Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Basekitchen opknappen  (gelezen 7538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Basekitchen opknappen
« Gepost op: maart 30, 2014, 10:03:22 am »

Beste allemaal,

Bij onze Cocoon hebben wij een wat oudere basekitchen gekocht. Dit is het oude model met twee losse planken waarvan eentje voorzien van het gasstel.
Omdat ik niet alles even handig vind wil ik wat aanpassingen doen vergelijkbaar met de huidige basekitchen. Weet alleen niet hoe aan te pakken.

Heeft iemand een soortgelijke keuken met aanpassingen?
Alle tips zijn welkom!


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2014, 10:12:26 am »

Wij zijn nog zoekende naar een Cocoon. Maar heb al wel plannen hoe ik een keuken wil als er geen bij zit. Het basekitchen idee, maar dan anders. Ik wil overigens geen zarges kist gebruiken maar een Defender, zijn veel beter geprijsd. En lijken veel op de zarges. Kookplaat met dekglas is bij de Wit te koop voor 199 euro. Alleen momenteel niet leverbaar. Kookplaat wil ik geheel links houden. De koelbox zou ik rechts willen en eventueel overdwars als dit mogelijk is i.v.m. de ruimte en een aflegplankje in het deksel van de box. Dan hou je tussen kookplaat en koelbox een ruimte over van ongeveer 50 cm waarin je een deksel kunt maken om spullen op te bergen in de kist. Net zoals HK zelf doet. Water en wasbak vinden wij niet nodig. Ik denk zo voor rond de 1000 euro zelf een keuken te kunnen maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2014, 10:49:56 am »

Ik dacht er zelf aan om via een meubelmaker een compleet blad te laten maken met uitsparing voor het gasstel en de koelkast.
Inderdaad de koelkast een kwartslag draaien was ook ons idee. Verder dan in het midden een klep maken om in de bak te kunnen. Eigenlijk vergelijkbaar met de laatste foto (dus zoals Holtkamper het doet).
Nadeel lijkt me wel dat de gehele plank er niet uit kan en je dus niet veel ruimte hebt om onder het blad te komen. Of valt dat wel mee?

Ergens op het forum zijn er eerder foto's geplaatst, maar die zijn niet meer te zien.


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2014, 12:55:49 pm »

Wordt dat niet erg duur via een meubelmaker? HK heeft ook de kookplaat scharnierend, zodat die omhoog kan. Meest handig is natuurlijk dat je toch aan de voorkant in de keuken kan. Maar persoonlijk vind ik die oude HK keukens minder fraai. En ze zijn ook niet zo heel groot.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2014, 12:59:02 pm »

Ben er nog niet voor op pad geweest Jelle, dus ken de prijzen niet.
Het systeem van Holtkamper om alles scharnierend te maken is erg fraai.
Het enige waarover ik twijfel is of je nog gemakkelijk overal bij kunt. Nu kan ik gewoon een hele plank eruit pakken en zo gemakkelijk bij de gasfles of de stroomaansluiting.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2014, 01:38:27 pm »

Ben er nog niet voor op pad geweest Jelle, dus ken de prijzen niet.
Het systeem van Holtkamper om alles scharnierend te maken is erg fraai.
Het enige waarover ik twijfel is of je nog gemakkelijk overal bij kunt. Nu kan ik gewoon een hele plank eruit pakken en zo gemakkelijk bij de gasfles of de stroomaansluiting.
Zal best prijzig worden denk ik. Maar dat moet je dus eerst uitzoeken. Een plank met kookplaat er uit pakken lijkt me toch minder handig. Ik denk dat het allemaal vrij simpel is te realiseren met scharnieren e.d. Heb het al aardig in mijn hoofd, maar het vinden van de juiste Cocoon is moeilijker dan ik dacht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2014, 04:15:53 pm »

Via een meubelmaker of (kleine) interieurbouwer zal het snel te duur zijn (en ik kan het weten  ;)); Ze zullen er zo een paar uur aan moeten knutselen en € 40,- per uur incl. btw zal het al snel kosten (en dat is dan nog een crisis-tarief). Maar goed, je kunt natuurlijk altijd een poging wagen.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2014, 04:17:32 pm door C5CCV »
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2014, 05:05:11 pm »

Allereerst maar eens het idee verder uitwerken...
Over twee weken gaan we ons eerste weekend weg. Daarna in de meivakantie nog een lange week. Dan hebben we volop de tijd om de voors en tegens af te wegen.
Had gehoopt dat er iemand was die al heeft gedaan wat wij van plan zijn, namelijk het vernieuwen van de basekitchen.
Als het voor ons zover is, zal ik er een project van maken op het forum.


Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #8 Gepost op: maart 30, 2014, 05:27:05 pm »

Allereerst maar eens het idee verder uitwerken...
Over twee weken gaan we ons eerste weekend weg. Daarna in de meivakantie nog een lange week. Dan hebben we volop de tijd om de voors en tegens af te wegen.
Had gehoopt dat er iemand was die al heeft gedaan wat wij van plan zijn, namelijk het vernieuwen van de basekitchen.
Als het voor ons zover is, zal ik er een project van maken op het forum.
Zoek even op Holtkamper keuken op Google. dan kom je een filmpje tegen van iemand hier op het forum die ook een keuken heeft gemaakt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #9 Gepost op: maart 30, 2014, 05:37:52 pm »

Ja die had ik ook al bekeken. Ziet er goed uit, maar de film glimt nogal waardoor niet alles even duidelijk over komt.
Andere zoekpogingen leveren weinig op. Zelfs geen fotos van oude keukens...
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #10 Gepost op: maart 30, 2014, 05:56:27 pm »

Ik heb zelf ook mijn keuken gemaakt (zie CC projecten), is toch een kwestie van gewoon aan beginnen (en nee, ik ben geen timmerman/meubelmaker, gewoon een hobbyist).
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #11 Gepost op: maart 30, 2014, 06:11:48 pm »


Ik heb zelf ook mijn keuken gemaakt (zie CC projecten), is toch een kwestie van gewoon aan beginnen (en nee, ik ben geen timmerman/meubelmaker, gewoon een hobbyist).

Heb eerder al met veel respect je project gevolgd! Knap werk! Maar ken mezelf, dat wordt niks met mijn gebrek aan tijd, maar vooral gebrek aan geduld
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2014, 08:44:03 pm »

Ik ben geen knutselexpert en al zeker prof. doe het zelver dus misschien zie ik technische dingen fout. Vergeef me dan.   ;) Staat de koelkast niet bewust in het midden ivm het gewicht? Om het zwaarste gewicht op de dissel te dragen en het evenwicht te bewaren.
om te koken, als je de keuken op de dissel laat staan is het handig om de kookplaat aan de zijkant te houden.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #13 Gepost op: maart 30, 2014, 09:00:13 pm »

Wordt dat niet erg duur via een meubelmaker? HK heeft ook de kookplaat scharnierend, zodat die omhoog kan. Meest handig is natuurlijk dat je toch aan de voorkant in de keuken kan. Maar persoonlijk vind ik die oude HK keukens minder fraai. En ze zijn ook niet zo heel groot.

Blijft natuurlijk persoonlijk. Wij hebben ook een whitebox keuken gehad.
Vergeleken met de Kyte keuken, veel minder ruimte. En veel rommeliger op 1 of andere manier.
En tijdens het koken in de Kyte keuken kunnen we nog steeds bij de spullen. Juiste indeling uitproberen.
Dat is onze mening....
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Basekitchen opknappen
« Reactie #14 Gepost op: maart 30, 2014, 09:04:18 pm »


Ik ben geen knutselexpert en al zeker prof. doe het zelver dus misschien zie ik technische dingen fout. Vergeef me dan.   ;) Staat de koelkast niet bewust in het midden ivm het gewicht? Om het zwaarste gewicht op de dissel te dragen en het evenwicht te bewaren.
om te koken, als je de keuken op de dissel laat staan is het handig om de kookplaat aan de zijkant te houden.

In de huidige basekitchen van Holtkamper staat de koelkast ook niet in het midden maar helemaal rechts.


Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal