Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon  (gelezen 30939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cocoon
« Reactie #90 Gepost op: maart 21, 2014, 10:59:15 pm »

Het is wel een heel selectief stukje dat je nu ge-quote hebt, nu lijkt het dat ik wel heel serieus voorstander van de 'limited edition 2014' ben. De zinnen ervoor en erna geven een iets andere lading. :)
Ik heb inderdaad beperkt gequote. Ik quote in de regel liever geen hele lappen tekst. Maar als ik het eerste deel erbij gequote had, dan was het over 'vlekkententen' of 'weeffouten' gegaan. Toch ook niet echt wat ik me in de regel bij 'limited edition' voorstel...
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Cocoon
« Reactie #91 Gepost op: maart 21, 2014, 11:02:16 pm »

Ben het wel met Frankie eens. Limited edition impliceert ergens toch exclusiviteit.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Cocoon
« Reactie #92 Gepost op: maart 21, 2014, 11:07:33 pm »

Ben het wel met Frankie eens. Limited edition impliceert ergens toch exclusiviteit.
Dat zijn ze ook eigenlijk wel dus   :+   ::)

Kijk, als je zo'n LE koopt bij HK weet je precies wat je koopt. Maar wat ik erger vind van dit soort verkoop van HK is dat mensen, zoals Mars ook al zei,  een nagenoeg nieuwe Holtkamper  kopen op MP en denken dat ze een " normaal"  model  kopen voor een prijs die toch aardig onder de nieuwwaarde ligt, maar dan dus meer betalen dan deze LE bij HK gekost heeft    (  :ca  praktijken )
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Cocoon
« Reactie #93 Gepost op: maart 21, 2014, 11:12:04 pm »

Ik heb inderdaad beperkt gequote.

Ik ben het ook met Frankie eens hoor! Ik vindt de naam ook wat ongelukkig gekozen. Maar strikt genomen is het wel degelijk een gelimiteerde voorraad  >:(.

Overigens zat er nog wel een ander addertje onder het gras: tenten met zipp-edition kwamen beduidend dichter bij de huidige nieuwprijs dan de echt oudere tenten.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cocoon
« Reactie #94 Gepost op: maart 21, 2014, 11:33:15 pm »

Dat zijn ze ook eigenlijk wel dus   :+   ::)
:#
Ik zou, moet ik heel eerlijk zeggen zelf ook niet zo snel een goede  benaming hebben. 'Refurbished' zou niet juist zijn omdat dat 'gebruikt en als nieuw gemaakt' betekent en de betreffende wagens zijn niet gebruikt. 'Outlet' is ook niet juist, omdat dat directe verkoop van kwalitatief goede  fabrieksvoorraad inhoudt, van producten die in de regel via retailkanalen verkocht worden.

Feitelijk is het '2e keus'. Maar dat is een term die verkopers liever niet hanteren.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Cocoon
« Reactie #95 Gepost op: maart 22, 2014, 01:34:13 am »

Idd 2e keus of B keuze.
Limited edition is wel heel flashy voor zoiets.....
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cocoon
« Reactie #96 Gepost op: maart 22, 2014, 06:49:36 am »

Limited Edition staat ook voor iets wat maar beperkt is gemaakt. Kan dus ook een probeersel zijn.
Onze Cocoon MTT - S was destijds ook eigenlijk niet beschikbaar maar wel zo gemaakt op ons verzoek (dus limited...)
Gelogd
live life outdoors

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #97 Gepost op: maart 22, 2014, 06:53:51 am »

Als dat zo is (maar gezien de toevoegingen bij die LE wagens heb ik daar mijn twijfels over) dan zou dat kwalijk zijn. Dan doen ze namelijk aan misleiding. Een limited edition versie van een product hoort een versie te zijn in een bepaalde uitvoering of bijzondere kwaliteit, met een gelimiteerd, tevoren vastgesteld productie-aantal. (Zoals je bijvoorbeeld bij Aart Kok de Zambezi black and white limited edition hebt).
Maar als 'limited edition' gebruikt wordt voor producten met een  'limited quality', dan heb je als fabrikant toch echt iets niet helemaal goed begrepen...
Tja, Holtkamper heeft er kennelijk andere gedachten over. Dit is wat een verkoper van HK me vertelde toen we daar waren te kijken voor een Cocoon en we een nieuwe toch wel prijzig vonden. Kijk maar in de tekst bij de LE wagens. Modeljaar; 2008 staat er o.a. De kwaliteit is er niks minder om, alleen schoonheidsfoutjes als bijv. impregneervlekken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Cocoon
« Reactie #98 Gepost op: maart 22, 2014, 10:04:45 am »

Tja, ik ben het ook met Frankie eens.
Ik begin alleen plots te twijfelen over alle andere merken en producenten ( dus niet alleen VW's) die LE dingen aanbieden ::) Ik heb er dus nooit bij stilgestaan. Ik heb dus altijd gedacht dat LE iets exclusief, bijzonder is. Iets dat een meerwaarde heeft tov van het orginele door bv enkele extaatjes. Maar wie zegt dat HK dit alleen doet? Misschien zijn er andere die enkele dingen in stock staan hebben met een foutje aan en daar een extraatje bij doen en dat dan verkopen als LE?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #99 Gepost op: maart 22, 2014, 10:52:59 am »

In 2012 had je toch ook een LE met die Kyte keuken erachter. Op de website stond later vermeld dat de productie van dat type werd uitgebreid wegens groot succes. Dan is het ook al snel weer standaard.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #100 Gepost op: maart 22, 2014, 10:55:07 am »

Staan nu ook 2 te dure Cocoons op MP. Van eerste eigenaar, staat er bij. 2 van 1 eigenaar? Dit zijn ex verhuur wagens. Zie de naam vaker voorbij komen.
Kennelijk is deze persoon gek of op geld uit. Want de feitelijk bijbehorende keukens bij beide wagens, kun je apart bijkopen voor een prijs van 695 euro? Keuken van 12 jaar oud, voor meer dan de helft van de toenmalige nieuwprijs.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.176
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon
« Reactie #101 Gepost op: maart 22, 2014, 11:14:17 am »

Tja en toch zijn die prijzen voor een keuken dood normaal.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon
« Reactie #102 Gepost op: maart 22, 2014, 11:27:16 am »

HK is duur. (punt)

De kans dat je een HK voor een prikkie kan kopen is klein, dan heb je de kleine kans nodig dat iemand zo'n ding voor weinig verkoopt omdat hij de waarde niet kent. Vroeger voor I-net wilde dat nog wel eens lukken.
Wat nu nog wel eens wil lukken is een HK met schade ofzo voor weinig kopen, dan moet je dat dan wel weer durven en ook kunnen repareren.

Tegenwoordig is de markt zo doorzichtig dat vrijwel iedereen (als opa het niet weet dan weet zijn handige kleinkind het wel te vinden) de waarde van merken/producten weet.

Ondertussen proberen premium merken, zoals HK, VW en Audi, de markt wel zo ondoorzichtig te maken door talloze uitvoeringen, varianten, modellen, series en dergelijke op de markt te brengen waardoor vergelijken lastig wordt.
 
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon
« Reactie #103 Gepost op: maart 22, 2014, 01:03:18 pm »

HK is duur. (punt)

De kans dat je een HK voor een prikkie kan kopen is klein, dan heb je de kleine kans nodig dat iemand zo'n ding voor weinig verkoopt omdat hij de waarde niet kent. Vroeger voor I-net wilde dat nog wel eens lukken.
Wat nu nog wel eens wil lukken is een HK met schade ofzo voor weinig kopen, dan moet je dat dan wel weer durven en ook kunnen repareren.

Tegenwoordig is de markt zo doorzichtig dat vrijwel iedereen (als opa het niet weet dan weet zijn handige kleinkind het wel te vinden) de waarde van merken/producten weet.

Ondertussen proberen premium merken, zoals HK, VW en Audi, de markt wel zo ondoorzichtig te maken door talloze uitvoeringen, varianten, modellen, series en dergelijke op de markt te brengen waardoor vergelijken lastig wordt.
 
Uiteraard hoef ik geen HK voor een prikkie, dat zal niet lukken. Maar toch laatst een Off Road MTT van 2009 met vraagprijs van 8500 euro. Voor ik kon reageren was de wagen al verkocht. Was zeker niet duur als je dit vergelijkt met de basic Cocoon. Nu staat er een 2012 met Kyte keuken. Was al verkocht voor ik reageerde binnen enkele uren omdat de prijs scherp was. wat ik bedoel is dat er wagens worden aangeboden voor veel te veel geld. Je ziet aan de biedingen ook dat die niet in de buurt komen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Cocoon
« Reactie #104 Gepost op: maart 22, 2014, 01:21:34 pm »

En toch slagen er mensen er in deze VW's in te kopen en verder te verkopen met winst!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal