Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Off Road waterlekkage  (gelezen 3212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Off Road waterlekkage
« Gepost op: maart 11, 2014, 05:21:15 pm »

FF een vraagje betreffende de Cocoon Off Road uitvoering. Heb zo eentje zien staan, maar ik hoorde van een andere Off Road bezitter dat de tent van de Off Road gewoon de tent van de basis Cocoon is. Dit betekent dat bij een regenbui het doek krimpt, er problemen ontstaan, doek te kort. Holtkamper heeft dat indertijd opgelost door stroken tussen tent en grondzeil te ritsen. Maar ik heb ook gehoord dat bij een flinke regenbui die ritsen lekken. dus een waardeloze oplossing. Is er op het forum iemand die hier ervaring mee heeft? Want de eigenaar van de Off Road beweert dat de inzet stukken niet lekken, maar wel zouden kunnen lekken als er veel water rond de tent komt. En het laatste wat we willen is een waterbad in de voortent.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2014, 09:01:22 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re: Off Road waterlekkage
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2014, 11:31:46 am »

Hi,

Wij hebben een offroad XL en inderdaad zitten er tussenstukken tussen het grondzeil en de tent. Maar dat heeft niets met krimp te maken. De offroad staat gewoon een stuk hoger door grotere wielen. Om die hoogte op te vangen zit er een extra strook tussen, gemaakt van grondzeil en bevestigd met de standaard ritsen. De hoogte van het standaard grondzeil langs de randen is normaal. En dat is niet zo bedacht vanwege krip oid, dit is gewoon de manier om de hoogte op te vangen. Niks mis mee. Die ritsen lekken bij ons absoluut niet. En we hebben al heel wat regen gehad. Het is zeker geen waardeloze oplossing, maar slim gebruik van bestaande onderdelen door Holtkamper.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Off Road waterlekkage
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2014, 04:57:05 pm »

Hi,

Wij hebben een offroad XL en inderdaad zitten er tussenstukken tussen het grondzeil en de tent. Maar dat heeft niets met krimp te maken. De offroad staat gewoon een stuk hoger door grotere wielen. Om die hoogte op te vangen zit er een extra strook tussen, gemaakt van grondzeil en bevestigd met de standaard ritsen. De hoogte van het standaard grondzeil langs de randen is normaal. En dat is niet zo bedacht vanwege krip oid, dit is gewoon de manier om de hoogte op te vangen. Niks mis mee. Die ritsen lekken bij ons absoluut niet. En we hebben al heel wat regen gehad. Het is zeker geen waardeloze oplossing, maar slim gebruik van bestaande onderdelen door Holtkamper.
Er is mij verteld uit eigen ervaring van die man dat toen de Off road werd geleverd, de stroken er niet bij zaten. De tent stond goed, tot het begon te regenen. Toen kromp het doek en ontstonden er problemen. Is toen opgelost door de stroken er tussen te zetten. Maar die lekten dus ernstig. daarop is door Holtkamper het gehele doek vervangen door langer tentdoek tot aan het grondzeil.
Zijn er verder nog specifieke dingen waar we op moeten letten bij een Off Road?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Off Road waterlekkage
« Reactie #3 Gepost op: maart 12, 2014, 07:06:39 pm »

Ik vind het een vreemd verhaal
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Off Road waterlekkage
« Reactie #4 Gepost op: maart 12, 2014, 07:19:55 pm »

« Laatst bewerkt op: maart 12, 2014, 07:22:07 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Off Road waterlekkage
« Reactie #5 Gepost op: maart 13, 2014, 03:35:24 am »

Ik ga meer mee met het verhaal zoals vertelt aan jellejawa dat de extra strook een reparatie is. Zo'n extra strook is veel duurder dan de stof iets langer te maken, puur omdat het laatste geen extra werk kost, en zo'n extra strook wel (veel) extra werk is en een extra (dure) rits. Daarnaast vindt ik zo'n oplossing niet iets wat ik als klant bij de hoge prijsklassen van HK verwacht als zijnde standaard.
Maar we horen wel wat de huidige stand van zaken is, dan weten we het zeker.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal