Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Kyte XL  (gelezen 7728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zidler

  • Gast
Nieuwe Kyte XL
« Gepost op: februari 20, 2014, 09:55:56 pm »

Na een paar jaar vakantie gevierd te hebben in vakantiehuisjes en stacaravans begon het toch wel weer te kriebelen: kamperen. Na enige weken afwegen hebben we dan ook besloten om een luxe vouwwagen te gaan kopen. We hebben getwijfeld tussen een CCC en een Kyte maar hebben vandaag dan toch een nieuwe Kyte XL besteld. Als het meezit wordt deze nog voor meivakantie geleverd. :)

We hebben onze kampeeruitzet enkele jaren geleden weggedaan dus we zijn weer wat spulletjes aan het verzamelen

Ik heb een paar vragen die ervaren Kyte gebruikers misschien kunnen beantwoorden:
Is de kist onder het aanrechtluik te vervangen door een besteklade. Zoja, welke kunnen jullie mij dan aanraden.
Welk formaat kisten gebruiken jullie onder het keukenblok voor de potten en pannen?
Welk formaat pannen gebruiken jullie op het fornuis?
Wat doen jullie om te voorkomen dat tijdens het rijden de kisten op de bodem gaan schuiven?
Hebben jullie nog tips die specifiek voor kyte/holtkamper bezitters gelden?

Alvast bedankt voor jullie tips!
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2014, 11:38:35 pm »

Proficiat met de aankoop van de Kyte! Wij hebben hem sinds 2011 en zijn er super blij mee.

De kist onder het aanrechtluik is idd prima te vervangen door een besteklade. De breedte van de rand moet zodanig zijn dat de bak blijft hangen op de 'rails' waarop de kist normaal hangt. Kwestie van even opmeten en dan goed opletten bij blokker, kampeerwinkels of de Franse hypermarche.

Onder het keukenblok hebben wij twee (eerder?) standaard meegeleverde Curver boxen. Zilverkleurig, unibox 60 liter. Past echt veel in. Gebruiken we ook onder het bed.

Wij gebruiken een tefal ingenio pannenset. Met gewoon een grote koekepan van 28 cm. Past allemaal precies.

De kisten gaan zonder bijzondere maatregelen nauwelijks schuiven. Worden tijdens het rijden ook tegengehouden door de stang van het hulpframe.

Een tip: let bij het opzetten goed op dat je de tent niet te ver van de wagenbak af zet. Zet de eerste haringen zo dat de tent echt mooi verticaal valt naast de wagenbak. En zet dan geen spanning op het grondzeil bij het positoneren van de haringen aan de kant van de grote ramen. Op die manier komt de tent het mooist te staan. Beetje cryptisch misschien, maar snel herkenbaar als je hem op gaat zetten. Zelfs in de schokkend goede opzetvideo van Holtkamper gaat dit mis overigens. De tent wordt daarin in mijn ogen te ver van de wagenbak gepositioneerd.

Veel plezier met de voorpret en later bij de instructie bij Holtkamper.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2014, 07:40:26 am »

Onder de keuken gebruiken wij 2 Samla 45 liter bakken van de ikea. Één bak is gevuld met pannen, borden, snijplanken etc etc, (links) en de ander is gevuld met etenswaren (onder kookplaat). Voordeel van pannen/borden etc links is dat je er nog makkelijk bij kunt als je aan het koken bent. De etenwaren hebben we dan al verzameld. Kruiden etc doen we in een bakje van de keukenwand.

Bestek doen wij in zo'n bak die je in de keukenwand kunt ophangen (de grootste). Dan ligt/hangt het bestek nooit in de weg voor de toegang van het linker luik.

Voordeel van de Samla bakken is dat je ze ten alle tijde onder het frame de keuken in kan schuiven. We gebruiken deze ook in de rest van de wagen (stuk of 4 grote, 2 kleinere, rest is lege ruimte te vullen met stoelen tafel en los spul). De hoogte is zodanig dat je er nog iets op kunt leggen. Schuiven doen de bakken nauwelijks waarbij ik moet zeggen dat ik ze wel "opsluit". Nadeel van de Samla bakken is een iets schuin lopende kant. waardoor je niet optimaal gebruik maakt van de beschikbare ruimte. Dit is echter verwaarloosbaar in verhouding tot de enorme laadruimte.

Voor tips over de Kyte zou ik het Holtkamper deel van het forum eens doornemen. Het is te veel om op te noemen. De tip de LdeBruin noemde over het positioneren van het grondzeil is misschien wel de belangrijkste. Hiermee valt of staat hoe de wagen komt te staan. Bij de afhaalinstructie zullen ze je hier nog wel op wijzen. Vraag ook even hoe je het afdekzeil er het gemakkelijkst omheen krijgt. Hier hebben wij in het begin mee lopen stoeien.

« Laatst bewerkt op: februari 21, 2014, 07:52:29 am door GJT »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Nieuwe Kyte XL
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2014, 09:01:51 am »

Nogmaals gefeliciteerd met jullie vouwwagen. Een aantal tips hebben jullie gehad. Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier.
In de keuken hebben wij een aantal spullen die wij in hun eigen verpakking laten, pannen, lantaarn, waterkoker, dat stapelt namelijk lekker. Tevens staat onze afwasteil met spullen daar ook. Ons bestek hebben wij in 1 van die grote bakken en op de camping hangt ie onder een legplankje. Lekker makkelijk, maar minder overzichtelijk.
In de bak zelf hebben we tapijt gelegd, zo schuift er niets. We maken gebruik van die curver bakken.

Op onderstaande link vind je een aantal foto's van onze ingepakte Kyte.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12207.30

De wagen pakken we overigens nu iets anders in, om toch meer gewicht aan de voorkant te krijgen. Dat is nog wel een dingetje.
Als je een fietsendrager aan de voorzijde hebt, is er geen probleem meer. Maar de laatste keer hadden we een kogeldruk van 35 kilo, das wel een beetje weinig.

En wij hebben zelf elektra aangelegd, want dat is wel heel handig.

Succes
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2014, 09:27:10 am door abbes008 »
Gelogd
Groeten,

Erik

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2014, 11:28:40 am »

Gefeliciteerd
Goede keuze gemaakt :)

Zoals al vermeld zou ik bij het Holtkamper gedeelte kijken van deze site en de zoek functie gebruiken.
Daar staan diverse tips/vragen en oplossingen.

Vlpz met de Kyte!
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2014, 04:59:32 pm »

Allereerst gefeliciteerd met jullie aanschaf. Mijn man heeft diverse aanpassingen gemaakt waaronder de elektra. Ook heeft hij zelf een indeling gemaakt voor de keuken. Geen kistjes maar alles netjes op zijn eigen plekje. Ideaal en niets verschuift tijdens het rijden. Zie hier een forum over de kyte. Op diverse pag. (o.a. pag. 16) staan foto's van onze keuken indeling.  http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5658.0.html

Gelogd

zidler

  • Gast
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2014, 09:28:08 pm »

Allemaal bedankt voor de tips. We zien uit naar het moment dat we de Kyte op mogen komen halen!
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2014, 10:41:42 pm »

Ook wij hebben in november een nieuwe kyte XL gekocht.  :>
Als het goed is wordt deze in februari geleverd maar heb nog niets gehoord.
Morgen maar even bellen.
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2014, 04:09:07 pm »

Wij hebben in augustus een nieuwe kyte besteld. Zou uiterlijk geleverd worden in december. Vanmiddag gebeld.....uhhhhhhhh sorry maar we zitten op onderdelen te wachten..... Sorry we hadden u even moeten inlichten maar we hebben nooit gezegd dat we in december zouden leveren..... Jawel stond in de speciale bijlage omdat het een speciale aanbieding was....... Oja......

Wanneer wilt u hem dan hebben? Nou toch wel uiterlijk april en nogmaals excuus ook jammer dat u uw winterstalling hebt aangehouden....... U hoort van ons....

Nou ben benieuwd maar ben wel een beetje teleurgesteld.... :( en hopelijk komen ze hun afspraak nu wel na.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2014, 06:22:49 pm »

Tip: maak een aflever afspraak bij aankoop. Niet gedaan? Doe dit dan alsnog. Dan staat hij in de agenda en hier wordt naar toegewerkt.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2014, 06:54:35 pm »

Bij onze aankoop in november gaf HK aan zo spoedig mogelijk te willen leveren. I.v.m. de lopende aanbieding kregen uitstel tot uiterlijk februari zodat wij onze Spacer nog zouden kunnen verkopen.
Het e.e.a. stond vermeld op de opdrachtbevestiging.
Als we hem niet verkocht kregen konden we hem inruilen maar via marktplaats krijg je er meer voor.
Op 4 januari was die verkocht en dit de zelfde dag gaan melden in Bunnik. Eigenlijk hadden we al veel eerder een telefoontje verwacht om hem te komen halen.
Vandaag maar eens gebeld en ze hadden goed nieuws voor me.
Heb een afspraak gemaakt voor over 3 weken.

Snap er niets van als Wammus zijn Kyte eerder besteld hij hem later afgeleverd krijgt.  ::)
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2014, 07:23:14 pm »

 :K nou ben nu helemaal verbaasd........ Zal over een paar weken maar weer eens bellen. Ook wij hadden de aanbieding gekocht en konden hem echt niet later geleverd krijgen dan december hahahah vroeg ook nog kan het later maar dat was onbespreekbaar.

Maar ben blij voor jullie ik neem aan dat jullie ook de windforce uitvoering hebben???
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2014, 08:05:30 pm »

Maar ben blij voor jullie ik neem aan dat jullie ook de windforce uitvoering hebben???

Nee wij hebben gekozen voor de korting. Windforce is wel een mooi systeem maar weet niet of het op elke camping bruikbaar is i.v.m. de 10 amp. Met de gekozen korting scheeld het ook een hoop geld.
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #13 Gepost op: februari 26, 2014, 08:38:56 pm »

 :) ok dan snap ik het. Wij hebben er voor gekozen omdat we allebei veel last hebben van onze rug. Overigens hebben we hem ook getest zonder en dat was goed te doen maar gelet op onze zwakke ruggen toch maar met gekozen dus dit zal het verschil van levertijd wel verklaren. Overigens heb ik begrepen dat de ventilator nog "maar" 7 amp nodig heeft maar we zien het wel.

Wel spannend voor jullie. Wij kunnen ook bijna niet wachten..... Want het is een prachtig iets en we snakken naar het voorjaar en de zomer.....

Laat t.z.t. Nog even je ervaringen weten altijd leuk.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Nieuwe Kyte XL
« Reactie #14 Gepost op: februari 26, 2014, 08:47:36 pm »

Ik snap je keuze. Als ik last van m'n rug had gehad, had ik het zeker ook met windforce besteld.
Het lijkt me ook zeker makkelijk voor het inklappen. Zo strak op de wagen zullen wij hem wel niet krijgen.
Zal laten weten als we geweest zijn.

Heeft iemand nog goede tips waar je op moet letten bij de aflevering?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal