Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Stroom in de cocoon?  (gelezen 7269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Stroom in de cocoon?
« Reactie #15 Gepost op: maart 02, 2014, 06:53:18 pm »


Ik ben zelf wel voor de optie zoals Runningr aangeeft.
Bedenk me ook dat het kuipzeil met een rits is vastgezet en dat er waarschijnlijk wel ergens een opening te maken is door de rits een klein beetje open te ritsen...

Eens, hadden wij ook eerst, maar ik houd van eenvoud en wil alles snel klaar hebben, nu alleen een kabel uitleggen, in de stroompaal klikken en in de stekker van de vouwwagen en alles heeft stroom.

Ik ben type die het liefst geen snoeren ziet liggen, dus zonder die electra voorziening zat ik alle kabels weg te moffelen. Daar had ik geen zin in.
Gelogd
Groeten,

Erik

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Stroom in de cocoon?
« Reactie #16 Gepost op: maart 02, 2014, 07:23:51 pm »

Bij HK maakte ik deze foto.
Gewoon een CEE-Form wandcontactdoos tegen de onderkant en iets van siliconen er tussen.
Lijkt me waterdicht genoeg.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Stroom in de cocoon?
« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2014, 10:43:43 pm »

Bij HK maakte ik deze foto.
Gewoon een CEE-Form wandcontactdoos tegen de onderkant en iets van siliconen er tussen.
Lijkt me waterdicht genoeg.

De getoonde foto lijkt sterk op de aansluiting onder onze (Masterclass) keuken op de Cocoon, waarmee de stroom in de keuken wordt gebracht.
Je kunt uiteraard op dezelfde manier de stroom weer uit de keuken brengen. Wellicht in plaats van de CEE wandcontactdoos  dan een normaal buitenstopcontact?

Bij onze (masterclass) keuken op de Cocoon is het eenvoudig om onder de keukenhoes door een stekker in het stopcontact van de keuken te steken. Wij hebben daarom geen behoefte aan een permanente stroomvoorziening in de wagenbak. Als we langer dan een nacht kamperen dan brengen we vanuit de stroomaansluiting op de keuken een verlengsnoer (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/620724/4-voudige-stekkerdoos-5-m-Geel-Blauw-IP44-Brennenstuhl-1169200) eenvoudig via de ritsen in de tent. Zetten we met een dubbelzijdig klittenbandje vast waar we 'm willen hebben en "klaar".
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Stroom in de cocoon?
« Reactie #18 Gepost op: maart 05, 2014, 12:20:54 am »

Ik heb het bij onze Kyte zo opgelost: zie foto.
De doorvoer is een zogenaamde dekdoorvoer bedoeld voor boten.

Op de foto had ik de stekker nog met één bout vastgemaakt op een gat in het chassis dat al aanwezig was. Later toch maar een gaatje erbij geboord en ook de andere kant vastgezet.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal