Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Waar te beginnen...  (gelezen 7673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #45 Gepost op: augustus 14, 2019, 04:18:06 pm »

Hoeveel scheelt zoiets dan?
Denk zo'n 10% maar vaak zit het in de accessoires die je dan 'gratis' krijgt dus is erg afhankelijk van wat je nodig hebt. Stel de actie is kuipzeil en zijtent erbij, maar je wil die niet dan is het een mooie actie en prijs maar niet voor jou.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #46 Gepost op: augustus 14, 2019, 05:43:26 pm »

Goede samenvatting, je geeft echter aan dat je niet te veel gedoe wilt hebben met te veel stokken om een voortent op te zetten. We hebben 3 verschillende merken vouwwagens gehad en die we nu hebben is de 4de. Daarnaast hebben we 4 tenten gehad. Ik kan je zeggen dat de Holtkamper Flyer veruit de snelste klapper is geweest die we gehad hebben met aangeritste voortent en zeer weinig stokken. De huidige modellen van Holtkamper zijn nog sneller op te zetten inclusief gehele voortent. M.i. toch een wens die je hebt. Mijn persoonlijke mening: Holtkampers inclusief met opzetten voortent zijn m.i. de ideale trekker trailers als je snel wil verplaatsen.
Wel fijn als het snel kan ja, maar ik wil ook mijn gezin meenemen. Die Holtkampers lijken allemaal zo klein. En zo te zien zijn ze nog stervensduur ook.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #47 Gepost op: augustus 14, 2019, 05:54:45 pm »

Dan zul je concessies moeten maken.
Snel en groot gaat in de vouwwagen wereld niet samen.
Maar snel kun je wel in iedere prijsklasse krijgen.
Er zijn genoeg merken met een goede prijs kwaliteit verhouding te vinden.

 

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #48 Gepost op: augustus 14, 2019, 06:14:34 pm »

Wel fijn als het snel kan ja, maar ik wil ook mijn gezin meenemen. Die Holtkampers lijken allemaal zo klein. En zo te zien zijn ze nog stervensduur ook.

heb je zo'n groot gezin dan?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #49 Gepost op: augustus 14, 2019, 06:25:10 pm »

Dan zul je concessies moeten maken.
Snel en groot gaat in de vouwwagen wereld niet samen.
Een Camp-let heeft een voortent van 18 vierkante meter en 2 tweepersoons bedden en de staat razendsnel inclusief die voortent.
Niet zo groot als een traditionele grote klapper maar misschien een acceptabel alternatief qua volume.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #50 Gepost op: augustus 14, 2019, 06:48:28 pm »

Een Camp-let heeft een voortent van 18 vierkante meter en 2 tweepersoons bedden en de staat razendsnel inclusief die voortent.
Niet zo groot als een traditionele grote klapper maar misschien een acceptabel alternatief qua volume.
Tja een discussie apart.
Wat de 1 ene groot vind vind de andere klein.
Valt bij mij valt de camplet onder de snelklappers met wat meer haringen in is zeker kleiner dan een bouwwagen zoals jamet loisiana.
De topic starter moet eerst eens kijken wat voor ruimte hij nodig heeft.
Voor ons 4en is een Holtkamper Cocoon s al ruim genoeg en een Jamet Jametic een zee van ruimte.

Wij hebben toen ook een lijstje gemaakt.
1: Met hoeveel ben je?
2: Hoeveel ruimte wil je?
3: Waar kampeer je?
4: Hoeveel luxe en gemak wil je?

Dus in het begin met kleine kinderen en 3 weken op 1 plek werd het een Jamet lousiana.
Kinderen werden wat groter en wilde verder weg maar we wilden bij slecht weer ruim binnen kunnen zitten Jamet Jametic
Nu pubers soms ver weg niet reserveren en warmere regio's een snelklpper of te wel onze 2 de Holtkamper Cocoon.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #51 Gepost op: augustus 14, 2019, 07:34:00 pm »

Dan zul je concessies moeten maken.
Goh.

Ik had natuurlijk ook een nieuw topic moeten maken voor de vraag over het juiste seizoen om te kopen...
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #52 Gepost op: augustus 14, 2019, 07:35:25 pm »

Tja een discussie apart.
Wat de 1 ene groot vind vind de andere klein.
Valt bij mij valt de camplet onder de snelklappers met wat meer haringen in is zeker kleiner dan een bouwwagen zoals jamet loisiana.
De topic starter moet eerst eens kijken wat voor ruimte hij nodig heeft.
Voor ons 4en is een Holtkamper Cocoon s al ruim genoeg en een Jamet Jametic een zee van ruimte.
6 haringen met mooi weer is verwaarloosbaar wat mij betreft. Maar ieder zijn ding, ik heb ook nooit bezwaar gehad tegen het opzetten en mooi afspannen van een tunneltent. 

Topicstarter geeft aan dat een Holtkamper a) te klein is qua binnenruimte en b) te duur (en ja ook tweedehands zijn ze relatief gewoon ontzettend duur). Lijkt me dus vrij duidelijk dat Holtkamper afvalt.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #53 Gepost op: augustus 14, 2019, 07:38:56 pm »

Goh.

Ik had natuurlijk ook een nieuw topic moeten maken voor de vraag over het juiste seizoen om te kopen...
Het lijkt mij dat je alle vragen gewoon in 1 topic kan stellen.
Het beste seizoen om een tweedehands of nieuwe vouwwagen te kopen is tussen nu en het einde van het jaar. Qua nieuw de showmodellen en modellen van dit jaar die niet verkocht zijn. Die nemen nu enkel nog ruimte in beslag en opslagruimte kost geld. Ik zou echter geen gigantische dumpprijzen verwachten. Voor tweedehands is zo tegen het einde van het seizoen ook de ideale tijd. Mensen komen terug hebben na de vakantie in hun hoofd dat ze volgend jaar op een andere manier vakantie willen vieren en willen niet voor nog een jaar stallingskosten voor hun rekening krijgen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #54 Gepost op: augustus 14, 2019, 08:36:48 pm »

Voor een nieuwe crash kun je idd het beste een nieuw topic openen. Over wat de beste tijd is zijn al een paar topics waaronder https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16353.msg218113#msg218113

Mbt je zoektocht: als je vraagt welke moet ik kiezen, krijg je vaak het "wij van wc eend" antwoord. (Eigen merk en type) Vraag naast de voordelen ook eens naar de nadelen.  Wat zouden ze anders gemaakt hebben als ze dat van te voren konden doen.

Heel slim om langs te gaan bij verschillende zaken en te vergelijken.  Uiteindelijk weet je pas of je de juiste hebt gekozen als je er mee op pad gaat en er ervaring mee op doet.
Zoals Alex ook al schreef,  wat de 1 snel vindt,  vindt de ander niet snel genoeg.  Dat geldt ook voor bv leefruimte.

Een mooie tweedehands is een leuke zoektocht,  zeker als je het al gretig gebracht hebt tot 2 types.
Succes.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #55 Gepost op: augustus 14, 2019, 11:16:16 pm »

Voor een nieuwe crash kun je idd het beste een nieuw topic openen. Over wat de beste tijd is zijn al een paar topics waaronder https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16353.msg218113#msg218113

Mbt je zoektocht: als je vraagt welke moet ik kiezen, krijg je vaak het "wij van wc eend" antwoord. (Eigen merk en type) Vraag naast de voordelen ook eens naar de nadelen.  Wat zouden ze anders gemaakt hebben als ze dat van te voren konden doen.

Heel slim om langs te gaan bij verschillende zaken en te vergelijken.  Uiteindelijk weet je pas of je de juiste hebt gekozen als je er mee op pad gaat en er ervaring mee op doet.
Zoals Alex ook al schreef,  wat de 1 snel vindt,  vindt de ander niet snel genoeg.  Dat geldt ook voor bv leefruimte.

Een mooie tweedehands is een leuke zoektocht,  zeker als je het al gretig gebracht hebt tot 2 types.
Succes.

Bedankt voor de link naar het andere topic. Ik ga ook overwegen te wachten tot de nieuwe modellen gepresenteerd zijn.

Tja, tweedehands is ook een optie, maar gezien ze zo goed hun waarde vast houden is de besparing op een jonge tweedehands niet zo enorm groot. Bovendien moet je dan ook maar eentje zoeken met de gewenste opties. Als dat er niet is verlies je al gauw een flink deel van je besparing aan het bijkopen van de dure opties. Als er op marktplaats staat "nieuwwaarde 11500" hebben ze daar waarschijnlijk niet in meegerekend wat voor kortingen je krijgt als je het inderdaad geheel koopt.

En we hebben het inderdaad teruggebracht tot twee types. Vrouw en ik zijn het nog niet eens, maar dit weekend gaan we weer eens kijken.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #56 Gepost op: augustus 15, 2019, 03:42:48 pm »

En we hebben het inderdaad teruggebracht tot twee types.

vertel...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #57 Gepost op: augustus 15, 2019, 04:55:17 pm »

Citaat
Het gaat dus echt tussen de Trigano Odysee en de Combi-Camp Flexi. De Aart Kok Kavango is misschien ook een alternatief, maar die lijkt vooral duurder dan de Combi-Camp en de showrooms zijn voor ons wel erg ver weg.
1 pagina terug
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #58 Gepost op: augustus 18, 2019, 05:56:58 pm »

En we hebben het inderdaad teruggebracht tot twee types. Vrouw en ik zijn het nog niet eens, maar dit weekend gaan we weer eens kijken.
Ik ben benieuwd hoe beide modellen je nu lijken na een bezichtiging.
Zaten er grote verschillen in de Flexi en Odysee?
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #59 Gepost op: augustus 18, 2019, 11:32:16 pm »

Ik ben benieuwd hoe beide modellen je nu lijken na een bezichtiging.
Zaten er grote verschillen in de Flexi en Odysee?
Ik ben ook nog altijd benieuwd. De plannen voor de zaterdag waren wat gewijzigd door het slechte weer, waardoor er geen tijd meer was voor een bezoek aan de showroom. Ik houd jullie op de hoogte.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal