Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tips nieuwe kyte  (gelezen 10765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #15 Gepost op: maart 05, 2014, 07:09:26 pm »

Die voorwand gaat niet met rits maar met een paar lusjes. Of dat moet veranderd zijn?
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2014, 07:31:33 pm door Lien »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #16 Gepost op: maart 05, 2014, 07:22:12 pm »


Er schijnt nu een derde optie te zijn. De XL. Als ik de foto zie is deze van licht doek en niet meer groen? (Ik geloof dat Abbes dit ook al had gezien bij HK?) Ik vind juist het groene erg mooi bij de rest van de Kyte passen.
De XL kindertent is geen 1,4 maar 2 meter diep geloof ik waarmee je de luchtbedden in de lengte kunt plaatsen. Kan handig zijn bij meer kinderen. Als er ook een binnentent in zit zou dit ook een verbetering zijn.
Voor ons is de L groot zat maar als je de kinderen dichter op elkaar hebt, danwel 3 hebt, zou ik ook de keuze voor de XL snappen.

Klopt deze heb ik ook gezien. De kleur is overigens nog niet definitief gaf men aan. Het is overigens nog een prototype en er zit geen binnentent in. Ik heb ook om een soort van binnentent gevraagd, omdat als de zon er 's ochtends op de kindertent, dan branden de kids eruit. Het groene doek en het zeil onderin worden tamelijk warm. Dus ik wil voor dit jaar eens kijken of ik een soort binnentent kan maken. Zolang er maar wat luchtruimte tussen de binnentent en buitentent is.

Houdt wel rekening mee dat de binnenste tentstok voor de opening van het linker deel staat.
Gelogd
Groeten,

Erik

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #17 Gepost op: maart 05, 2014, 09:03:33 pm »

Wij hebben de kluis en voorwand van hk.
Betreft de kluis deze gaat met code en geen sleutel nodig dus.
En is zo groot dat er een 17" laptop in past.
Wij bewaren er alle belangrijke spullen in ideaal (wel duur idd).

De voorwand hebben we vorig jaar gebruikt in het voorjaar toen het frisser was.
Deze gaat om de boogstok heen van de luifel en een paar lusjes .
Is dus niet wind en tocht dicht.
Maar houd wel warmte meer binnen en zorgt dat de wind niet rechtstreeks naar binnen gaat.
Wat Lien gedaan heeft is ook heel mooi en geeft meer licht binnen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #18 Gepost op: maart 05, 2014, 09:15:12 pm »




De voorwand hebben we vorig jaar gebruikt in het voorjaar toen het frisser was.
Deze gaat om de boogstok heen van de luifel en een paar lusjes .
Is dus niet wind en tocht dicht.
Maar houd wel warmte meer binnen en zorgt dat de wind niet rechtstreeks naar binnen gaat.
Wat Lien gedaan heeft is ook heel mooi en geeft meer licht binnen.

Maar de nieuwe voorwand van HK is erg mooi en zit geritst aan de luifel. Heeft tevens een eigen deur.
Echter zoals eerder is vermeld, het is een diepe luifel en als het te fris is, zitten wij binnen.
Gelogd
Groeten,

Erik

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #19 Gepost op: maart 06, 2014, 08:04:06 pm »

Ik heb de voorwand nog niet gezien, maar op de foto lijkt het dat de onderkant een ruimte overlaat. Dan zal het wel tochten. Ik denk dat wel of niet aanschaffen van die wand heel persoonlijk is. Wij vinden ook dat we redelijk uit de wind en regen kunnen zitten onder de luifel. Als het echt koud is, gaan we lekker binnen zitten, met de stoelen en tafel, ruimte zat. Daarnaast gaan we niet vroeg, of noordelijk kamperen. Hemelvaart in Nederland komen we wel door  :P , en in Frankrijk rijden we de zon achterna.

Je kunt de Kyte in je eentje op zetten, maar dat lijkt mij wel wat lastig.

Hiker, mooie oplossing met die klittenband! En de houten balkjes met tie-raps vast zetten, geniaal. Hoe simpel kan het zijn.

Voor wat betreft de kluis, er zijn goedkopere kluizen (http://www.vdhsafes.nl/) bijvoorbeeld. Wel zelf inbouwen natuurlijk.

En alle ' toevoegingen', de luifelversteviging heeft volgens mij iedereen gehad, soms zelf 3 keer. De nieuwigheden (Elektra, binnenslaaptent, spatlappen, LED verlichting, gas-aansluiting en weet ik veel wat nog meer), wordt (aan ons in ieder geval) niet aangeboden. Zelfs niet met de melding van ' voor maar xxx euri's kunt u dit krijgen' . Misschien dat je er om moet vragen, maarja, goed opgevoed als ik ben doe ik dat niet. Misschien bij de volgende beurt of zo. Misschien is er een verschil tussen benadering van de klant in Bunnik of in Emmen, geen idee.

Maar, nog steeds heel erg tevreden en blij.
Samenvattend: kluis zou ik ergens anders kopen. Kindertent, geen idee (mijn dochter slaapt al een paar jaar in d'r eigen tentje), voorwand (bah humbug), ophangsysteem, ga ik ook doen!

Succes zo!
Gelogd

FamdeGroot

  • Gast
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #20 Gepost op: maart 06, 2014, 09:13:30 pm »

Hoi GertjanA,

Dank voor je reactie. Wat bedoel je met luifelversteviging? Ik zie deze namelijk niet in de standaard lijst staan. Wat moet ik mij bij een gasaansluiting voorstellen?

Bij voorwand staat bah humbug, wat bedoel je?

Groet,
FamdeGroot.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #21 Gepost op: maart 06, 2014, 09:14:22 pm »

Kennelijk is de XL tent er ook in het groen: Engelse site..
Volgens mij loopt de tent wat meer schuin naar achter. Let maar eens op de plaats van de stok links. Staat midden in dit compartiment...
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Tips nieuwe kyte
« Reactie #22 Gepost op: maart 06, 2014, 09:23:25 pm »


Kennelijk is de XL tent er ook in het groen: Engelse site..
Volgens mij loopt de tent wat meer schuin naar achter. Let maar eens op de plaats van de stok links. Staat midden in dit compartiment...


Groen toch mooier. Het zijn volgens mij dezelfde stokken als die wij hebben, echter de vloer loopt iets door en de tent daardoor ook. Hierdoor lijkt of de stok middenin staat.
Gelogd
Groeten,

Erik
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal