Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon  (gelezen 31113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Cocoon
« Gepost op: maart 01, 2014, 11:53:24 am »

Wij zijn naar aanvankelijk naar een Malawi en een Panama te hebben gekeken, toch gevallen voor een Cocoon als opvolger voor onze huidige Jametic. Maar we hebben natuurlijk wel wat eisen. We willen vanwege de prijs niet een nieuwe of hele jonge Cocoon. Maar wat ik graag zou willen is eigenlijk de MTT. En ik heb geen flauw idee vanaf wanneer die is geleverd. Zag er wel een op op MP maar vrij jong. We willen een vaste keuken, maar liefst niet op de dissel. Maar vanwege onze garage waar een vw wordt gestald mag de wagen ook niet langer zijn dan ca. 3,5 meter. we halen de keuken van de Jametic er ook altijd van af. Dus de volgende vragen zijn aan de orde; 1; Kan de gehele opbouw van de Cocoon worden omgedraaid op het onderstel? 2; Kan er op iedere Cocoon een trekhaak worden gemonteerd? Want als ik geen MTT kan vinden, wil ik evt. zelf een trekhaak monteren met daarop de keuken. Dan kan er op de dissel een disselbak. Dan wordt een Cocoon heel flexibel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2014, 11:58:37 am »

Ligt aan je budget.
De mtt is echt veel duurder omdat die er ook nog niet zoveel zijn en zoals je zelf al zegt veel nieuwer.

Eigenlijk zijn alle Cocoon om te draaien maar toen wij dit vroegen bij Holtkamper voor onze 2002 waren de woorden.
Kan wel maar bij de ouderen is het meer werk.

De TrailerHitch zoals Holtkamper die noemt is zelf te maken maar je moet volgens mij wel kunnen lassen.
Reteketet heeft dit al een gedaan.

Als je een keuken op je dissel neemt dan is die er volgens mij altijd af te halen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2014, 12:24:07 pm »

Wij hebben een Cocoon met een greenbox keuken op de dissel. Het is dan wel een Aero, maar de basis is hetzelfde als de "gewone" Cocoon. Wij hebben (een beetje tegen verwachting in) totaal géén last van de dissel onder de luifel. Dat kan komen omdat onze luifel vrij diep is.
We gaan er nog wel een disseltafel of gewone hoge tafel overheen zetten, maar dat is meer vanwege wat meer werkruimte.
Als de keuken op de dissel staat heeft dit geen invloed op de totale lengte van de wagen. Wij hebben ook een trekhaak voor de fietsen. Wij hebben bewust geen MTT met keuken achterop genomen, omdat de wagen dan een stuk langer wordt. En juist het compacte (idd handig bij stallen) sprak ons aan, terwijl je toch indien nodig, kunt uitbreiden met een fietsendrager.
Je schrijft ook dat je misschien een trekhaak wilt aanbrengen en daar dan een keuken op? Ben niet zó technisch, maar kan dat wel?
O, en we laten de keuken gewoon staan, er wordt niets verschoven ivm de deksel tegen het doek. Volgens HK kan het geen kwaad en wij zijn luie kampeerders.  ::) En volgens mij staat de "gewone" Cocoon nog veel sneller dan de Aero. Dussse.... ik zeg doen! :>
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2014, 12:26:35 pm »

Er zijn wel twee soorten mtt. Eentje die MTT XL genoemd wordt, deze is icm de kite kitchen voor zover ik weet en echt als wagen aangeboden.
Daarnaast kan je Cocoon bestellen als MTT compact dan wordt de wagenvak omgedraaid en staat de dissel niet onder de luifel. Dit is dus een extra

Dit hebben wij genomen en dus geen keuken. Gewoon campingkastje met daarop een campingaz kook toestel. Is iets meer werk dan de vaste keuken, maar die kost ook aanzienlijk meer. Probeer toch zoveel mogelijk te BBQ en of te skottelen en dat doe ik niet obnder de luifel.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2014, 12:37:45 pm »

Klopt maar Leeuw als je het alleen voor het koken doet is een keuken minder belangrijk.
Maar vind het zelf erg makkelijk dat ik geen ruimte verslindende koeling hoef te slepen.
Dit was voor ons ook wel een reden om de whitebox erbij te nemen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Cocoon
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2014, 12:42:06 pm »

Mee eens, zoveel mensen zoveel wensen.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Cocoon
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2014, 12:45:40 pm »

Wij hebben de mobicool tijdens reis en winterstalling in de alutec dissel box. Daarnaast alle zaken die nodig zijn om te beginnen met klappen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2014, 12:57:09 pm »

Je schrijft ook dat je misschien een trekhaak wilt aanbrengen en daar dan een keuken op? Ben niet zó technisch, maar kan dat wel?
Lijkt me niet zo moeilijk, soort van fietsdrager en daar de keuken op. Maar dan moet wel de tent op de wagen omgedraaid kunnen worden. En juist daar ben ik benieuwd naar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2014, 12:59:47 pm »

Klopt maar Leeuw als je het alleen voor het koken doet is een keuken minder belangrijk.
Maar vind het zelf erg makkelijk dat ik geen ruimte verslindende koeling hoef te slepen.
Dit was voor ons ook wel een reden om de whitebox erbij te nemen.
Wij hebben ook een koelbox op gas, 12 V en 230 Volt. is een stuk makkelijker als die in de keuken kan blijven staan, daarom keuken. En koken moet je toch. Dus geen gesjouw met deze spullen. En voor je het weet staat er weer teveel spullen onder het bed. We willen het graag simpel houden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon
« Reactie #9 Gepost op: maart 01, 2014, 01:02:15 pm »

Mee eens, zoveel mensen zoveel wensen.

En dat maakt het ook zo leuk.

Lijkt me niet zo moeilijk, soort van fietsdrager en daar de keuken op. Maar dan moet wel de tent op de wagen omgedraaid kunnen worden. En juist daar ben ik benieuwd naar.
Lijkt me een hele uitdaging, maar als je dát kan, heb je kennis genoeg om de bak ook om te draaien lijkt me.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #10 Gepost op: maart 01, 2014, 01:04:21 pm »

Ligt aan je budget.
De TrailerHitch zoals Holtkamper die noemt is zelf te maken maar je moet volgens mij wel kunnen lassen.
Reteketet heeft dit al een gedaan.
Alex, wat is een trailerhitch? En lassen is bij mij het probleem niet. En je hebt de laatste jaren wel gemerkt dat ik het leuk vind om projecten aan de vw uit te voeren.
Budget is het probleem ook niet zo, meer wat we er voor willen uitgeven. Het kan te gek ook. Maar geef liever wat uit aan de vakantie, dan dat de belastingdienst het komt halen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #11 Gepost op: maart 01, 2014, 01:07:55 pm »

Lijkt me een hele uitdaging, maar als je dát kan, heb je kennis genoeg om de bak ook om te draaien lijkt me.
Ja, maar moet dan wel wat meer info hebben natuurlijk. Heb afgelopen week wat met een verkoop adviseur van Holtkamper gemaild, maar die zijn niet zo scheutig met info verstrekken. Na 3 keer vragen wat de maten en verschillen zijn tussen Cocoon S, M en XL heb ik nog geen duidelijk antwoord. Ik heb inmiddels wel door de de maten van de tenten gelijk zijn, maar dat het verschil zit in de slaapcabine's die je aanbouwt. Maar ik wil niet zo vaak moeten vragen. Wellicht zijn ze wat te verwend door klanten die langskomen een vw bestellen en nergens naar vragen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon
« Reactie #12 Gepost op: maart 01, 2014, 01:13:23 pm »

Heb je denk ik verkeerd begrepen?
Wil de de trekhaak op de dissel en achterop.

De TrialerHitch komt achterop.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon
« Reactie #13 Gepost op: maart 01, 2014, 01:21:20 pm »

Een trailer hitch is eigenlijk gewoon engels voor trekhaak. Staat misschien wat sjieker  ;)
Wellicht zijn ze wat te verwend door klanten die langskomen een vw bestellen en nergens naar vragen.
Dat denk ik ook weleens. We hebben een tweedehands Hk gehad en nu een nieuwe, maar ook ik heb het idee dat ze soms even een klein beetje "opgepord" moeten worden.
Maar dan van de uitbouw s,m en xl klopt wel hoor.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #14 Gepost op: maart 01, 2014, 01:35:54 pm »

Heb je denk ik verkeerd begrepen?
Wil de de trekhaak op de dissel en achterop.

De TrialerHitch komt achterop.
We zullen het zien, lijkt simpel te maken. Alleen het verzinken is ff wat lastiger. Maar gaat het om het frame waar de kogel opgebout zit? En is dat vast te bouten aan het chassis van de vw? In principe is er dan ook een simpel frame te maken om de keuken op te plaatsen. Dan kan de boel wat compacter denk ik. En lichter. Want de balans van de vw is ook van belang.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal