm »

Inderdaad. Volgens mij heb ik al ergens een foto gepost.

Werkt prima maar voorkomt niet dat het deksel tegen het doek komt. Het is enkel minder.
Ik vind het geen enkel probleem, hoort nu eenmaal bij de Cocoon. En doorlekken ofzo doet het niet. Het blijft bij ons de hele vakantie zitten, ook tijdens het trekken. Alleen de laatste dag gaat de zijkant van de luifel en de extender er af en rollen we de luifel op. Dan zijn we de volgende dag nog sneller vertrokken. dat is weer het mooie van de Basekitchen, kun je lekker buiten laten staan met de  klep dicht. Ideaal.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: verbouwing cocoon 2009 begonnen!!!
« Reactie #89 Gepost op: mei 29, 2015, 09:53:52 pm »


Ik vind het geen enkel probleem, hoort nu eenmaal bij de Cocoon. En doorlekken ofzo doet het niet. Het blijft bij ons de hele vakantie zitten, ook tijdens het trekken. Alleen de laatste dag gaat de zijkant van de luifel en de extender er af en rollen we de luifel op. Dan zijn we de volgende dag nog sneller vertrokken. dat is weer het mooie van de Basekitchen, kun je lekker buiten laten staan met de  klep dicht. Ideaal.

Helemaal mee eens!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal