Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: Yella op maart 01, 2014, 11:53:24 am
-
Wij zijn naar aanvankelijk naar een Malawi en een Panama te hebben gekeken, toch gevallen voor een Cocoon als opvolger voor onze huidige Jametic. Maar we hebben natuurlijk wel wat eisen. We willen vanwege de prijs niet een nieuwe of hele jonge Cocoon. Maar wat ik graag zou willen is eigenlijk de MTT. En ik heb geen flauw idee vanaf wanneer die is geleverd. Zag er wel een op op MP maar vrij jong. We willen een vaste keuken, maar liefst niet op de dissel. Maar vanwege onze garage waar een vw wordt gestald mag de wagen ook niet langer zijn dan ca. 3,5 meter. we halen de keuken van de Jametic er ook altijd van af. Dus de volgende vragen zijn aan de orde; 1; Kan de gehele opbouw van de Cocoon worden omgedraaid op het onderstel? 2; Kan er op iedere Cocoon een trekhaak worden gemonteerd? Want als ik geen MTT kan vinden, wil ik evt. zelf een trekhaak monteren met daarop de keuken. Dan kan er op de dissel een disselbak. Dan wordt een Cocoon heel flexibel.
-
Ligt aan je budget.
De mtt is echt veel duurder omdat die er ook nog niet zoveel zijn en zoals je zelf al zegt veel nieuwer.
Eigenlijk zijn alle Cocoon om te draaien maar toen wij dit vroegen bij Holtkamper voor onze 2002 waren de woorden.
Kan wel maar bij de ouderen is het meer werk.
De TrailerHitch zoals Holtkamper die noemt is zelf te maken maar je moet volgens mij wel kunnen lassen.
Reteketet heeft dit al een gedaan.
Als je een keuken op je dissel neemt dan is die er volgens mij altijd af te halen.
-
Wij hebben een Cocoon met een greenbox keuken op de dissel. Het is dan wel een Aero, maar de basis is hetzelfde als de "gewone" Cocoon. Wij hebben (een beetje tegen verwachting in) totaal géén last van de dissel onder de luifel. Dat kan komen omdat onze luifel vrij diep is.
We gaan er nog wel een disseltafel of gewone hoge tafel overheen zetten, maar dat is meer vanwege wat meer werkruimte.
Als de keuken op de dissel staat heeft dit geen invloed op de totale lengte van de wagen. Wij hebben ook een trekhaak voor de fietsen. Wij hebben bewust geen MTT met keuken achterop genomen, omdat de wagen dan een stuk langer wordt. En juist het compacte (idd handig bij stallen) sprak ons aan, terwijl je toch indien nodig, kunt uitbreiden met een fietsendrager.
Je schrijft ook dat je misschien een trekhaak wilt aanbrengen en daar dan een keuken op? Ben niet zó technisch, maar kan dat wel?
O, en we laten de keuken gewoon staan, er wordt niets verschoven ivm de deksel tegen het doek. Volgens HK kan het geen kwaad en wij zijn luie kampeerders. ::) En volgens mij staat de "gewone" Cocoon nog veel sneller dan de Aero. Dussse.... ik zeg doen! :>
-
Er zijn wel twee soorten mtt. Eentje die MTT XL genoemd wordt, deze is icm de kite kitchen voor zover ik weet en echt als wagen aangeboden.
Daarnaast kan je Cocoon bestellen als MTT compact dan wordt de wagenvak omgedraaid en staat de dissel niet onder de luifel. Dit is dus een extra
Dit hebben wij genomen en dus geen keuken. Gewoon campingkastje met daarop een campingaz kook toestel. Is iets meer werk dan de vaste keuken, maar die kost ook aanzienlijk meer. Probeer toch zoveel mogelijk te BBQ en of te skottelen en dat doe ik niet obnder de luifel.
-
Klopt maar Leeuw als je het alleen voor het koken doet is een keuken minder belangrijk.
Maar vind het zelf erg makkelijk dat ik geen ruimte verslindende koeling hoef te slepen.
Dit was voor ons ook wel een reden om de whitebox erbij te nemen.
-
Mee eens, zoveel mensen zoveel wensen.
-
Wij hebben de mobicool tijdens reis en winterstalling in de alutec dissel box. Daarnaast alle zaken die nodig zijn om te beginnen met klappen.
-
Je schrijft ook dat je misschien een trekhaak wilt aanbrengen en daar dan een keuken op? Ben niet zó technisch, maar kan dat wel?
Lijkt me niet zo moeilijk, soort van fietsdrager en daar de keuken op. Maar dan moet wel de tent op de wagen omgedraaid kunnen worden. En juist daar ben ik benieuwd naar.
-
Klopt maar Leeuw als je het alleen voor het koken doet is een keuken minder belangrijk.
Maar vind het zelf erg makkelijk dat ik geen ruimte verslindende koeling hoef te slepen.
Dit was voor ons ook wel een reden om de whitebox erbij te nemen.
Wij hebben ook een koelbox op gas, 12 V en 230 Volt. is een stuk makkelijker als die in de keuken kan blijven staan, daarom keuken. En koken moet je toch. Dus geen gesjouw met deze spullen. En voor je het weet staat er weer teveel spullen onder het bed. We willen het graag simpel houden.
-
Mee eens, zoveel mensen zoveel wensen.
En dat maakt het ook zo leuk.
Lijkt me niet zo moeilijk, soort van fietsdrager en daar de keuken op. Maar dan moet wel de tent op de wagen omgedraaid kunnen worden. En juist daar ben ik benieuwd naar.
Lijkt me een hele uitdaging, maar als je dát kan, heb je kennis genoeg om de bak ook om te draaien lijkt me.
-
Ligt aan je budget.
De TrailerHitch zoals Holtkamper die noemt is zelf te maken maar je moet volgens mij wel kunnen lassen.
Reteketet heeft dit al een gedaan.
Alex, wat is een trailerhitch? En lassen is bij mij het probleem niet. En je hebt de laatste jaren wel gemerkt dat ik het leuk vind om projecten aan de vw uit te voeren.
Budget is het probleem ook niet zo, meer wat we er voor willen uitgeven. Het kan te gek ook. Maar geef liever wat uit aan de vakantie, dan dat de belastingdienst het komt halen.
-
Lijkt me een hele uitdaging, maar als je dát kan, heb je kennis genoeg om de bak ook om te draaien lijkt me.
Ja, maar moet dan wel wat meer info hebben natuurlijk. Heb afgelopen week wat met een verkoop adviseur van Holtkamper gemaild, maar die zijn niet zo scheutig met info verstrekken. Na 3 keer vragen wat de maten en verschillen zijn tussen Cocoon S, M en XL heb ik nog geen duidelijk antwoord. Ik heb inmiddels wel door de de maten van de tenten gelijk zijn, maar dat het verschil zit in de slaapcabine's die je aanbouwt. Maar ik wil niet zo vaak moeten vragen. Wellicht zijn ze wat te verwend door klanten die langskomen een vw bestellen en nergens naar vragen.
-
Heb je denk ik verkeerd begrepen?
Wil de de trekhaak op de dissel en achterop.
De TrialerHitch komt achterop.
-
Een trailer hitch is eigenlijk gewoon engels voor trekhaak. Staat misschien wat sjieker ;)
Wellicht zijn ze wat te verwend door klanten die langskomen een vw bestellen en nergens naar vragen.
Dat denk ik ook weleens. We hebben een tweedehands Hk gehad en nu een nieuwe, maar ook ik heb het idee dat ze soms even een klein beetje "opgepord" moeten worden.
Maar dan van de uitbouw s,m en xl klopt wel hoor.
-
Heb je denk ik verkeerd begrepen?
Wil de de trekhaak op de dissel en achterop.
De TrialerHitch komt achterop.
We zullen het zien, lijkt simpel te maken. Alleen het verzinken is ff wat lastiger. Maar gaat het om het frame waar de kogel opgebout zit? En is dat vast te bouten aan het chassis van de vw? In principe is er dan ook een simpel frame te maken om de keuken op te plaatsen. Dan kan de boel wat compacter denk ik. En lichter. Want de balans van de vw is ook van belang.
-
Je zou eens naar deze kunnen kijken hoe dat allemaal vast zit.
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m783242295-holtkamper-cocoon-s-membrane-airco-mtt.html
-
Je zou eens naar deze kunnen kijken hoe dat allemaal vast zit.
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m783242295-holtkamper-cocoon-s-membrane-airco-mtt.html
Hier lijkt het frame gewoon langer te zijn. Kan ook zijn dat de verlenging voor de keuken aan het originele chassis vastgebout zit. Had deze al gezien, maar binnen 2 dagen gereserveerd. vraagprijs was iets van 8500 euro.
-
Hey Jelle,
Dat klinkt goed om voor een Cocoon te gaan
-
Volgens mij is er iemand op het forum die het omdraaien van de wagenbak zelf heeft gedaan en ook beschreven op het forum. Zal nog ff zoeken
-
Hey Jelle,
Dat klinkt goed om voor een Cocoon te gaan
-
Ben in de war, retteketed heeft de bak van de cocoon los gehad en naar voren geschoven, wellicht een pb naar hem. Zie onderstaande url
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12724
-
Ben in de war, retteketed heeft de bak van de cocoon los gehad en naar voren geschoven, wellicht een pb naar hem. Zie onderstaande url
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12724
Verschuiven is ook een optie om de keuken achterop te krijgen. alleen is er dan geen plaats meer voor eventuele fietsen of een disselbak. Ik denk dat dan een trekhaak monteren nog de beste optie is. Heb overigens een Cocoon te koop gezien met omgedraaide tent, maar zonder keuken. Maar fietsen op de dissel, kunnen die blijven staan tijdens het klappen.
-
Klopt zoek maar eens op het forum.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12049.0
:P
-
Bij Retteketed staat zijn fietsenrek op de dissel en de keuken op het verlengde chassis.
-
Er was eerst een tralerhich gemaakt waar ze later zelf een keuken van hebben gemaakt.
-
Ik doe steeds meer inspiratie op. Als we een Cocoon hebben gevonden zien we wel wat er moet gebeuren. Is maar net wat er langs komt en met welke aanpassingen of uitvoering. Maar mogelijkheden zat.
-
Kijk dat hadden wij ook.
Ik had een max budget van 3000 in mijn hoofd en hij moest een greenbox hebben.
Tja het is een Cocoon M met TrailerHitch en Whitebox keuken geworden.
En toen de deal rond was kwam de verkoper nog met een fietsenrek aan.
Wel een oude maar mijn fiets kan erop en die kon niet op mijn nieuwe drager.
Dus scheelt ook weer kopen. :P
-
Kijk dat hadden wij ook.
Ik had een max budget van 3000 in mijn hoofd en hij moest een greenbox hebben.
Tja het is een Cocoon M met TrailerHitch en Whitebox keuken geworden.
En toen de deal rond was kwam de verkoper nog met een fietsenrek aan.
Wel een oude maar mijn fiets kan erop en die kon niet op mijn nieuwe drager.
Dus scheelt ook weer kopen. :P
Tja, zal voor ons ook zoeken worden naar een gepaste deal. Budget is iets hoger En als er iets interessants langs komt kan er best nog wat bij. Maar dat hangt van vele factoren af.
-
Tja, zal voor ons ook zoeken worden naar een gepaste deal. Budget is iets hoger En als er iets interessants langs komt kan er best nog wat bij. Maar dat hangt van vele factoren af.
Je leeft maar 1x en je geld kan niet meenemen als je er niet meer bent. Dus omhoog dat budget en koop iets wat je echt wil. De pijn is het ergst als je het uitgeeft, maar je glimlach gaat niet meer over zodra je er eenmaal mee weg bent geweest. Das pas genieten.
-
Je leeft maar 1x en je geld kan niet meenemen als je er niet meer bent. Dus omhoog dat budget en koop iets wat je echt wil. De pijn is het ergst als je het uitgeeft, maar je glimlach gaat niet meer over zodra je er eenmaal mee weg bent geweest. Das pas genieten.
Inderdaad, maar er moet een knop om worden gezet. En de belasting gun ik niet zoveel. We zien wel wat er langs komt waaien en passen daar het budget wat op aan.
-
Ken je de Veilingkijker ?? Een zoeksite die op meerdere advertentie sites zoekt, werkt perfect.
http://www.veilingkijker.nl/index.cgi
(http://i76.photobucket.com/albums/j33/bensi_2006/Screenshot_2014-03-01-18-20-25.jpg)
-
Die kende ik nog niet, maar merk wel dat via MP je zo'n beetje alle Holtkampers wel pakt.
-
Inmiddels wel een interessante Cocoon M gezien. Komende week contact leggen, hoop ik. Want ik merk dat de Holtkampers erg hard gaan.
-
Succes en veel plezier bij het kijken. Trouwens niet alleen de Holtkampers gaan snel
-
Succes en veel plezier bij het kijken. Trouwens niet alleen de Holtkampers gaan snel
-
Zou op zich wel een interessant topic kunnen zijn: Hoe snel verkoopt een bepaald merk / type.
Dat zal per merk / type nog wel behoorlijk verschillen en kan best interessant zijn om te weten hoe een VW in de markt ligt. Voor het geval je de VW weer een keer wilt verkopen.
-
Op het moment maakt merk niet meer zoveel uit alles verkoopt.
De vouwwagen is hot
-
Een vouwwagen is toch een heel leuk alternatief voor een cara dinges. vooral als je een snelklapper hebt. En een cara staat ook niet zomaar als ik mensen vaak zie hannesen. En de huidige vouwwagens bieden steeds meer comfort, keuken, lekkere bedden op lattenbodems. En veel aanbouw mogelijkheden voor zijtenten etc.
-
Op het moment maakt merk niet meer zoveel uit alles verkoopt.
De vouwwagen is hot
En wordt alleen nog maar 'hotter'... Als de Europese co2 regels in 2021? daadwerkelijk gaan gelden, dan zijn er weinig auto's meer die een caravan mogen trekken vrees ik.
-
Vandaag weer een paar mooie Cocoon's gespot die net niet voldoen aan onze eisen. Luxeprobleem, weet het. Maar een ding wat me bezighoudt is het Pack n Go systeem. Hoorde net van een Cocoon aanbieder dat dit op een 2008 model nog niet werd aangeboden. kan iemand meer vertellen vanaf wanneer het systeem door Holtkamper werd toegepast? Want het is voor ons toch wel een vrij harde eis.
-
Ik denk vanaf 2009. Pack 'n go is met de Kyte geïntroduceerd met de kampeerbeurs in 2008. In 2009 zijn de eersten uitgeleverd. Volgens mij is het meteen ook op de coccoon doorgevoerd want toen wij in 2010 gingen kijken was het een optie op de Cocoon.
-
Ik denk vanaf 2009. Pack 'n go is met de Kyte geïntroduceerd met de kampeerbeurs in 2008. In 2009 zijn de eersten uitgeleverd. Volgens mij is het meteen ook op de coccoon doorgevoerd want toen wij in 2010 gingen kijken was het een optie op de Cocoon.
Hoorde het van een 2008 Cocoon bezitter. Maar zag ook een 2007/2008 (meen ik) Cocoon waar het wel op zit, een OffRoad. Of het is er later op gezet.
-
Weer eentje, een XL
http://herleider.nl/?http%3A%2F%2Fcaravan-kamperen.marktplaats.nl%2Fvouwwagens%2F786973700-te-koop-holtkamper-cocoon-xl-membrane-airco.html
-
Volgens mij geen keuken erbij.
-
Volgens mij geen keuken erbij.
Nee, maar inmiddels zijn we wat bijgebogen en is het zonder keuken ook goed. Maak ik dan wel zelf, denk het voor 4/500 te kunnen doen. Inbouwplaat is het duurst. Maar belangrijker, we willen graag het Pack N Go systeem. En dat zit hier weer niet op. Heb al gebeld met de aanbieder. Qua prijs kwamen we net nog niet bij elkaar. Ook over een andere net contact gehad met de aanbieder, geen Pack N Go. Het lijkt ons zo vreselijk handig om het ding niet te hoeven open klappen thuis.
-
Dat ligt er maar aan. De één pakt z'n vouwwagen in als "aankoppelen en vertrekken". Dus alles standaard in de bak.
Pack n Go is dan geen noodzaak.
De ander gebruikt de ruimte voor bijv. de kleren etc. Dan moet je hem eens of vaker thuis al openklappen.
Maar het is wel erg makkelijk, dat Pack n Go. Alleen die verd@mde rot sluitingen. ::) Iedere keer weer op het gevoel ( en ik gebruik hierbij ook klein led lampje) vastzetten.
Btw...... heeft iemand een duidelijke foto van het nieuwe sluitsysteem? Met touwtje of zoiets? Houtje-touwtje??
-
Vinden wij minder van toepassing.
We hebben altijd de spullen voor het kamperen in de vouwwagen.
En hoeven er dus ook niet bij voordat we weggaan.
De wagen word wel elk jaar voor het kamperen opengezet want wil er toch niet op de camping achter komen dat iets niet goed is gegaan in de stalling. ;)
-
Hij heeft wel mijn favoriete auto voor de cocoon zitten.
-
Wij vinden het pack n go ideaal. Lekker openklappen zonder alles op te zetten.
Die slotjes, ach het is een kwestie van oefenen en het juiste gevoel...
Sent from my iPad using Tapatalk
-
heb eens een keer op marktplaats een foto voorbij zien komen waar een "gewone" cocoon is aangepast naar een halve pack&go.
heeft de helft van de latte-bodem voorzien van een scharnier, hierdoor kon hij/zij toch bij de laadruimte.
wellicht een idee om een cocoon enigszins aan te passen....
-
Inmiddels contact met een aanbieder voor een mooie XL. Proberen we komend weekend te gaan kijken. :#
-
Spannend :).
-
Goed bezig Jelle! Hopelijk wordt het wat!
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Goed bezig, nog geen week geleden dacht je nog in een tent te slapen komend zomer, we doen het rustig aan. Leuk hoor, succes komend weekend.
-
Succes.
-
Inmiddels contact met een aanbieder voor een mooie XL. Proberen we komend weekend te gaan kijken. :#
Leuk!! ben benieuwd
-
Goed bezig, nog geen week geleden dacht je nog in een tent te slapen komend zomer, we doen het rustig aan.
Het verkopen van de Jametic ging heel spontaan en we vonden snel enthousiaste leuke kopers. dat was snel achter de rug.
Maar het zoeken en vinden van een Cocoon XL zoals wij willen geeft toch wel aardig meer stress dan ik had verwacht. Gelukkig houdt mijn vrouw het hoofd wel koel. Die heeft harde eisen en houdt mij daar ook aan. Op het moment zijn er 2 mooie gelijkwaardige Cocoons waar wij veel interesse in hebben en die aan alle eisen voldoen. 1 daarvan gaan wij zeker zondag bekijken. De andere is even afwachten, die had meerdere geïnteresseerden en wilde dat ik op MP ging bieden. Maar ik ben op dit moment nog wel de enige bieder via MP. Gaat een beetje vreemd dus, of hij probeert zijn lage vraagprijs zo op te krikken.
-
Het verkopen van de Jametic ging heel spontaan en we vonden snel enthousiaste leuke kopers. dat was snel achter de rug.
Maar het zoeken en vinden van een Cocoon XL zoals wij willen geeft toch wel aardig meer stress dan ik had verwacht. Gelukkig houdt mijn vrouw het hoofd wel koel. Die heeft harde eisen en houdt mij daar ook aan. Op het moment zijn er 2 mooie gelijkwaardige Cocoons waar wij veel interesse in hebben en die aan alle eisen voldoen. 1 daarvan gaan wij zeker zondag bekijken. De andere is even afwachten, die had meerdere geïnteresseerden en wilde dat ik op MP ging bieden. Maar ik ben op dit moment nog wel de enige bieder via MP. Gaat een beetje vreemd dus, of hij probeert zijn lage vraagprijs zo op te krikken.
Ik weet wel wie de broek aan heeft bij jullie
-
Ik weet wel wie de broek aan heeft bij jullie
-
Spannend! Kom je naar de Betuwe zondag?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
-
Spannend! Kom je naar de Betuwe zondag?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
Nee, Holtkamper kijken wat noordelijker.
-
Ene Cocoon XL is afgevallen. Was een Off Road van 2009 met vraagprijs van Euro 8450. Zondag afspraak voor de bezichtiging van de duurdere XL. Onze voorkeur was overigens wel deze laatste vanwege de mooiere keuken en disselbak achterop.
-
Staan nu ook 2 te dure Cocoons op MP. Van eerste eigenaar, staat er bij. 2 van 1 eigenaar? Dit zijn ex verhuur wagens. Zie de naam vaker voorbij komen.
-
Volgens mij heeft deze verkoper ook geboden op de XL MTT van 2012 op mp.
Handelaar?
-
Zeker weten.
Anders heb je niet 2 van die dingen te koop.
-
Zeker weten.
Anders heb je niet 2 van die dingen te koop.
En beide van eerste eigenaar. En zeer hoge vraagprijzen. MvdBent zie je ook bieden op Cocoons. Die verhuurt ze, kom je vanzelf tegen.
-
Volgens mij heeft deze verkoper ook geboden op de XL MTT van 2012 op mp.
Handelaar?
Heb er ook op geboden, zeer interessante wagen. Heb uit alle macht getracht met die man contact te krijgen. Geeft geen tel. nummer, mocht mij bellen. Niets. Heb ik eindelijk contact, is de wagen al verkocht voor de vraagprijs. Althans er is een bezichtigings afspraak gemaakt. Ik sta nu 2de op de lijst. Is al de tweede wagen die net aan mijn neus voorbij gaat.
-
Heb er ook op geboden, zeer interessante wagen. Heb uit alle macht getracht met die man contact te krijgen. Geeft geen tel. nummer, mocht mij bellen. Niets. Heb ik eindelijk contact, is de wagen al verkocht voor de vraagprijs. Althans er is een bezichtigings afspraak gemaakt. Ik sta nu 2de op de lijst. Is al de tweede wagen die net aan mijn neus voorbij gaat.
zou zeggen, ga eens kijken bij holtkamper in emmen.
ze hebben meerdere gebruikte cocoon's (of is het cocoonen)
-
Heb op hun site gekeken, maar niet wat we zoeken. Er staat ook een Limited Edition. Maar dat zijn modellen waar iets aan mankeert. Hebben productiefouten. En een nieuwe met vlekken zit ik niet op te wachten eigenlijk. En er zit verder niets op of bij. Geen keuken, geen Pack & Go. En je kunt ze niet zomaar bekijken maar alleen op afspraak.
-
Modellen waar iets aan mankeert :? Uitgzonderd vlekje dat, zou mij dan weer niet storen die komen er zowieso op tijdens het gebruik (met dank aan de natuur) Waarom gaat dat in de verkoop? En als die dan nadien terug in de verkoop gaan als tweedehands hoe weet dan als koper dat je niet zo eentje koopt?
Ik ben duidelijk hoogblond want deze verkoopstechniek snap ik niet. Als verkoper van kwaliteitsproducten kan je je toch niet veroorloven van iets te verkopen dat niet 100% in orde is?
-
Iedere fabrikant heeft producten met een schoonheidsfoutje of overjarigheid, dat kan een keuken, auto, kleding of klapkar zijn.
Die zijn niet geschikt om als nieuw te verkopen, maar daarom wil je ze nog wel kwijt. Daarom worden deze meestal via dit soort constructies aangeboden. Zeker als de fabrikant (zoals nu HK) ze zelf aanbiedt zou ik die gok zeker durven nemen. Als er echt iets mis is verkopen ze hem wel via een ander kanaal.
Als je merkproducten bij een vage tussenhandelaar, internet, Aldi, Big Bazar ofzo koopt dan zou ik nog wel een keer nadenken voor ik het doe.
-
Als ze echt slecht zijn gaan ze het pand van Holtkamper niet uit.
Ze kijken wel uit.
-
Jellejawa de modellen staan op dit moment in de showroom van Emmen. Je hoeft dus geen afspraak te maken. Ben er zaterdag geweest. Daarna in Assen naar een M wezen kijken. Zag er netjes uit. De box op de foto lijkt er beroerd uit te zien maar dat is in het echt anders. Ze hebben de prijs verlaagd naar net geen 7000 euro.
Uiteindelijk hebben wij toch maar een nieuwe IQ besteld.
-
Schoonheidsfoutjes klinkt OK. Productiefouten, iets aan mankeert, klinkt bij mij als iets heeeel ergs.
Blijkbaar ben ik nogal gevoelig voor hoe het uitgelegd wordt ;)
Als ik een kwaliteitsproduct zou kunnen kopen met een schoonheidsfoutje zou ik dat toch overwegen.
-
HK geeft wel volledige garantie op de Limited modellen. Misschien toch interessant om eens te kijken in Emmen. Is alleen zo'n eind van hier. Overigens valt het me op MP op dat men wel aardige prijzen vraagt voor de Cocoons, maar zew toch niet snel verkopen over het algemeen. Biedingen blijven vaak toch steken op ongeveer 1000 euro onder de vraagprijs. af en toe gaat er wel eens eentje snel weg.
-
Staat ook weer een Kyte op MP, 16k voor 2010 model met windforce uit 2013.
-
Staat ook weer een Kyte op MP, 16k voor 2010 model met windforce uit 2013.
Staat er al een aantal dagen op.Maar een kyte is me wat teveel van het goede. Erg groot.
-
Staat er al een aantal dagen op.Maar een kyte is me wat teveel van het goede. Erg groot.
Valt best mee, het went snel die ruimte. Het is een goede investering en behoudt zijn waarde op dit moment.
-
Valt best mee, het went snel die ruimte. Het is een goede investering en behoudt zijn waarde op dit moment.
We hebben juist onze Jametic verkocht omdat het wel iets kleiner kon, maar vooral sneller. en een Kyte is volgens mij toch weer meer werk met her en der nog stangen die op zijn plaats moeten worden gedraaid/gezet. Daarnaast vinden we een Holtkamper best een stevige investering en de kyte is het duurste model.
-
Vergis ik me nu of is het verschil tussen de S, M en XL niets anders dan de uitbouw? De M heeft toch een 1 persoons uitbouw en de Xl een 2 persoons? Dat betekent dan toch dat je ook een S of M kunt kopen en op zoek kan gaan naar een losse uitbreiding?
Moeilijk te krijgen maar misschien wel een optie?
-
We hebben juist onze Jametic verkocht omdat het wel iets kleiner kon, maar vooral sneller. en een Kyte is volgens mij toch weer meer werk met her en der nog stangen die op zijn plaats moeten worden gedraaid/gezet. Daarnaast vinden we een Holtkamper best een stevige investering en de kyte is het duurste model.
Een stevige investering en het duurste model, tja dat klopt. Maar her der nog stangen, in de kindertent wel, maar die gebruiken jullie niet. De enige stang die jullie dan nog zouden moeten zetten is de boog in de luifel.
De boog binnenin is niet noodzakelijk en die bij de keuken kan achterwege blijven.
Bij de cocoon heb je meer werk en scheerlijnen. Maar ik snap je keuze. Het gaat jullie lukken.
-
HK geeft wel volledige garantie op de Limited modellen. Misschien toch interessant om eens te kijken in Emmen. Is alleen zo'n eind van hier. Overigens valt het me op MP op dat men wel aardige prijzen vraagt voor de Cocoons, maar zew toch niet snel verkopen over het algemeen. Biedingen blijven vaak toch steken op ongeveer 1000 euro onder de vraagprijs. af en toe gaat er wel eens eentje snel weg.
Wij hebben afgelopen jaar een limited edition gekocht. Er zaten inderdaad alleen een paar vlekjes op. Omdat wij ook een adventure tent wilden, en de aansluiting daarvan niet op de oudere modellen zit, hebben wij een vrij nieuw model tent gekregen. Maar ik geloof dat op de limited modellen ook nog behoorlijk verouderde modellen tenten worden verkocht. Wel een compleet nieuwe trailer, met led verlichting, schokbrekers reservewiel etc.. Bijna alles wat je van het upgrade pakket nodig heb zit er bij de limited edition standaard bij (behalve pack and go).
Onze afweging was om toch een (verder vrij kale) nieuwe vouwwagen bij Holtkamper te kopen in plaats van een recente op marktplaats voor dezelfde prijs. Vooral ook omdat de vouwwagens op MP met adventure tent helemaal schaars zijn (alhoewel ik er afgelopen maanden wel een paar heb zien langs komen).
-
Vergis ik me nu of is het verschil tussen de S, M en XL niets anders dan de uitbouw? De M heeft toch een 1 persoons uitbouw en de Xl een 2 persoons? Dat betekent dan toch dat je ook een S of M kunt kopen en op zoek kan gaan naar een losse uitbreiding?
Moeilijk te krijgen maar misschien wel een optie?
S, geen uitbouw. M, kleine uitbouw en rare opstaande rand in het grondzeil. XL, grote uitbouw en vlakke vloer. De uitbouwen vormen 1 geheel met de voortent en zijn niet uitwisselbaar.
-
Vooral ook omdat de vouwwagens op MP met adventure tent helemaal schaars zijn (alhoewel ik er afgelopen maanden wel een paar heb zien langs komen).
Hadden wij ook ondervonden. Uiteindelijk wel eentje gevonden op MP. De adventuretent wordt ook maar zelden los verkocht via MP.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Wij hebben afgelopen jaar een limited edition gekocht. Er zaten inderdaad alleen een paar vlekjes op. Omdat wij ook een adventure tent wilden, en de aansluiting daarvan niet op de oudere modellen zit, hebben wij een vrij nieuw model tent gekregen. Maar ik geloof dat op de limited modellen ook nog behoorlijk verouderde modellen tenten worden verkocht. Wel een compleet nieuwe trailer, met led verlichting, schokbrekers reservewiel etc.. Bijna alles wat je van het upgrade pakket nodig heb zit er bij de limited edition standaard bij (behalve pack and go).
Onze afweging was om toch een (verder vrij kale) nieuwe vouwwagen bij Holtkamper te kopen in plaats van een recente op marktplaats voor dezelfde prijs. Vooral ook omdat de vouwwagens op MP met adventure tent helemaal schaars zijn (alhoewel ik er afgelopen maanden wel een paar heb zien langs komen).
wat een verkoper ons vertelde was dat de LE gemaakt is van tenten met foutjes. Die kunnen al jaren in het magazijn liggen. Maar omdat het allemaal dood geld is, proberen ze dit toch nog aan de man te brengen op deze manier. Ik zag zelfs een Cocoon LE met een luifel van slechts 120 cm diep. Bij de aanbiedingen zie je ook diverse modeljaren staan. Feitelijk zijn de wagens nieuw, maar kunnen de tenten zomaar 6 jaar oud zijn.
-
wat een verkoper ons vertelde was dat de LE gemaakt is van tenten met foutjes.
Als dat zo is (maar gezien de toevoegingen bij die LE wagens heb ik daar mijn twijfels over) dan zou dat kwalijk zijn. Dan doen ze namelijk aan misleiding. Een limited edition versie van een product hoort een versie te zijn in een bepaalde uitvoering of bijzondere kwaliteit, met een gelimiteerd, tevoren vastgesteld productie-aantal. (Zoals je bijvoorbeeld bij Aart Kok de Zambezi black and white limited edition hebt).
Maar als 'limited edition' gebruikt wordt voor producten met een 'limited quality', dan heb je als fabrikant toch echt iets niet helemaal goed begrepen...
-
Als dat zo is (maar gezien de toevoegingen bij die LE wagens heb ik daar mijn twijfels over) dan zou dat kwalijk zijn. Dan doen ze namelijk aan misleiding. Een limited edition versie van een product hoort een versie te zijn in een bepaalde uitvoering of bijzondere kwaliteit, met een gelimiteerd, tevoren vastgesteld productie-aantal. (Zoals je bijvoorbeeld bij Aart Kok de Zambezi black and white limited edition hebt).
Maar als 'limited edition' gebruikt wordt voor producten met een 'limited quality', dan heb je als fabrikant toch echt iets niet helemaal goed begrepen...
Er waren twee typen tenten: Vlekkententen en tenten met weeffouten, per tent wordt exact aangegeven waarom deze als limited edition verkocht wordt. Aan kwaliteit wordt niet ingeboet, functioneel mankeert er niets aan. Bovendien geldt op alles wat je direct bij holtkamper koopt, als is het tweedehands, dat een volledige fabrieksgarantie ingegrepen is.
Ik ben met je eens dat een 'limited 2014 model' een andere lading geeft aan een vouwwagen dan het eerder gehanteerde 'combinatiemodel'. Toch is 'limited' legitiem omdat er daadwerkelijk een vastgesteld aantal tenten met fouten op voorraad liggen. Het lijkt mij niet dat ze bij meer vraag dan aanbod extra tenten met fouten gaan produceren... :P
Toevoeging: wij zijn gewoon blij met onze 'limited edition', wellicht daarom een iets gekleurde mening hierover...
-
Met die combinatiemodellen is niks mis mee.
Alleen goed lezen en kijken wát je koopt.
En op mp worden ze soms veel te duur (door)verkocht, door bijv. alleen het bouwjaar van de tent te vermelden ipv dat het een combimodel is.
Ogen open houden dus.
-
Toch is 'limited' legitiem omdat er daadwerkelijk een vastgesteld aantal tenten met fouten op voorraad liggen.
Het spijt me wel, maar als dat het uitgangspunt is voor het benoemen en verkopen van wagens met de titel 'limited edition' maak je je als fabrikant m.i. toch onsterfelijk belachelijk. :J
-
Het spijt me wel, maar als dat het uitgangspunt is voor het benoemen en verkopen van wagens met de titel 'limited edition' maak je je als fabrikant m.i. toch onsterfelijk belachelijk. :J
Het is wel een heel selectief stukje dat je nu ge-quote hebt, nu lijkt het dat ik wel heel serieus voorstander van de 'limited edition 2014' ben. De zinnen ervoor en erna geven een iets andere lading. :)
-
Het is wel een heel selectief stukje dat je nu ge-quote hebt, nu lijkt het dat ik wel heel serieus voorstander van de 'limited edition 2014' ben. De zinnen ervoor en erna geven een iets andere lading. :)
Ik heb inderdaad beperkt gequote. Ik quote in de regel liever geen hele lappen tekst. Maar als ik het eerste deel erbij gequote had, dan was het over 'vlekkententen' of 'weeffouten' gegaan. Toch ook niet echt wat ik me in de regel bij 'limited edition' voorstel...
-
Ben het wel met Frankie eens. Limited edition impliceert ergens toch exclusiviteit.
-
Ben het wel met Frankie eens. Limited edition impliceert ergens toch exclusiviteit.
Dat zijn ze ook eigenlijk wel dus :+ ::)
Kijk, als je zo'n LE koopt bij HK weet je precies wat je koopt. Maar wat ik erger vind van dit soort verkoop van HK is dat mensen, zoals Mars ook al zei, een nagenoeg nieuwe Holtkamper kopen op MP en denken dat ze een " normaal" model kopen voor een prijs die toch aardig onder de nieuwwaarde ligt, maar dan dus meer betalen dan deze LE bij HK gekost heeft ( :ca praktijken )
-
Ik heb inderdaad beperkt gequote.
Ik ben het ook met Frankie eens hoor! Ik vindt de naam ook wat ongelukkig gekozen. Maar strikt genomen is het wel degelijk een gelimiteerde voorraad >:(.
Overigens zat er nog wel een ander addertje onder het gras: tenten met zipp-edition kwamen beduidend dichter bij de huidige nieuwprijs dan de echt oudere tenten.
-
Dat zijn ze ook eigenlijk wel dus :+ ::)
:#
Ik zou, moet ik heel eerlijk zeggen zelf ook niet zo snel een goede benaming hebben. 'Refurbished' zou niet juist zijn omdat dat 'gebruikt en als nieuw gemaakt' betekent en de betreffende wagens zijn niet gebruikt. 'Outlet' is ook niet juist, omdat dat directe verkoop van kwalitatief goede fabrieksvoorraad inhoudt, van producten die in de regel via retailkanalen verkocht worden.
Feitelijk is het '2e keus'. Maar dat is een term die verkopers liever niet hanteren.
-
Idd 2e keus of B keuze.
Limited edition is wel heel flashy voor zoiets.....
-
Limited Edition staat ook voor iets wat maar beperkt is gemaakt. Kan dus ook een probeersel zijn.
Onze Cocoon MTT - S was destijds ook eigenlijk niet beschikbaar maar wel zo gemaakt op ons verzoek (dus limited...)
-
Als dat zo is (maar gezien de toevoegingen bij die LE wagens heb ik daar mijn twijfels over) dan zou dat kwalijk zijn. Dan doen ze namelijk aan misleiding. Een limited edition versie van een product hoort een versie te zijn in een bepaalde uitvoering of bijzondere kwaliteit, met een gelimiteerd, tevoren vastgesteld productie-aantal. (Zoals je bijvoorbeeld bij Aart Kok de Zambezi black and white limited edition hebt).
Maar als 'limited edition' gebruikt wordt voor producten met een 'limited quality', dan heb je als fabrikant toch echt iets niet helemaal goed begrepen...
Tja, Holtkamper heeft er kennelijk andere gedachten over. Dit is wat een verkoper van HK me vertelde toen we daar waren te kijken voor een Cocoon en we een nieuwe toch wel prijzig vonden. Kijk maar in de tekst bij de LE wagens. Modeljaar; 2008 staat er o.a. De kwaliteit is er niks minder om, alleen schoonheidsfoutjes als bijv. impregneervlekken.
-
Tja, ik ben het ook met Frankie eens.
Ik begin alleen plots te twijfelen over alle andere merken en producenten ( dus niet alleen VW's) die LE dingen aanbieden ::) Ik heb er dus nooit bij stilgestaan. Ik heb dus altijd gedacht dat LE iets exclusief, bijzonder is. Iets dat een meerwaarde heeft tov van het orginele door bv enkele extaatjes. Maar wie zegt dat HK dit alleen doet? Misschien zijn er andere die enkele dingen in stock staan hebben met een foutje aan en daar een extraatje bij doen en dat dan verkopen als LE?
-
In 2012 had je toch ook een LE met die Kyte keuken erachter. Op de website stond later vermeld dat de productie van dat type werd uitgebreid wegens groot succes. Dan is het ook al snel weer standaard.
-
Staan nu ook 2 te dure Cocoons op MP. Van eerste eigenaar, staat er bij. 2 van 1 eigenaar? Dit zijn ex verhuur wagens. Zie de naam vaker voorbij komen.
Kennelijk is deze persoon gek of op geld uit. Want de feitelijk bijbehorende keukens bij beide wagens, kun je apart bijkopen voor een prijs van 695 euro? Keuken van 12 jaar oud, voor meer dan de helft van de toenmalige nieuwprijs.
-
Tja en toch zijn die prijzen voor een keuken dood normaal.
-
HK is duur. (punt)
De kans dat je een HK voor een prikkie kan kopen is klein, dan heb je de kleine kans nodig dat iemand zo'n ding voor weinig verkoopt omdat hij de waarde niet kent. Vroeger voor I-net wilde dat nog wel eens lukken.
Wat nu nog wel eens wil lukken is een HK met schade ofzo voor weinig kopen, dan moet je dat dan wel weer durven en ook kunnen repareren.
Tegenwoordig is de markt zo doorzichtig dat vrijwel iedereen (als opa het niet weet dan weet zijn handige kleinkind het wel te vinden) de waarde van merken/producten weet.
Ondertussen proberen premium merken, zoals HK, VW en Audi, de markt wel zo ondoorzichtig te maken door talloze uitvoeringen, varianten, modellen, series en dergelijke op de markt te brengen waardoor vergelijken lastig wordt.
-
HK is duur. (punt)
De kans dat je een HK voor een prikkie kan kopen is klein, dan heb je de kleine kans nodig dat iemand zo'n ding voor weinig verkoopt omdat hij de waarde niet kent. Vroeger voor I-net wilde dat nog wel eens lukken.
Wat nu nog wel eens wil lukken is een HK met schade ofzo voor weinig kopen, dan moet je dat dan wel weer durven en ook kunnen repareren.
Tegenwoordig is de markt zo doorzichtig dat vrijwel iedereen (als opa het niet weet dan weet zijn handige kleinkind het wel te vinden) de waarde van merken/producten weet.
Ondertussen proberen premium merken, zoals HK, VW en Audi, de markt wel zo ondoorzichtig te maken door talloze uitvoeringen, varianten, modellen, series en dergelijke op de markt te brengen waardoor vergelijken lastig wordt.
Uiteraard hoef ik geen HK voor een prikkie, dat zal niet lukken. Maar toch laatst een Off Road MTT van 2009 met vraagprijs van 8500 euro. Voor ik kon reageren was de wagen al verkocht. Was zeker niet duur als je dit vergelijkt met de basic Cocoon. Nu staat er een 2012 met Kyte keuken. Was al verkocht voor ik reageerde binnen enkele uren omdat de prijs scherp was. wat ik bedoel is dat er wagens worden aangeboden voor veel te veel geld. Je ziet aan de biedingen ook dat die niet in de buurt komen.
-
En toch slagen er mensen er in deze VW's in te kopen en verder te verkopen met winst!
-
In 2012 had je toch ook een LE met die Kyte keuken erachter. Op de website stond later vermeld dat de productie van dat type werd uitgebreid wegens groot succes. Dan is het ook al snel weer standaard.
Klopt voor de volle 100% Jelle.
Wij hebben vóór de zomer 2011 de XL MTT met Kyte keuken besteld en deze stond vermeld als Lim. Edition op het verkoopbordje. Ik heb er zelfs nog een foto van gemaakt.
Door idd het succes ervan is die tekst later verdwenen.
-
foto gevonden....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JYK46ZDK.jpg (http://www.mijnalbum.nl/Foto-JYK46ZDK.jpg)
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JYK46ZDK.jpg)
-
Hoi Jellewa!
In je forumbericht en de berichten daarna merkte ik dat jullie over mijn tenttrailers spreken. Het zijn inderdaad 2 tenttrailers beide van de eerste eigenaar. Wij zijn zelf fanatieke Holtkamper Kyte kampeerders. Ik ben verzot op het merk en koop inderdaad in het najaar een paar tenttrailers op om ze in het seizoen weer te verkopen. Geen keiharde handelaar, maar vooral een liefhebber van Holtkamper. Waarom deze reactie; er word op een forum als deze snel geklaagd en geoordeeld. Het is goed om de andere kant eens te horen! Veel kampeerplezier allemaal! Groeten Bart Mensen.