Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon  (gelezen 31114 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Cocoon
« Reactie #75 Gepost op: maart 21, 2014, 05:18:15 pm »

Staat ook weer een Kyte op MP, 16k voor 2010 model met windforce uit 2013.
Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #76 Gepost op: maart 21, 2014, 06:13:15 pm »

Staat ook weer een Kyte op MP, 16k voor 2010 model met windforce uit 2013.
Staat er al een aantal dagen op.Maar een kyte is me wat teveel van het goede. Erg groot.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Cocoon
« Reactie #77 Gepost op: maart 21, 2014, 06:16:08 pm »


Staat er al een aantal dagen op.Maar een kyte is me wat teveel van het goede. Erg groot.

Valt best mee, het went snel die ruimte. Het is een goede investering en behoudt zijn waarde op dit moment.
Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #78 Gepost op: maart 21, 2014, 07:16:15 pm »

Valt best mee, het went snel die ruimte. Het is een goede investering en behoudt zijn waarde op dit moment.
We hebben juist onze Jametic verkocht omdat het wel iets kleiner kon, maar vooral sneller. en een Kyte is volgens mij toch weer meer werk met her en der nog stangen die op zijn plaats moeten worden gedraaid/gezet. Daarnaast vinden we een Holtkamper best een stevige investering en de kyte is het duurste model.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Cocoon
« Reactie #79 Gepost op: maart 21, 2014, 08:22:40 pm »

Vergis ik me nu of is het verschil tussen de S, M en XL niets anders dan de uitbouw? De M heeft toch een 1 persoons uitbouw en de Xl een 2 persoons? Dat betekent dan toch dat je ook een S of M kunt kopen en op zoek kan gaan naar een losse uitbreiding?
Moeilijk te krijgen maar misschien wel een optie?
« Laatst bewerkt op: maart 21, 2014, 08:34:24 pm door mavi »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Cocoon
« Reactie #80 Gepost op: maart 21, 2014, 08:39:59 pm »


We hebben juist onze Jametic verkocht omdat het wel iets kleiner kon, maar vooral sneller. en een Kyte is volgens mij toch weer meer werk met her en der nog stangen die op zijn plaats moeten worden gedraaid/gezet. Daarnaast vinden we een Holtkamper best een stevige investering en de kyte is het duurste model.

Een stevige investering en het duurste model, tja dat klopt. Maar her der nog stangen, in de kindertent wel, maar die gebruiken jullie niet. De enige stang die jullie dan nog zouden moeten zetten is de boog in de luifel.
De boog binnenin is niet noodzakelijk en die bij de keuken kan achterwege blijven.

Bij de cocoon heb je meer werk en scheerlijnen. Maar ik snap je keuze. Het gaat jullie lukken.
Gelogd
Groeten,

Erik

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Cocoon
« Reactie #81 Gepost op: maart 21, 2014, 08:46:59 pm »

HK geeft wel volledige garantie op de Limited modellen. Misschien toch interessant om eens te kijken in Emmen. Is alleen zo'n eind van hier. Overigens valt het me op MP op dat men wel aardige prijzen vraagt voor de Cocoons, maar zew toch niet snel verkopen over het algemeen. Biedingen blijven vaak toch steken op ongeveer 1000 euro onder de vraagprijs. af en toe gaat er wel eens eentje snel weg.

Wij hebben afgelopen jaar een limited edition gekocht. Er zaten inderdaad alleen een paar vlekjes op. Omdat wij ook een adventure tent wilden, en de aansluiting daarvan niet op de oudere modellen zit, hebben wij een vrij nieuw model tent gekregen. Maar ik geloof dat op de limited modellen ook nog behoorlijk verouderde modellen tenten worden verkocht. Wel een compleet nieuwe trailer, met led verlichting, schokbrekers reservewiel etc.. Bijna alles wat je van het upgrade pakket nodig heb zit er bij de limited edition standaard bij (behalve pack and go).
Onze afweging was om toch een (verder vrij kale) nieuwe vouwwagen bij Holtkamper te kopen in plaats van een recente op marktplaats voor dezelfde prijs. Vooral ook omdat de vouwwagens op MP met adventure tent helemaal schaars zijn (alhoewel ik er afgelopen maanden wel een paar heb zien langs komen).

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #82 Gepost op: maart 21, 2014, 08:57:40 pm »

Vergis ik me nu of is het verschil tussen de S, M en XL niets anders dan de uitbouw? De M heeft toch een 1 persoons uitbouw en de Xl een 2 persoons? Dat betekent dan toch dat je ook een S of M kunt kopen en op zoek kan gaan naar een losse uitbreiding?
Moeilijk te krijgen maar misschien wel een optie?
S, geen uitbouw. M, kleine uitbouw en rare opstaande rand in het grondzeil. XL, grote uitbouw en vlakke vloer. De uitbouwen vormen 1 geheel met de voortent en zijn niet uitwisselbaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Cocoon
« Reactie #83 Gepost op: maart 21, 2014, 08:57:47 pm »


Vooral ook omdat de vouwwagens op MP met adventure tent helemaal schaars zijn (alhoewel ik er afgelopen maanden wel een paar heb zien langs komen).

Hadden wij ook ondervonden. Uiteindelijk wel eentje gevonden op MP. De adventuretent wordt ook maar zelden los verkocht via MP.


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #84 Gepost op: maart 21, 2014, 09:04:17 pm »

Wij hebben afgelopen jaar een limited edition gekocht. Er zaten inderdaad alleen een paar vlekjes op. Omdat wij ook een adventure tent wilden, en de aansluiting daarvan niet op de oudere modellen zit, hebben wij een vrij nieuw model tent gekregen. Maar ik geloof dat op de limited modellen ook nog behoorlijk verouderde modellen tenten worden verkocht. Wel een compleet nieuwe trailer, met led verlichting, schokbrekers reservewiel etc.. Bijna alles wat je van het upgrade pakket nodig heb zit er bij de limited edition standaard bij (behalve pack and go).
Onze afweging was om toch een (verder vrij kale) nieuwe vouwwagen bij Holtkamper te kopen in plaats van een recente op marktplaats voor dezelfde prijs. Vooral ook omdat de vouwwagens op MP met adventure tent helemaal schaars zijn (alhoewel ik er afgelopen maanden wel een paar heb zien langs komen).
wat een verkoper ons vertelde was dat de LE gemaakt is van tenten met foutjes. Die kunnen al jaren in het magazijn liggen. Maar omdat het allemaal dood geld is, proberen ze dit toch nog aan de man te brengen op deze manier. Ik zag zelfs een Cocoon LE met een luifel van slechts 120 cm diep. Bij de aanbiedingen zie je ook diverse modeljaren staan. Feitelijk zijn de wagens nieuw, maar kunnen de tenten zomaar 6 jaar oud zijn.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cocoon
« Reactie #85 Gepost op: maart 21, 2014, 09:33:25 pm »

wat een verkoper ons vertelde was dat de LE gemaakt is van tenten met foutjes.
Als dat zo is (maar gezien de toevoegingen bij die LE wagens heb ik daar mijn twijfels over) dan zou dat kwalijk zijn. Dan doen ze namelijk aan misleiding. Een limited edition versie van een product hoort een versie te zijn in een bepaalde uitvoering of bijzondere kwaliteit, met een gelimiteerd, tevoren vastgesteld productie-aantal. (Zoals je bijvoorbeeld bij Aart Kok de Zambezi black and white limited edition hebt).
Maar als 'limited edition' gebruikt wordt voor producten met een  'limited quality', dan heb je als fabrikant toch echt iets niet helemaal goed begrepen...
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Cocoon
« Reactie #86 Gepost op: maart 21, 2014, 10:13:56 pm »

Als dat zo is (maar gezien de toevoegingen bij die LE wagens heb ik daar mijn twijfels over) dan zou dat kwalijk zijn. Dan doen ze namelijk aan misleiding. Een limited edition versie van een product hoort een versie te zijn in een bepaalde uitvoering of bijzondere kwaliteit, met een gelimiteerd, tevoren vastgesteld productie-aantal. (Zoals je bijvoorbeeld bij Aart Kok de Zambezi black and white limited edition hebt).
Maar als 'limited edition' gebruikt wordt voor producten met een  'limited quality', dan heb je als fabrikant toch echt iets niet helemaal goed begrepen...

Er waren twee typen tenten: Vlekkententen en tenten met weeffouten, per tent wordt exact aangegeven waarom deze als limited edition verkocht wordt. Aan kwaliteit wordt niet ingeboet, functioneel mankeert er niets aan. Bovendien geldt op alles wat je direct bij holtkamper koopt, als is het tweedehands, dat een volledige fabrieksgarantie ingegrepen is.

Ik ben met je eens dat een 'limited 2014 model' een andere lading geeft aan een vouwwagen dan het eerder gehanteerde 'combinatiemodel'. Toch is 'limited' legitiem omdat er daadwerkelijk een vastgesteld aantal tenten met fouten op voorraad liggen. Het lijkt mij niet dat ze bij meer vraag dan aanbod extra tenten met fouten gaan produceren... :P

Toevoeging: wij zijn gewoon blij met onze 'limited edition', wellicht daarom een iets gekleurde mening hierover...
« Laatst bewerkt op: maart 21, 2014, 10:15:49 pm door DrogeR »
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Cocoon
« Reactie #87 Gepost op: maart 21, 2014, 10:20:41 pm »

Met die combinatiemodellen is niks mis mee.
Alleen goed lezen en kijken wát je koopt.

En op mp worden ze soms veel te duur (door)verkocht, door bijv. alleen het bouwjaar van de tent te vermelden ipv dat het een combimodel is.
Ogen open houden dus.
« Laatst bewerkt op: maart 21, 2014, 10:26:47 pm door mars »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cocoon
« Reactie #88 Gepost op: maart 21, 2014, 10:39:42 pm »

Toch is 'limited' legitiem omdat er daadwerkelijk een vastgesteld aantal tenten met fouten op voorraad liggen.
Het spijt me wel, maar als dat het uitgangspunt is voor het benoemen en verkopen van wagens met de titel 'limited edition' maak je je als fabrikant m.i. toch onsterfelijk belachelijk. :J
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Cocoon
« Reactie #89 Gepost op: maart 21, 2014, 10:52:56 pm »

Het spijt me wel, maar als dat het uitgangspunt is voor het benoemen en verkopen van wagens met de titel 'limited edition' maak je je als fabrikant m.i. toch onsterfelijk belachelijk. :J

Het is wel een heel selectief stukje dat je nu ge-quote hebt, nu lijkt het dat ik wel heel serieus voorstander van de 'limited edition 2014' ben. De zinnen ervoor en erna geven een iets andere lading. :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal