Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Dagwaarde Cocoon 2002  (gelezen 8882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Dagwaarde Cocoon 2002
« Gepost op: november 11, 2013, 06:31:43 pm »

We hadden onze 2005 Jametic verzekert maar ik zit nu te denken wat zou de dagwaarde zijn van een Cocoon 2002.
Zelf zit ik er namelijk aan te denken om deze wagen niet te verzekeren.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2013, 06:38:47 pm »

Ik denk ook niet dat je hem nog verzekerd krijgt ......
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2013, 06:41:55 pm »

Natuurlijk wel.
Tegen dagwaarde voor 4 euro maar ze kon me niet 1 2 vertellen wat die was. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2013, 07:00:09 pm »


Natuurlijk wel.
Tegen dagwaarde voor 4 euro maar ze kon me niet 1 2 vertellen wat die was. :?

Alex, inderdaad je kunt alles verzekeren als je wilt. Maar je moet je bij elke verzekering afvragen kan ik de schade zelf betalen of betaal ik liever elke maand premie om de schade te laten betalen.
In jouw geval weet ik niet wat je ervoor betaald hebt, maar de dagwaarde van een object , auto, vouwwagen, caravan oid valt altijd tegen. Heb je een vouwwagen gekocht voor 2500 euries, dan zal de dagwaarde bij totall loss , geschat, 1000 euries.

Ik weet niet welke opties je allemaal hebt voor een vouwwagen verzekering, maar ik zou er goed over nadenken.
Gelogd
Groeten,

Erik

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2013, 07:04:47 pm »

Dit is een verzekering tegen brand,diefstal,storm,vandalisme.
dus tja.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #5 Gepost op: november 11, 2013, 07:55:32 pm »

persoonlijk zal ik de vouwwagen van die leeftijd niet verzekeren.
neem het bedrag en maak voor jezelf op wat voor schade je loopt bij ......verlies, brand op diefstal en kan je dit dragen.

neen, een nieuwe (zo ook de onze cocoon) die is verzekerd en betalen we rond de ?140,- per jaar.
dit gaat geen 10 jaar duren... :#
dan gaat ie uit de verzekering....

maar goed, het blijft een persoonlijk iets, dat verzekeren.....
het is waar je het prettigst bij voelt  :)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #6 Gepost op: november 11, 2013, 09:51:13 pm »

mijn verzekeringsadviseur heeft altijd een heel simpel advies.

Zou je een schade eventueel zelf kunnen betalen?  niet verzekeren!

Gelogd
Adventure Awaits

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2013, 09:59:26 pm »

Natuurlijk wel.
Tegen dagwaarde voor 4 euro maar ze kon me niet 1 2 vertellen wat die was. :?

Zo natuurlijk is dat niet, er zijn maatschappijen die de maximum leeftijd voor een te verzekeren vouwwagen op 10 jaar hebben staan, tenzij je hem voor de tijd al verzekerd had.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #8 Gepost op: november 11, 2013, 10:02:48 pm »

Bij velen kun je wel tegen dagwaarde verzekeren als de wagen oud is en niet tegen nieuwwaarde.
In ieder geval bij Interpolis kan je dit dus ook.

Maar ik denk dat ik de verzekering laat vervallen.
Heb de all risk van de auto ook waar wa laten zetten dus scheelt weer een paar honderd euro per jaar. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #9 Gepost op: november 12, 2013, 07:02:23 am »

Bij velen kun je wel tegen dagwaarde verzekeren als de wagen oud is en niet tegen nieuwwaarde.
In ieder geval bij Interpolis kan je dit dus ook.

Maar ik denk dat ik de verzekering laat vervallen.
Heb de all risk van de auto ook waar wa laten zetten dus scheelt weer een paar honderd euro per jaar. :P
Onze auto is daar te jong voor, verzeker ik liever.
Maar de Jametic gaat uit de verzekering zodra die 5 jaar is. Tot die tijd is de uit te keren waarde de nieuwwaarde. En met de schade van de keuken is de verzekering toch al eens goed van pas gekomen. Is een nieuwe keuken op gekomen van ruim 2000 euri. verzekeren is een gok.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #10 Gepost op: november 12, 2013, 07:51:26 am »

Onze Cocoon na 4 jaar uit de verkering gegooid. De premie is behoorlijk hoog en de dekking is op papier voor de GROTE letters prima, als er iets gebeurd moet je altijd maar afwachten of de schade daadwerkelijk gedekt is.

Mocht er nu iets misgaan dan hebben we pech gehad en zal onze volgende vakantie in een ander kampeermiddel plaatsvinden.

We hebben sowieso ons verzekeringspakket flink verkleind, op een gegeven moment heb je teveel verzekeringen en betaal je en vermogen aan premie. Op de een of andere manier praten we elkaar angst aan en verzekeren alles. Nederlanders zijn dan ook het meest verzekerde volk ter wereld.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #11 Gepost op: november 12, 2013, 08:36:12 am »

Ik lees een heleboel zaken die ik ook heb overwogen en deels uitgevoerd heb. Niet met de vouwwagen want die is gewoon verzekerd.

Ik heb vanaf het begin al alleen een WAplus verzekering op mijn auto  en ik heb mijn fotoapparatuur niet verzekerd, in de wetenschap dat nooit de hele set in één keer op de grond valt, maar je wel elk jaar premie voor de hele set betaalt.
En voor diefstal geldt bij polissen dat je om gedekt te zijn het zo dicht bij je moet hebben dat het eigenlijk nooit gestolen kán worden.

Bij beide zaken heb ik in de loop van de levensduur schade gehad. Ik ben ergens in Arnhem een objectief kwijtgeraakt en een half jaar geleden is mijn camera van het statief gevallen omdat ik de snelkoppeling er scheef opgezet had. En ik heb door meerdere kleine akkefietjes meerdere deukjes  in mijn auto en een gehavende voorkant opgelopen.

Omdat het niet verzekerd is ben je niet geneigd om een en ander netjes en volledig te laten repareren als dat niet noodzakelijk is om het te laten functioneren. want vaak zijn dat toch behoorlijke bedragen.

De premie die je door je niet te verzekeren uitspaart, gaat helaas maar al te vaak 'met de vijgen in de pot'. Het gevolg is dat een uitgave die je moet doen omdat je niet verzekerd bent, toch best pijn doet.

Bovenstaande werkt dus pas écht, als je de premie die je anders had moeten betalen, ook werkelijk opzij legt. Ook nadat je tussentijds schade gehad hebt!

Ondanks het feit dat je je niet hoeft te verzekeren als je de schade zelf kunt dragen kan het dus soms gewoon prettig zijn om e.e.a. wel te verzekeren. Omdat je daarmee gedwongen wordt te 'sparen voor de grote klap' en je op het moment dat die klap komt, de reparatie (of vervanging) niet uit zuinigheid achterwege hoeft te laten.
« Laatst bewerkt op: november 12, 2013, 08:38:09 am door Frankie »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #12 Gepost op: november 12, 2013, 05:26:43 pm »

Goed onze beslissing is gemaakt.
We gaan hem niet verzekeren.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Loura

  • Gast
Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #13 Gepost op: november 13, 2013, 10:23:17 am »

Ieder zijn eigen beslissing wat ze doen, maar wij hebben onze trigano vendome uit 2005 toch wel verzekerd. Voor 65 euro per jaar kunnen we er ons geen bult aan vallen! (Hij is verzekerd bij Voogd & Voogd).


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Dagwaarde Cocoon 2002
« Reactie #14 Gepost op: maart 13, 2014, 05:22:29 am »

Wij twijfelen ook nog. De Jametic is inmiddels verkocht, maar de Cocoon die we willen is wel 6 jaar oud en vertegenwoordigd toch nog een redelijke waarde.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal