Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: temp. in de vouwwagentent  (gelezen 5387 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk: kampeermiddel : jamet air
temp. in de vouwwagentent
« Gepost op: november 21, 2016, 10:12:15 am »

Hallo, zoals eerder gemeld krijgen wij in april onze jamet air geleverd. Aangezien wij nog nooit gekampeerd hebben heb ik de volgende vraag.
Hoe is het s nachts in de tent qua temperatuur? Ga er maar vanuit dat wij hoofdzakelijk gaan klappen in de zomervakantie dus ik bedoel eigenlijk dat wanneer het overdag een graad of 25 a 30 is, wat is dan de temp.s nachts in de vouwwagentent. Dit ivm nog aan te schaffen slaapzakken cq dekbedden.
Alvast bedankt voor de reakties!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2016, 10:40:58 am »

Erg afhankelijk van de bestemming en ook nogal persoonlijk ......... wij nemen altijd ons zomerdekbed mee en dat is in de meeste gevallen toereikend geweest; voor nood hebben we een fleece dekentje bij ons wat we er overheen kunnen leggen als het echt te koud mocht zijn
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk: kampeermiddel : alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2016, 11:25:23 am »

Daarnaast hebben wij na het laatste voorjaarsklapweekend (3x woordwaarde) een zibro oliekachel gekocht via marktplaats (bedankt voor de info Vic!) en gaat er altijd een klein olie radiatortje van 400 watt mee wat snachts ook de wagenbak prima verwarmt.
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2016, 11:29:26 am »

Ik ga hiervoor uit van de buitentemperatuur in de nacht. In de bergen kan het dan nog flink koud worden, maar ook als je een keer met hemelvaart in eigen land weggaat zijn temperaturen van rond het vriespunt niet uitgesloten. Wij hebben daarom ook extra (binnen)slaapzakken van fleece die je zowel bij warme nachten alleen kunt gebruiken,of als extra bij echt oude nachten. Maar €10,- bij de Xenos.
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk: kampeermiddel : jamet air
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2016, 12:30:36 pm »

Het komt er dus op neer dat de buitentemperatuur ook de binnentemperatuur is..of zit ik fout?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.367
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2016, 12:33:36 pm »

Inderdaad uitgaan van de buitentemperatuur is meest verstandig. Waarbij het soms wel zo kan zijn dat de warmte nog even in de tent blijft hangen. maar als het echt afkoelt zoals in de bergen dan is het in je tent mss een paar graden warmer maar zeker geen 10.

kijk eens of je lange termijn gemiddelden kunt vinden van de gebieden waar je naar toe wilt en kijk dan eens naar de minimumtemperaturen.

Het volgende is heel persoonlijk maar ik heb liever slaapzakken met een comforttemperatuur van max. Een graad of 4 dan een comfort temperatuur van 10 graden. als het te warm wordt rits je ze wel open. scheelt toch ook weer bagage.
Gelogd
Adventure Awaits

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2016, 04:03:25 pm »

Wij hebben slaapzakken. Dit met de rede dat mijn vrouw het snel koud heeft en ik niet. En nemen altijd extra deken mee. En in de vouwwagen standaard een elektrische kachel. En in de winter nemen wij een gaskachel mee. Werkt prefect.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

madje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk: kampeermiddel : jamet arizona
temp. in de vouwwagentent
« Reactie #7 Gepost op: november 21, 2016, 06:42:29 pm »

Wij hadden dit jaar 1 slaapzak mee om samen onder te liggen. Vroegah, in Spanje, was dat genoeg. Dit jaar, in de Dordogne was dat toch net te koud.
De kinderen hebben slaapzakken  met comfort temp 4 graden.
Denk dat wij zelf volgend jaar ons dekbed meenemen.

Ps, jaloers op de air. Lijkt me een ideale tent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk: kampeermiddel : jamet air
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #8 Gepost op: november 21, 2016, 07:05:42 pm »

Bedankt voor alle reakties!
Zoals gezegd zijn we beginners dus ik zal nog wel meer van dit soort vragen hebben in de nabije toekomst. Moet al mn kampeergear nog aanschaffen dus..
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.658
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #9 Gepost op: november 21, 2016, 08:53:17 pm »

Houd er rekening mee dat de meeste kou vanaf de grond komt. Minimaal dezelfde isolatie onder je als boven je maar houd er rekening mee dat je slaapzak door je gewicht wordt samengedrukt en dat dan de isolatiewaarde flink verminderd.

Op een matras lukt dat meestal wel, zeker in/op de wagen. Mensen die op de grond slapen krijgen daarcwel mee te maken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #10 Gepost op: november 21, 2016, 09:04:22 pm »

Wij leggen een dikke deken onder het matras bij het kamperen in tijden dat het 's nachts koud kan worden (afgelopen jaar -5)

We nemen altijd onze dekbedden mee. Voor als het echt koud is hebben we een extra slaapzak mee. Een fleece deken werkt ook goed.

Zomers als het warm is liggen we onder het dekbedovertrek.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.658
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #11 Gepost op: november 21, 2016, 09:37:57 pm »

Dekbed gebruiken we zelf ook. Nadeel daarvan vinden wij dat een dekbed 's avonds vaak klammig aanvoelt. Om dat op te lossen zetten we dan even de electrische deken aan. Altijd in een gort droog mandje.

En in het voorseizoen of op enige hoogte is het gewoon erg prettig  :O
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Gait

  • Gast
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #12 Gepost op: november 22, 2016, 04:21:14 am »

Dat hangt er vanaf waar je heen gaat. In de bergen kan het zomaar afkoelen tot 5gr. Wij nemen een zomerdekbed mee en een fleecedeken. Als het erg fris is (bv tegen vriespunt) gaan we rondje hardlopen en dan je bed in. Nooit koud!
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #13 Gepost op: november 22, 2016, 06:48:56 am »

Een goede kachel is ook altijd een uitkomst
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: temp. in de vouwwagentent
« Reactie #14 Gepost op: november 22, 2016, 09:20:27 am »

Hier een electrische kachel, een Ecomat. En het kan zijn, als je op een camping staat (zoals klapweekend 2016) met laag 2/3 Ampere, dat je electrische kachel minder presteert, vooral als de rest van de klapclub ook de kachel aanzet...

Voor de kinderen een slaapzak met comfortwaarde rond 0 graden. Wij slaapzak van 4 graden. En fleece-dekens voor reserve.
En dat was in het hemelvaartsweekend 2016 toch te koud.
Nu liggen er sowieso 2 warmwaterzakken klaar voor komend jaar april. Voor komend jaar 4 graden slaapzak plus fleecedeken voor eega, en een 4-seizoenendekbed voor mezelf. Daarnaast is er ook een Zibro aangeschaft, omdat het 's avonds toch wel fijn is om evt een warme voortent te hebben tijdens  KK en een bordspelletje, ipv vernikkelen van de kou.

Eerlijk gezegd denk ik er over nog een reserve dekbed voor op het matras mee te nemen, want goed slapen terwijl je warm onder de dekens ligt, is wel zo fijn.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal