Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor disselslot op een holtkamper  (gelezen 9958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor disselslot op een holtkamper
« Reactie #15 Gepost op: maart 30, 2014, 07:01:53 am »

Wij hebben zowel de safety plus als de double lock. De laatste vind ik makkelijker in gebruik. Nadeel is dat je eigenlijk de schroeven van de koppeling  moet vervangen voor langere en de slotbouten erop moet doen. ( bij de jamet waren de schroeven te kort) Anders zou iemand de koppeling kunnen los draaien en zo de beveiliging omzeilen..
Bij de Jametic heb ik destijds wel een bout vervangen. Kreeg ik van de dealer. Je moet n.l. wel een bout van de juiste sterkte hebben. Daarna draai je de borgmoer er op en sla je een stalen pinnetje in het gleufje zodat de moer onwrikbaar vast zit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Wat voor disselslot op een holtkamper
« Reactie #16 Gepost op: maart 30, 2014, 08:06:53 am »

Ik had al iets gehoord over een te vervangen bout met borgmoer.
Is deze eigenlijk meerdere keren te gebruiken? Heb nu dus een tweedehandse gekocht en weet eerlijk gezegd niet of de set compleet is (wordt nog opgestuurd).


Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Wat voor disselslot op een holtkamper
« Reactie #17 Gepost op: maart 30, 2014, 08:12:13 am »

Nog even de foto's op mp gechekt, set ziet er compleet uit inclusief moer en pinnetje. Geen bout, maar dat enkel nodig zijn als ze te kort zijn.
Volgende vraag: hoe werkt die moer?hoe bevestig je deze en hoe draai je die dan los?


Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: Wat voor disselslot op een holtkamper
« Reactie #18 Gepost op: maart 30, 2014, 08:16:31 am »

De borgmoer draai je volgens mij op de originele moer.. de spanning komt dus op de originele moer.. de borgmoer zorgt ervoor dat je de originele moer niet kan losdraaien... omdat er dus ruimte op de bout moet zijn voor 2 moeren moet deze misschien vervangen worden...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat voor disselslot op een holtkamper
« Reactie #19 Gepost op: maart 30, 2014, 10:05:44 am »

Ik had al iets gehoord over een te vervangen bout met borgmoer.
Is deze eigenlijk meerdere keren te gebruiken? Heb nu dus een tweedehandse gekocht en weet eerlijk gezegd niet of de set compleet is (wordt nog opgestuurd).
Ik denk niet dat de set compleet is, want de moeren gebruik je, sla je een spie in zit dan onwrikbaar vast en is onbruikbaar geworden omdat de schroefdraad wordt vernield om losdraaien tegen te gaan. Best is een nieuwe bout en moer te halen. Je kunt eventueel ook de bout op de moer vastlassen om losdraaien te voorkomen/bemoeilijken. Overigens is het alleen verzekeringstechnisch nodig dat de moer onwrikbaar vast zit. Nodig voor de SCM goedkeuring. Voor de snelle dief is het al lastiger om je vw te jatten omdat hij eerst de koppeling moet verwijderen en vervangen door een andere koppeling om de vw mee te kunnen nemen achter de auto. Er hoort overigens wel een heel regiment sleuteltjes bij het slot. stuk of 4 uit mijn herinnering.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Wat voor disselslot op een holtkamper
« Reactie #20 Gepost op: maart 30, 2014, 10:56:10 am »

Het zou kunnen dat de vorige eigenaar ook enkel het slot heeft gebruikt, en niet de moer.
Ik zie het ook niet zozeer als een must, tenzij de verzekering het voorschrijft inderdaad. De sleuteltjes ook meteen gecheckt
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal