Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keukenindeling Holtkamper Aero  (gelezen 955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.724
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Keukenindeling Holtkamper Aero
« Gepost op: juli 13, 2023, 08:17:59 am »

Wie heeft er een slim idee voor de indeling van de Holtkamper Aero .
Ik heb nu bv borden bakjes etc in één bak en als ik dus een bordje wil pakken moet ik eerst de bakjes er uit halen .
Ik denk dat ,dat makkelijker kan .
Wie heeft er tips ?
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Keukenindeling Holtkamper Aero
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2023, 09:27:49 am »

De keuken is vrij simpel ingedeeld. Bij transport zitten de borden, kommetjes in de afwasbaar. Deze staat onder het laatje tegen de achterkant (niet de kant van de nummerplaat).  Rechts daarvan is een kleine doos waar de pannen instaan ( gestapeld) op het stekkerblok staan het doosje met bestek en een doosje met keuken spatels enz. Tegen de nummerplaat kant staan de eierkoker en de brood rooster. De ruimte tussen de pannen doos en de nummerplaat kant wordt opgevuld door de water koker, thermoskan, en los keuken spul plus wat bakjes die onder de plaat hangen. Als we langer dan 2 dagen staan gaat de keukenruimte leeg. De pannen doos staat naast de keuken ( daar waar de ingangdeur is van de Aero). Daarnaast de gastank. Afwasbak gaat leeg en de inhoud gaat onder de kookplaat de keuken ruimte in. De uitgeklapte planken staan de mokken en drinkerij glazen op, plus de waterkoker de thermoskan en het koffiefilter. Bestekbakjes komen ook op de planken. Het is niet veel spul, is ook weinig tijd voor nodig om het op te zetten of in te pakken. Het koffie en thee, kruiden, broodbeleg ( hagelslag, veeeeeul) staan in een krat wat altijd in de kofferbak van de auto gaat. Gaat de voortent en komt dan te staan op de ladenakken waar de kleding in zit ( dit staat op de positie waar de deur zit van de Aero).
Het is kamperen tenslotte, geen professionele restaurant keuken. Gebruik geen kastjes of wat dan ook. De tafel is ook de snijtafel enzo. Voordat je ook denkt om het gas aan te steken wees er zeker van dat alles wat je nodig hebt op tafel staat of dat je erbij kan via het gat onder de snijplank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

jacqbus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
Re: Keukenindeling Holtkamper Aero
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2023, 10:27:55 am »

Een simpele vraag waarvoor ook wij zoeken naar het (ultieme) antwoord. Waar zijn wij vooralsnog op uitgekomen? De vraag is uit te splitsen in A) tijdens de reis; en B) op de camping.

Ad A: tijdens de reis?
We maken gebruik van 4 (euro)bakken 40x30x23 met afsluitbaar deksel die optimaal gebruik maken van de ruimte onder besteklade en kookplaat. Bv een bak voor serviesgoed, voor glaswerk en voor potten/pannen en etenswaren. Om 4 bakken te kunnen plaatsen heb ik de batterijhouder verplaatst naar de ruimte onder de wasbak. En (tijdens de reis) plaats ik de watertank in de ruimte voor de koelkast.

Ad B) op de camping?
Tijdens het koken kan je niet/nauwelijks bij de ruimte onder de kookplaat. Voor het gemak plaatsen we de veelvuldig te ontsluiten bakken met potten/pannen, servies etc (op werkhoogte) onder de aanhaaktafel. De bakken met etenswaren zijn (tijdens het koken) ontsluitbaar via de klep van de besteklade.

Tijdens de reis en op de camping blijft 'alles' in de bakken zodat bij het uit- en inklappen 'slechts' de bakken verplaats hoeven te worden.

Tot zover onze oplossingsrichting; maar we zijn benieuwd naar slimmere, nog praktischer oplossingen.
Gelogd
Holtkamper Aero 2023
Holtkamper Cocoon Aero 2013
Holtkamper Family 1982

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Keukenindeling Holtkamper Aero
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2023, 10:31:51 am »

Ultieme antwoord is, bij iemand gaan eten. Alleen meenemen voor koffie of thee te bereiden of om een boterham te snijden of te smeren :)41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Keukenindeling Holtkamper Aero
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2023, 11:49:32 am »

Ik ben net terug van vakantie en heb daarvóór een houten indeling voor mijn Masterclass Kitchen gemaakt, waar alles breukvrij en overzichtelijk in staat en blijft staan. Heeft zichzelf inmiddels bewezen en ben er heel erg blij mee.
Ik zal binnenkort filmpje/foto's plaatsen.

Groet,
Annelies
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Sieta

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro
Re: Keukenindeling Holtkamper Aero
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2023, 08:48:23 pm »

Wij hebben sinds een paar weken onze eerste vouwwagen. een astro met disselkeuken in de disselbak door Holtkamper gemaakt

Ik heb al een paar bakken gekocht... en terug gebracht. Dus hou me ook aanbevolen voor goed oplossingen. Wij hebben geen lades e.d. want zo'n kist. Zie fito. Dit is overigens niet onze keuken. Maar alles vanaf de bovenzijde te benaderen.
Benieuwd naar je foto's Annelies!

Groeten Sieta
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Keukenindeling Holtkamper Aero
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2023, 10:51:54 pm »

Ik ben net terug van vakantie en heb daarvóór een houten indeling voor mijn Masterclass Kitchen gemaakt, waar alles breukvrij en overzichtelijk in staat en blijft staan. Heeft zichzelf inmiddels bewezen en ben er heel erg blij mee.
Ik zal binnenkort filmpje/foto's plaatsen.

Groet,
Annelies
Ben heel benieuwd. We hebben er een paar grote bakken in geplaatst, het blijft een rommeltje.
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Keukenindeling Holtkamper Aero
« Reactie #7 Gepost op: juli 18, 2023, 08:41:00 am »

Ben heel benieuwd. We hebben er een paar grote bakken in geplaatst, het blijft een rommeltje.

Heb het resultaat gepost in deze topic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=27874.0
Gelogd
🌿 Annelies 🌿
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal