Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwkratjes voor Cocoon  (gelezen 7713 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mgoudapp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL met base kitchen
Vouwkratjes voor Cocoon
« Gepost op: maart 06, 2014, 01:24:43 pm »

Nog even en we kunnen onze cocoon ophalen... :K

Nu is de grote bergruimte onder het bed natuurlijk een plus punt...nu heb ik al wel kunnen lezen op het forum dat de kratjes niet hoger dan 24cm moeten zijn..echter weet iemand hoeveel kratjes onder het bed kunnen? Van het weekend gaan we naar de vrijbuiter dus dan kunnen we ze gelijk meenemen ;)...alvast bedankt voor jullie reacties / tips en ideeen.
Gelogd

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2014, 01:49:29 pm »

Dit staat 'gewoon' in de specificaties van de Cocoon. http://www.holtkamper.nl/Producten/Cocoon.html (onderaan)

Je moet je wel afvragen of je alles vol wilt zetten met kratjes. Kratten hebben voor en nadelen (er zijn meerdere discussies op dit forum over terug te vinden).
Waarschijnlijk koop je kratten voordeliger bij bijvoorbeeld de Jumbo - dan staat er wel het Jumbo logo op, maar als je dat geen probleem vind scheelt het weer.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: maart 06, 2014, 06:45:50 pm »

Prima kratjes van de Jumbo. Zijn lekker voordelig en wat kan mij het schelen dat er Jumbo op staat.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: maart 06, 2014, 07:24:15 pm »

volgens holtkampersite gaan er flink wat kratjes in, echter heb ik de ervaring dat je ook losse spullen mooi kan wegzetten naast de kratjes en maak gebruik van tassen, die vormen mee met de contouren van de binnenruimte.
en vul de ruimte naast de kratjes op met allerlei spullen als schoenen.
 toen we nog met de kids kampeerde hadden we 5 kratjes te gebruiken.
nu we samen weggaan, hebben we 3 kratjes en 2 sporttassen. de rest is kampeermiddel, los weggelegd.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #4 Gepost op: maart 06, 2014, 07:47:32 pm »

volgens holtkampersite gaan er flink wat kratjes in, echter heb ik de ervaring dat je ook losse spullen mooi kan wegzetten naast de kratjes en maak gebruik van tassen, die vormen mee met de contouren van de binnenruimte.
en vul de ruimte naast de kratjes op met allerlei spullen als schoenen.
 toen we nog met de kids kampeerde hadden we 5 kratjes te gebruiken.
nu we samen weggaan, hebben we 3 kratjes en 2 sporttassen. de rest is kampeermiddel, los weggelegd.
Er staan alleen geen maten bij de kratjes. En het lijkt of er vierkante kratjes tussen zitten op de foto. Maar als ik het zo hoor past er ook maar precies een kratje onder het bed wat betreft de hoogte.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2014, 08:55:05 pm »

Maar als ik het zo hoor past er ook maar precies een kratje onder het bed wat betreft de hoogte.
er is 1-2 cm over naar de draagbalken van de bedbodem - daartussen is iets meer ruim te over tot aan de latten zelf. Ik leg daar bijvoorbeeld ons vouwkrukje om makkelijker het bed in te stappen op, maar ook het verandascherm met stang en onse kkokplaat past nog goed op de kratjes onder het bed (mits op de juiste plaats).
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #6 Gepost op: maart 06, 2014, 09:29:04 pm »

er is 1-2 cm over naar de draagbalken van de bedbodem - daartussen is iets meer ruim te over tot aan de latten zelf. Ik leg daar bijvoorbeeld ons vouwkrukje om makkelijker het bed in te stappen op, maar ook het verandascherm met stang en onse kkokplaat past nog goed op de kratjes onder het bed (mits op de juiste plaats).

Doen wij idd ook: de centrale stok van de luifel ligt gewoon op de kratjes, geen probleem. Ook de peddels van de kayak hebben we wel eens op de kratjes liggen. We hebben nu twee soorten kratjes in gebruik:
- goedkope van de blokker
- ietsje duurdere (knalgele) van de Praxis. Veel steviger, en deze vervangen de kapotte Blokker kratjes...

Wij hebben z'n 8-9 kratjes bij ons op zomer vakantie. De resterende ruimte wordt gebruik voor wat losse spullen zoals een oventje, speelgoed, haringtas en elektrakabel.
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #7 Gepost op: maart 06, 2014, 10:42:38 pm »

Hou wel in de gaten dat er 2 maten kratjes zijn. Daar zit ook verschil in de hoogte (een paar centimeter). Onder de lattenbodems zal dat geen probleem zijn, maar wellicht passen de hoge kratjes niet onder het frame. Wij hebben in de Spacer 3 kratjes van de AH staan (die passen ook onder het frame), handdoeken in een boodschappentas en verder losse kampeerspullen (stoelen, safarichef, kastje, etc).
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Vouwkratjes voor Cocoon
« Reactie #8 Gepost op: maart 08, 2014, 03:21:48 pm »


Meet vooral goed de hoogte van bodem tot lattenbodem en bodem tot frame, die marge kun je soms goed gebruiken. Bovenstaand een foto van toen we de Cocoon net in gebruik namen, ondertussen laden we een stuk efficiƫnter.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal